| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg har et stereo-setup bestående af følgende:
Forstærker: HK670
Højttalere: B&W CDM1-SE
DVD/CD: NAD T512
Kabler: TaraLabs Nexa og TaraLabs Prism 200i
Jeg ønsker at opstarte noget surround-sound, men mangler jo en receiver... hvilken receiver vil I forslå? -jeg regner med at jeg starter med at købe nogle billige baghøjtt...og så senere købe en center, derefter skifte mine CDM-1 ud til baghøjtt. og købe nogle 'seriøse' front.højtt....og så senere en sub.
Men hvilken receiver vil I 'anbefale' til at starte med???
Jeg er 18år, går på gym. oh har intet job...så jeg sigter ikke liiige efter en denon 380X til at starte med...
mvh /Malik
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket prisleje har har du tænkt på ?
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian..
Jeg ved det ikke helt endnu...har intet 'loft'!
-men omkring højst 4-5-6000,-... gerne under hvis det kan gøre det, selvfølgelig..receiveren skal bare kunne trække mine CDM-1 i stereo... når jeg (forhåbentligt) får et rigtigt job skal jeg alligevel' skifte receiveren ud, så det er ikke en receiver som at jeg skal bruge resten af mit liv.. det skal 'bare' være en receiver så jeg kan få noget ok bio-lyd..
og til jer andre (incl Christian)..
Er mægtig vild med HK's nye design... er de udemærket? AVR130, AVR230 og AVR330....
Selvfølgelig er AVR330 vel' bedre end AVR130...men hvis bare det er bedre end mit stereo-'bio'-setup så er jeg faktisk en glad mand 
Mvh /Malik
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror faktisk at en AVR-230 vil være det mest realistiske bud på en receiver jeg ville købe mht. prisen...3990,-....måske endda gå videre til AVR-330 på 5500,-...
Ja ca den prisleje...
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo også en Marantz 5400 OSE til ca. 6k hos TC
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er en "alm" 5400 OSE eren er ændret ift den. og skulle lyde fremragende i stereo __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahhh...har fundet den  den ser sQ' lækker ud...
nogen der ved hvor længe der er tilbud på den til 5888,-???
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
den har været på tilbud LÆNGE!!!! Den skifter godt nok pris en smule en gang i mellem... har den sidste måneds tid ligget på ca. 5800-6000... Tror du får dig en rigtig fornuftig afspiller hvis du vælger den! men hvis du alligevle har tænkt dig at skifte inden længe og "kun" skal drive de "små" højtalere så tror jeg bare jeg ville tage en af de billigere denon modeller - evt den nye med auto kalibrering.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demo skrev:
|
den har været på tilbud LÆNGE!!!! Den skifter godt nok pris en smule en gang i mellem... har den sidste måneds tid ligget på ca. 5800-6000... Tror du får dig en rigtig fornuftig afspiller hvis du vælger den! men hvis du alligevle har tænkt dig at skifte inden længe og "kun" skal drive de "små" højtalere så tror jeg bare jeg ville tage en af de billigere denon modeller - evt den nye med auto kalibrering.
|
|
|
altså jeg går i 3.g..såjeg har stadig 2år tilbage endnu! og derefter skal jeg på DTU...det er først efter DTU jeg renger med at sætte penge i et mere seriøst hjemme-bio'projekt ...så det går vel' alligevel' 6-7år før jeg skal til at købe 'seriøst' ind!
så det kan vel' godt være at jeg burde købe lidt billigere nu...til at starte med 
er der en specielt denon-receiver du tænker på?
tak for dit indlæg
mvh /Malik
ps. min 'status' som 'SUPER BRUGER' er TOTAL overvurderet heh.. .. ..eller jeg bruger vel' forum'et meget, men har ik den store viden til at jeg selv vil sætte mig i den kategori.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der går så lang tid ville jeg nu forslå at vælge Marantzen da den er lidt bedre til stereo (det fortjener dine CDM1er) , og så til den tid (hvor du tjener penge) så køber et dyrere system og så rykker marantzen ind i soveværelset og får et seriøst soveværelseanlæg __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er tale om 6-7 år så vil jeg nok også vælge Marantzen. Det er da forholdsvist lang tid når man taler hifi
Men du får skam også ganske hæderligt surround med den omtalte Denon receiver(avr-2105)! http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|5587|pdetail
Det er mest på stereosiden at Marantzen ville skille sig ud... Jeg har selv planer om at købe den. Da jeg lyttede til den var det også en rigtig positiv oplevelse!
Synes i øvrigt jeg har hørt at denon og b&W ikke er den bedste sammensætning, men kan godt være jeg husker forkert?
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er mange som taler godt om Marantz'en.. det lyder som en der har gjort gode indtryk på folk... -klart en mulighed!
|
| Til top |
|
| |