| Forfatter |
|
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er der nogen, der har erfaring med brug af trådløse højttalere? Jeg ønsker ikke at købe et komplet home cinema system, da jeg selv vil kunne bestemme hvilken receiver/DVD jeg sætter til. Jeg har søgt lidt på nettet og det eneste jeg har kunnet finde er nogen i Grundigs "Fine Arts" serie. Der er dog så godt som ingen information om størrelse, pris etc.
Jeg vil helst have at alle 5 højttalere i systemet er trådløse, men det vil da også være en hjælp, hvis blot de 2 baghøjttalere kan være uden ledninger.
På forhånd tak for info.
Morten
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mskp skrev:
|
Hej!
Er der nogen, der har erfaring med brug af trådløse højttalere? Jeg ønsker ikke at købe et komplet home cinema system, da jeg selv vil kunne bestemme hvilken receiver/DVD jeg sætter til. Jeg har søgt lidt på nettet og det eneste jeg har kunnet finde er nogen i Grundigs "Fine Arts" serie. Der er dog så godt som ingen information om størrelse, pris etc.
Jeg vil helst have at alle 5 højttalere i systemet er trådløse, men det vil da også være en hjælp, hvis blot de 2 baghøjttalere kan være uden ledninger.
På forhånd tak for info.
Morten
|
|
|
hvorfor dog det?
|
| Til top |
|
| |
Dennis Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten.
Husk på at trådløse højttalere skal forsynes med noget strøm, og så vidt jeg ved, er der ikke lavet nogen med batterier endnu...
Så helt undgå ledninger bliver meget svært.
Køb hellere nogle "normale" højttalere, så får du bedre lyd for samme penge 
M.v.h. Dennis
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Umiddelbart er det vel ikke så underligt, hvorfor jeg kunne tænke mig at benytte trådløse højttalere: Det er ikke særligt pænt at skulle trække ledninger hen over gulvet eller i loftet, og det er dyrt/besværligt at få dem muret ind i vægge/lofter.
Det gør mig egentlig ikke så meget at skulle forbinde højttalerne til en stikkontakt, da ledningsføringen stadig er langt nemmere.
Mvh.
Morten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mskp skrev:
|
Hej!
Umiddelbart er det vel ikke så underligt, hvorfor jeg kunne tænke mig at benytte trådløse højttalere: Det er ikke særligt pænt at skulle trække ledninger hen over gulvet eller i loftet, og det er dyrt/besværligt at få dem muret ind i vægge/lofter.
Det gør mig egentlig ikke så meget at skulle forbinde højttalerne til en stikkontakt, da ledningsføringen stadig er langt nemmere.
Mvh.
Morten
|
|
|
vil du ha' god lyd eller æstetik?
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at lave noget der er trådløst, skal der jo bruges penge på noget der sender lyden og noget der modtager lyden..! hvorfor ikke bruge den del af pengene på bedre enheder?? Og så er der også lige det med kvaliteten af det signal der sendes ”i bedste fald MP3”
Peter
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
Enig, sagt på en lidt hård måde: træk kablerne eller drop baghøjtalerne!
(De bliver alligevel ikke til at holde ud at høre på hvis de er trådløse ) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg er naturligvis klar over, at jeg ikke får optimal lydkvalitet og at jeg kan få bedre lyd til færre penge, hvis jeg er ligeglad med design etc. Sådan er det jo altid. CRT skærme er også bedre end TFT skærme, men der sælges jo alligevel mange TFT'er...
Men jeg må vel ud og se, om jeg kan finde nogen, der forhandler trådløse højttalere og se, om jeg kan leve med den ringere lyd samt om jeg kan finde pengene, hvis svaret er bekræftende.
Mvh.
Morten
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
mskp skrev:
|
Hej!
Mvh.
Morten
|
|
|
|
|
|
Istedet for at stille spørgsmålstegn ved hvorfor han vil have trådløse baghøjttalere, så acceptér det dog, og giv noget brugbart input istedet. Hvis ikke han mener at kunne leve med lyden når han finder noget der kan bruges, er jeg ret overbevist om at han nok skal melde ud omkring det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
må jeg anbefale b&o?
det er nok det tætteste du kommer, og så skal du kun trække signalkabel, der kommer i en pæn indpakning.
sony har godt nok lavet noget, men det vil jeg ikke eje om jeg så blev betalt for det.
grundigs helt store system tror jeg er lidt uden for de flestes rækkevide, jeg kan ikke huske den præcise pris, men det lå på samme niveau som et par beolab 5 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Mr.Antisilver skrev:
mskp skrev:
|
Hej!
Mvh.
Morten
|
|
|
|
|
|
Istedet for at stille spørgsmålstegn ved hvorfor han vil have trådløse baghøjttalere, så acceptér det dog, og giv noget brugbart input istedet. Hvis ikke han mener at kunne leve med lyden når han finder noget der kan bruges, er jeg ret overbevist om at han nok skal melde ud omkring det!
|
|
|
Nu kunne det spørgsmål jo kaste lys over, hvor "vi" var henne.Derfor var det spørgsmål berettiget, vil jeg mene. Et spørgsmål kan få alle til at reflektere..og det er grundlæggende en sund proces..så jeg forstår ikke kritikken...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med de andre: Op med kabelbakkerne!
Det tager lidt tid at få styr på kablerne, men det er det værd.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Ronin skrev:
Mr.Antisilver skrev:
mskp skrev:
|
Hej!
Mvh.
Morten
|
|
|
|
|
|
Istedet for at stille spørgsmålstegn ved hvorfor han vil have trådløse baghøjttalere, så acceptér det dog, og giv noget brugbart input istedet. Hvis ikke han mener at kunne leve med lyden når han finder noget der kan bruges, er jeg ret overbevist om at han nok skal melde ud omkring det!
|
|
|
Nu kunne det spørgsmål jo kaste lys over, hvor "vi" var henne.Derfor var det spørgsmål berettiget, vil jeg mene. Et spørgsmål kan få alle til at reflektere..og det er grundlæggende en sund proces..så jeg forstår ikke kritikken...
|
|
|
Vi er derhenne hvor en bruger efterlyser trådløse baghøjttalere - længere er den ikke! Om han kan leve med kvaliteten når/hvis han finder nogle, er en helt anden sag. Og udfra argumenterne er det ligeså meget æstetikken der tæller! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Vedr. de der B&O højttalere kender du så nogen af deres modeller? Kan jeg bruge sådan nogen sammen med andet end B&O udstyr?
Mvh.
Morten
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, der er noget andet, bla. Ceratec, der kan bruges med b&o.
problemet med b&o er deres "egne" kabler, men jeg mener der har været en tråd omkring "Convertere" til den slags. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen B&O´erne er jo ikke trådløse. De skal jo stadig have signal tilført via et signal-kabel. Derudover er der selvfølgeligt også 230 volt ledningen. Er vi så ikke lige vidt?
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Ronin skrev:
Mr.Antisilver skrev:
mskp skrev:
|
Hej!
Mvh.
Morten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vi er derhenne hvor en bruger efterlyser trådløse baghøjttalere - længere er den ikke! Om han kan leve med kvaliteten når/hvis han finder nogle, er en helt anden sag. Og udfra argumenterne er det ligeså meget æstetikken der tæller!
|
|
|
nuvel..og mit spørgsmål bragte da om ikke andet så det frem, hvorefter jeg ikke kan hjælpe den kære bruger
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Jeg havde lige overset det med signalkablet. Så hjælper det jo ikke så meget.
Morten
|
| Til top |
|
| |