| Forfatter |
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej..
Er der ikke lige nogen som kan svare mig på, hvad forskellen mellem en surround forstærker, og en surround receiver er, udover at der er tuner i en receiver ??
Og hvad kan bedst betale sig at købe, til ca. 5k ?
Jeg høre aldrig radio, men høre meget musik, og ser mange film.
Mvh Magnus
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen.
nad. eller en harman kardon. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen ?
Det er da noget mærkeligt/underligt noget 
hva med denon?
Den skal sættes sammen med dali concept 6, dali concept center og dali concept 1 bag højttalere.. Måske en sub engang..
Har du nogle bestemte modeller du kan anbefale ? må koste 3-5k
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD & H/K er kendt for at være strømstærke og kunne spille hæderligt stereo, hvor denonen er mere kendt for at havde mange funktioner.
Så vil klart anbefalde NAD eller H/K, Marantz er også kendt for glimrende stereo gengivelse, men har dog ikke selv hørt den __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vælger en dyrere Denon reciever så har de bestemt heller ikke problemer med stereo...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men nu holder vi os lige til budgettet....
marantz er også ok, men jeg mener de er lidt for "varme" i lyden, for mig er marantz noget der høer sammen med jazz (og dødsmetal har jeg fået at vide..???) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| ja, men nu holder vi os lige til budgettet.... |
|
|
Ups... det havde jeg lige overset!! 
Jeg er af den overbevisning at det er det enkelte øre der bestemmer hvad det enkelte mærke er bedst til... det kan ikke generaliseres... men det er så bare min mening! 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Hvis du vælger en dyrere Denon reciever så har de bestemt heller ikke problemer med stereo... |
|
|
det var skan ikke for at "svine" noget mærke til , bare hvad jeg lige mente. Denon lyder også godt, men samlignet med NAD synes jeg NADen klare sig bedst i stereo, hvorimod i surrounden der køre Denon med klatten. Dog har jeg aldrig manglet noget i min NAD T742er __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Zanetti skrev:
| Hvis du vælger en dyrere Denon reciever så har de bestemt heller ikke problemer med stereo... |
|
|
det var skan ikke for at "svine" noget mærke til , bare hvad jeg lige mente. Denon lyder også godt, men samlignet med NAD synes jeg NADen klare sig bedst i stereo, hvorimod i surrounden der køre Denon med klatten. Dog har jeg aldrig manglet noget i min NAD T742er
|
|
|
Jamen uha... helt iorden! Ville bare lige vise Denon-flaget! 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt i orden... det gør vi sq alle  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, NAD eller h/k..
Så ved jeg det..
Jeg var i hifiklubben og høre noget af mit musik på dali concept 6 og denon AVR 1604 receiver, det lød rigtig godt, men det var som om der var et eller andet i lyden, jeg kender ikke så mange fag ord omkring det, men kan det passe at lyden var lidt kold/stiv i det.. hmm det er svært at forklare, ihvertfald var det ikke det helt optimale, men det kunne være jeg skulle tage ind og høre dem på en NAD eller en h/k jo.. hvis de altså handler med h/k, mindes ikke at have set ngoet derinde.
Men faktisk så mente jeg også lidt om i havde nogle ideer til om jeg skulle købe en surround receiver, eller en surround forstærker.. Er det total ligegyldigt når man ikke høre radio egentlig?
Mvh 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste seriøse surround forstærkere, dvs uden radio, koster kassen. Så det bliver mere end svært at finde en uden radio (surroundforstærker) end en med (reciever).
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
|
Ja okay, NAD eller h/k..
Så ved jeg det..
Jeg var i hifiklubben og høre noget af mit musik på dali concept 6 og denon AVR 1604 receiver, det lød rigtig godt, men det var som om der var et eller andet i lyden, jeg kender ikke så mange fag ord omkring det, men kan det passe at lyden var lidt kold/stiv i det.. hmm det er svært at forklare, ihvertfald var det ikke det helt optimale, men det kunne være jeg skulle tage ind og høre dem på en NAD eller en h/k jo.. hvis de altså handler med h/k, mindes ikke at have set ngoet derinde. Det gør de heller ikke.... Expert gør f.eks.
Men faktisk så mente jeg også lidt om i havde nogle ideer til om jeg skulle købe en surround receiver, eller en surround forstærker.. Er det total ligegyldigt når man ikke høre radio egentlig?
Mvh  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
|
Jeg var i hifiklubben og høre noget af mit musik på dali concept 6 og denon AVR 1604 receiver, det lød rigtig godt, men det var som om der var et eller andet i lyden, jeg kender ikke så mange fag ord omkring det, men kan det passe at lyden var lidt kold/stiv i det.. hmm det er svært at forklare, ihvertfald var det ikke det helt optimale, men det kunne være jeg skulle tage ind og høre dem på en NAD eller en h/k jo.. hvis de altså handler med h/k, mindes ikke at have set ngoet derinde.
|
|
|
Mine erfaringer er at denon har mere styr på bassen når det gælder surround til 5000. Til gængeld kan der i visse tilfælde være lidt vel meget af den.
En mulig grund til at du fandt lyden kold og stiv kan være følgende: Dali laver højttalere med et lydbillede der placerer detaljer og stemmer langt fremme i lydbilledet i kraft af en karakteristisk og markant diskant. Japanske mærker (herunder Denon) kan have en tendens til at være lidt lyse i lyden, altså med tydelig diskant. Hvis Dali og Denon komineres, kan det derfor blive for dominerende med diskanten og detaljerne der kan gå mod det metaliske.
Håber det var en forklaring der kunne bruges, og hvis jeg er galt på den, må I rette mig.
|
| Til top |
|
| |
Popmart Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan høre at du er fast besluttet på at købe de ovennævnte mærker, men prøv lige at hør på Yamaha´s modeller indenfor den prisklasse du har fastlagt.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej magnus
prøv også at kigge på pioneers nye modeller de har en vsx-d814 6x100 w med rumkalibrerings system til ca 5000 du kan kigge under nyheder her på siden der står om dem.hvordan de lyder ved jeg ikke det kan være at der er andre der har erf. med dem
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Et lidt utradionelt forslag: Panasonic SA-XR 45 til ca. 5.500kr.
Jeg har ikke selv hørt denne model, men på www.audiocircle.com har denne model nærmest kult-status.
Brian
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som altid vil jeg foreslå at kigge på brugtmarkedet - det bugner med tidligere næsten topmodeller, og de kan sommetider handles til noget nær spotpriser.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svarene alle sammen!
anderspj - ja, det skal nok passe, jeg brød mig ikke så meget om den lyd, som om der måske var for meget diskant. God forklaring!
zanetti - okay, prøver der tak
popmart - ja det vil jeg prøve, har bare ikke hørt så godt om yamaha
bsl2 - det samme som til popmart 
brian - vil ikke have panasonic, har ikke andet end dårlige erfaringer med dem, og jeg kender også et par stykker som har haft det samme, det er kun i nædstildfælde jeg vil give den et lyt. men ellers tak for ideen 
Ronin - rigtig god ide, det eneste minus er bare at jeg så gerne ville prøve at høre forstærkeren sammen med mine egne højttalere (som nok bliver dali concept 6) før jeg køber den.
tak for svarende alle sammen, vil prøve at høre lidt forskelligt, og derefter vender jeg fryyygteligt tilbage 
|
| Til top |
|
| |