Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: receiver el. forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

hej..

Er der ikke lige nogen som kan svare mig på, hvad forskellen mellem en surround forstærker, og en surround receiver er, udover at der er tuner i en receiver ??

Og hvad kan bedst betale sig at købe, til ca. 5k ?

Jeg høre aldrig radio, men høre meget musik, og ser mange film.

Mvh Magnus
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

ingen.

nad. eller en harman kardon.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

ingen ?

Det er da noget mærkeligt/underligt noget

hva med denon?

Den skal sættes sammen med dali concept 6, dali concept center og dali concept 1 bag højttalere.. Måske en sub engang..

Har du nogle bestemte modeller du kan anbefale ? må koste 3-5k
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

NAD & H/K er kendt for at være strømstærke og kunne spille hæderligt stereo, hvor denonen er mere kendt for at havde mange funktioner.

Så vil klart anbefalde NAD eller H/K, Marantz er også kendt for glimrende stereo gengivelse, men har dog ikke selv hørt den

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger en dyrere Denon reciever så har de bestemt heller ikke problemer med stereo...
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

ja, men nu holder vi os lige til budgettet....

marantz er også ok, men jeg mener de er lidt for "varme" i lyden, for mig er marantz noget der høer sammen med jazz (og dødsmetal har jeg fået at vide..???)

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
ja, men nu holder vi os lige til budgettet....

Ups... det havde jeg lige overset!!

Jeg er af den overbevisning at det er det enkelte øre der bestemmer hvad det enkelte mærke er bedst til... det kan ikke generaliseres... men det er så bare min mening!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Hvis du vælger en dyrere Denon reciever så har de bestemt heller ikke problemer med stereo...

det var skan ikke for at "svine" noget mærke til, bare hvad jeg lige mente. Denon lyder også godt, men samlignet med NAD synes jeg NADen klare sig bedst i stereo, hvorimod i surrounden der køre Denon med klatten. Dog har jeg aldrig manglet noget i min NAD T742er

H/K & B&W snurrerundt

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

Zanetti skrev:

det var skan ikke for at "svine" noget mærke til, bare hvad jeg lige mente. Denon lyder også godt, men samlignet med NAD synes jeg NADen klare sig bedst i stereo, hvorimod i surrounden der køre Denon med klatten. Dog har jeg aldrig manglet noget i min NAD T742er

Jamen uha... helt iorden! Ville bare lige vise Denon-flaget!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

hehe bare iorden.....

H/K & B&W snurrerundt

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

helt i orden... det gør vi sq alle

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

Ja okay, NAD eller h/k..

Så ved jeg det..

Jeg var i hifiklubben og høre noget af mit musik på dali concept 6 og denon AVR 1604 receiver, det lød rigtig godt, men det var som om der var et eller andet i lyden, jeg kender ikke så mange fag ord omkring det, men kan det passe at lyden var lidt kold/stiv i det.. hmm det er svært at forklare, ihvertfald var det ikke det helt optimale, men det kunne være jeg skulle tage ind og høre dem på en NAD eller en h/k jo.. hvis de altså handler med h/k, mindes ikke at have set ngoet derinde.

Men faktisk så mente jeg også lidt om i havde nogle ideer til om jeg skulle købe en surround receiver, eller en surround forstærker.. Er det total ligegyldigt når man ikke høre radio egentlig?

Mvh

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

De fleste seriøse surround forstærkere, dvs uden radio, koster kassen. Så det bliver mere end svært at finde en uden radio (surroundforstærker) end en med (reciever).

H/K & B&W snurrerundt

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
Ja okay, NAD eller h/k..

Så ved jeg det..

Jeg var i hifiklubben og høre noget af mit musik på dali concept 6 og denon AVR 1604 receiver, det lød rigtig godt, men det var som om der var et eller andet i lyden, jeg kender ikke så mange fag ord omkring det, men kan det passe at lyden var lidt kold/stiv i det.. hmm det er svært at forklare, ihvertfald var det ikke det helt optimale, men det kunne være jeg skulle tage ind og høre dem på en NAD eller en h/k jo.. hvis de altså handler med h/k, mindes ikke at have set ngoet derinde. Det gør de heller ikke.... Expert gør f.eks.

Men faktisk så mente jeg også lidt om i havde nogle ideer til om jeg skulle købe en surround receiver, eller en surround forstærker.. Er det total ligegyldigt når man ikke høre radio egentlig?

Mvh

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:

Jeg var i hifiklubben og høre noget af mit musik på dali concept 6 og denon AVR 1604 receiver, det lød rigtig godt, men det var som om der var et eller andet i lyden, jeg kender ikke så mange fag ord omkring det, men kan det passe at lyden var lidt kold/stiv i det.. hmm det er svært at forklare, ihvertfald var det ikke det helt optimale, men det kunne være jeg skulle tage ind og høre dem på en NAD eller en h/k jo.. hvis de altså handler med h/k, mindes ikke at have set ngoet derinde.

Mine erfaringer er at denon har mere styr på bassen når det gælder surround til 5000. Til gængeld kan der i visse tilfælde være lidt vel meget af den.

En mulig grund til at du fandt lyden kold og stiv kan være følgende: Dali laver højttalere med et lydbillede der placerer detaljer og stemmer langt fremme i lydbilledet i kraft af en karakteristisk og markant diskant. Japanske mærker (herunder Denon) kan have en tendens til at være lidt lyse i lyden, altså med tydelig diskant. Hvis Dali og Denon komineres, kan det derfor blive for dominerende med diskanten og detaljerne der kan gå mod det metaliske.

Håber det var en forklaring der kunne bruges, og hvis jeg er galt på den, må I rette mig.
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Popmart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan høre at du er fast besluttet på at købe de ovennævnte mærker, men prøv lige at hør på Yamaha´s modeller indenfor den prisklasse du har fastlagt. 

Til top Vis Popmart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popmart

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

hej magnus

prøv også at kigge på pioneers nye modeller de har en vsx-d814 6x100 w med rumkalibrerings system til ca 5000 du kan kigge under nyheder her på siden der står om dem.hvordan de lyder ved jeg ikke det kan være at der er andre der har erf. med dem

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Et lidt utradionelt forslag: Panasonic SA-XR 45 til ca. 5.500kr.

Jeg har ikke selv hørt denne model, men på www.audiocircle.com  har denne model nærmest kult-status.

Brian

Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Som altid vil jeg foreslå at kigge på brugtmarkedet - det bugner med tidligere næsten topmodeller, og de kan sommetider handles til noget nær spotpriser.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

tak for svarene alle sammen!

anderspj - ja, det skal nok passe, jeg brød mig ikke så meget om den lyd, som om der måske var for meget diskant. God forklaring!

zanetti - okay, prøver der tak

popmart - ja det vil jeg prøve, har bare ikke hørt så godt om yamaha

bsl2 - det samme som til popmart

brian - vil ikke have panasonic, har ikke andet end dårlige erfaringer med dem, og jeg kender også et par stykker som har haft det samme, det er kun i nædstildfælde jeg vil give den et lyt. men ellers tak for ideen

Ronin - rigtig god ide, det eneste minus er bare at jeg så gerne ville prøve at høre forstærkeren sammen med mine egne højttalere (som nok bliver dali concept 6) før jeg køber den.

tak for svarende alle sammen, vil prøve at høre lidt forskelligt, og derefter vender jeg fryyygteligt tilbage

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes