| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge (og måske også piger)
Jeg ved godt at man her helst skal ha noget udstyr at vise til hinanden, men det bliver lige lidt senere, for jeg har lige et spørgsmål inden.
Mit setup kører som 7,1 med 2 surroundbacks som anbefalet mit problem er bare placering af højre og venstre baghøjttaler jeg har nemlig kun to muligheder hvoraf ingen af dem er helt top.
Placering 1 :
h+v baghøjttaler placeres ca 2,5 meter bag sofaen denne placering gør at højttalerne er ca 2 meter længere fremme end surround back højttalerne men så vidt jeg ved er det mest rigtige at placere h+v baghøjttaler ud for hver side af siddepladsen ?
Placering 2:
h+v baghøjttaler placeres ca. 75 cm foran lyttepositionen, med denne placering er der ca. 5 meter til mine surround back htere og ca 2 meter til mine front højttalere
I begge tilfælde vil baghterne sidde i ca. 2,30 meters højde Fronten er søjle htere og derfor kun i ca 80 cm. højde
Jeg håber der er nogle der ligger inde med nogle kompetente svar på mit dilemma, til gengæld lover jeg at komme med en mere detaljeret gennemgang af mit udstyr med billeder senere...
PS. baghterne er helt almindelige højttalere, altså ikke noget med di-poler eller andet venligst Lars
|