Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 23:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilket 5.1 setup (brugt) ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SnowMann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige fået min Pioneer DV-470-S og en Pioneer VSX-D714-S er på vej fra www.tapeconnection.dk sammen med et QED scartkabel og Black Rhodium signalkabel og subkabel. Derudover skal jeg ud og ha fundet et tv - bliver nok et 28" 16:9 50hz alm JVC tv fra Merlin;) Det glæder jeg mig selvfølgelig enormt meget til, men..:)

Jeg mangler stadig 5.1 sættet:) Jeg har besluttet det max må koste 3000kr brugt. Jeg vil så løbende opgradere med "rigtige" højttalere istedet for satelitter - kan specielt godt li' Dali Concept serien:)

Jeg har tre valg muligheder:
Dalie Trio sæt til 2000kr
Sony SAVE705 (pascal serien) til 2700kr med to standere
B&W Micropod til 2000kr

Hvilket ville I vælge og hvorfor?:)

På forhånd tak!

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Når det drejer sig om så små højtalere er det vel næsten designet og hvad hjertet banker for, der skal afgøre det.

Jeg har hørt Pascal serien engang og husker at der er rigtig meget knald på! De kan uden tvivl spille kraftigt i hvert fald. De har også 2 enheder sammenlignet med de 2 alternativer.

Enhederne i Dali er til gengæl større og du får måske en mere "hel" lyd ud af dem. Dem har jeg dog ikke hørt, så det vil jeg ikke udtale mig om. Designet er dog kedeligt sammenlignet med dine andre alternativer - her falder det jo helt igennem. Og det er vel ikke for ingenting du netop har kastet øjnene på netop micropod og pascal...

Micropod er måske lige micro nok - minipod er jo i forvejen ret lille.. de er efter min mening ikke lige så kønne som Pascal.

Du er dog i den heldige situation at de alle er på markedet (måske ikke Pascal...?) så du kan høre dem.

Men mit valg ville nok stå mellem Dali og Sony fordi dette valg afhænger af hvilken design- og lydgenre du går efter. Jeg fravælger Micropod da de og Pascal er i samme kategori og jer blandt de to foretrækker Pascal.

Tja... resten er op til dig

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed kunne være en kombination af Jamo's ældre (og nok også billigere) Classic 8 eller lign. + et sæt af de surround upgrade pakker de gik meget op i at sælge en overgang. Jeg tror det også til være muligt indenfor samme prisgrænse. Jeg tror det er folholdsvis udbredt på brugt markedet og du behøver måske ikke kører ret langt for at hører dem.

Jeg tror du vil få en noget bedre musik gengivelse med rigtige gulv eller reol HT fra starten end sat/sub. Er det muligt til samme pris fra starten (altså til samme pris) ville jeg vælge dette.

Dali 450 kan findes til under 2k kr på dba.dk og sammen med et sæt billige Dali reol ht vil det nok heller ikke være dumt.

Subwooferen i billigere sub / sat systemer, kommer nok heller ikke rigtig dybt og det er nok begrænset hvad du vil mangle af dybbassen ved vælge "alm." ht. Størrer sub sub kunne være næste upgradering.

Ved godt det egentligt ikke er svar på spørgsmål, men er det et særlig argument for valg af sattelit HT? Det mere spændende design?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

mit sæt står mig i 3,3K men burde idag kunne findes billigere (det er 1½år siden)

Dali 450 - 1500

Dali SC-7+202 - 1800

og det sæt lammetæver Concept serien synes jeg selv , men det er nok bare i mine øre. Synes selv jeg skulle op i evidence serien hvis jeg skulle have noget der var markant bedre (i stedet for 450erne) og center og rear skal jeg op i Suite serien for at det er markant bedre.

har ikke kunne lave en decideret AB test, men når jeg har hørt den blå og concept serien i klubben, mener jeg ikke de er markant bedre. Synes ihvertfald ikke der er den store forskel på 202 og 2002 når de bruges som rear. Og synes selv C1000 er ALT for lille.

dette er bare min mening, men prøv at lytte dig frem

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes