Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hvad skal man med alle de indgange ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 November 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Dav

jeg skal til at lave noget lidt mere seriøst hjemme bio... -på tide

hvad i himlens navn skal man med 10 S-video, 3 component, 10 composit indgange ?

jeg har én projektor, en dvd afspiller, en HTPC og måske en gammen VHS'er. plus en X-box.

hvor mange af de indgang bruger i ?

jeg syntes det virker helt god nat.... men er altså også en "gammel" stereo  model

er det noget jeg lige har overset ?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Det er klart at mange af de voldsomt udstyrede forstærkere receivere virker som det vilde overkill på "normale" mennesker, men jeg vil personligt hellere have 3-4 indgange jeg ikke bruger, end risikere at stå og mangle en enkelt. Og når man køber sådan en fætter kan det være svært at overskue hvad man lige kan stå og få brug for... Her er hvad jeg sætter i min forstærker:

To DVD spillere, VHS-video, Laserdisc, Playstation 2 - og desuden har jeg en indgang reserveret til min pc, det er dog pt kun lyden, ikke billede (jeg brugte tidligere s-video fra tv out, men nu sætter jeg svga direkte i projektoren). Jeg sætter forresten ofte en camcorder til fronten. Havde jeg også satellitmodtager skulle jeg bruge én indgang mere...

Jeg bruger ikke component switching, men kunne godt, da begge mine DVD-afspillere har component out. Jeg bruger i stedet en extern de-interlacer til den ene DVD, og DVI direkte i projektoren til den anden. Havde min projektor ikke DVI ville jeg formentlig bruge component switcheren i forstærkeren inden signalet gik videre til de-interlaceren.

På audiosiden er der en cd-spiller, en pladespiller, 2 minidiscs (en stationær og en bærbar) og en kassettebåndoptager.

Som du nok kan se, ville jeg ikke kunne nøjes med 2-3 videoindgange og 2 ren audio. Jeg bruger faktisk 6-7 videoindgange og 5 audioindgange. Jeg synes ikke selv det er fordi jeg "bare må have det hele" - men det er udstyr som har hobet sig op over ganske mange år, og som jeg i større eller mindre grad stadig bruger. Jeg tror en del der har beskæftiget sig med surround i et årti eller mere vil kunne nikke genkendende til dette...

Når der er 10 s-video og 10 composite indgange er det forresten ikke udtryk for at man kan sætte 20 ting til apparatet. Det er for at give en fleksibilitet på 10 indgange at man har valget - ikke alle videokilder har s-video.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 November 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon AVR-1804 og en AVR-2803 og det er samme historie.

Jeg kan virkelig ikke set hvad de skal bruges til, jeg kunne aldrig finde på at indføre flere 'led i kæden' på min videosignaler.

Personeligt syntes jeg de er malplaceret, og det gør det bare meget mere besværligt at montere kabler, når man ikke kan se bagsiden (og skal tælle sig frem ).

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

RA: ja, jeg kan godt se der kan løbe op. men ved første øjekast ser det bare lidt overkill ud.

ing.: ja, der bliver sgu lidt fumlen bagpå med alle de ledninger

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Udover at have mange stumper at sætte til min forstærker, så har jeg det også med at ville bytte om på kabler og indgange med jævne mellemrum. Så jeg har hidtil haft et rack hvor man kunne kommet til bagsiden af anlægget uden at skulle have apparaterne ud. Det har jeg ikke længere, så nu er jeg lidt på den..!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes