| Sendt: 01 November 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seth-Enoch skrev:
Min surround receiver kan køre 6.1, så jeg kan jo godt få en center bagtil. Men er det noget der kan betale sig? PT er mit rum ikke så stort, der er kun 3.5m mellem baghøjtalerne. Så vil det være spild af penge at købe en højtaler som bagcenter?
|
|
|
Det kommer meget an på hvordan du sidder ift. baghøjttalerne. Sidder du præcist midt i, så kan det være ligemeget. Sidder du (eller andre som du vil dele oplevelsen med) forskudt, så er det en god ide.
Jeg har vel ca. den samme afstand mellem mine baghøjttalere, og da jeg har tre-fire forskellige pladser, så virker det fremragende med en bag-center, jeg kan ikke lokalisere hvor baglyden kommer fra. Og fordi jeg havde et sæt Audiovector C-X tilovers, så anvender jeg dem begge, placeret i midten med ca. en meters afstand imellem dem.
Hvis du vil prøve, så køb en højttaler til bag-center, og forbehold dig retten til at returnere den hvis ikke resultatet er tilfredsstillende. Men om du kan nøjes med at købe en højttaler ud af et sæt på to, det må du jo finde ud af Ellers kan du selvfølgelig købe en "rigtig" center, eller anvende to højttalere, som jeg gør.
|