| Sendt: 01 November 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at mange af de voldsomt udstyrede forstærkere receivere virker som det vilde overkill på "normale" mennesker, men jeg vil personligt hellere have 3-4 indgange jeg ikke bruger, end risikere at stå og mangle en enkelt. Og når man køber sådan en fætter kan det være svært at overskue hvad man lige kan stå og få brug for... Her er hvad jeg sætter i min forstærker:
To DVD spillere, VHS-video, Laserdisc, Playstation 2 - og desuden har jeg en indgang reserveret til min pc, det er dog pt kun lyden, ikke billede (jeg brugte tidligere s-video fra tv out, men nu sætter jeg svga direkte i projektoren). Jeg sætter forresten ofte en camcorder til fronten. Havde jeg også satellitmodtager skulle jeg bruge én indgang mere...
Jeg bruger ikke component switching, men kunne godt, da begge mine DVD-afspillere har component out. Jeg bruger i stedet en extern de-interlacer til den ene DVD, og DVI direkte i projektoren til den anden. Havde min projektor ikke DVI ville jeg formentlig bruge component switcheren i forstærkeren inden signalet gik videre til de-interlaceren.
På audiosiden er der en cd-spiller, en pladespiller, 2 minidiscs (en stationær og en bærbar) og en kassettebåndoptager.
Som du nok kan se, ville jeg ikke kunne nøjes med 2-3 videoindgange og 2 ren audio. Jeg bruger faktisk 6-7 videoindgange og 5 audioindgange. Jeg synes ikke selv det er fordi jeg "bare må have det hele" - men det er udstyr som har hobet sig op over ganske mange år, og som jeg i større eller mindre grad stadig bruger. Jeg tror en del der har beskæftiget sig med surround i et årti eller mere vil kunne nikke genkendende til dette...
Når der er 10 s-video og 10 composite indgange er det forresten ikke udtryk for at man kan sætte 20 ting til apparatet. Det er for at give en fleksibilitet på 10 indgange at man har valget - ikke alle videokilder har s-video.
|