| Forfatter |
|
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har lige fået min nye marantz 7500, menjeg synes at den skal skrues meget højt op før at den spiller i normalt lytte niveau. Hvor meget har i jeres på ved lytteniveau, jeg går ud fra at det er det samme med andre marantz surround recievere.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
krabbefar skrev:
| Hej jeg har lige fået min nye marantz 7500, menjeg synes at den skal skrues meget højt op før at den spiller i normalt lytte niveau. Hvor meget har i jeres på ved lytteniveau, jeg går ud fra at det er det samme med andre marantz surround recievere. |
|
|
Har den dB-udlæsning i displayet ? Min egen H/K 8500 kører jeg på ca. -40 dB ved normal lytning, ca. 35 dB når der gåes "lidt til den"/nærlytning og ca. 25-30 dB til spændende passager. Skal der rykkes igennem står den på ca. 10-15 dB, og så er det højt....men det lyder godt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er. Ved lytteniveau står den på -40, og det er ikke så højt lytning
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fundet ud af, at det nok er ok højt. Den kan gå fra -70 til +18 så lytteniveau er ved -40 - -35 kan det ikke passe meget godt?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
krabbefar skrev:
| Ja der er. Ved lytteniveau står den på -40, og det er ikke så højt lytning |
|
|
yes, -40 db er normal lytning hos mig....så den opfører sig som den skal, iøvrigt tillykke med den, det er en fed receiver __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er rigtig fed. Men jeg er bare lidt lost over alle de tilslutnings muligheder der er, hvor mange bruger du?
Ved du hvad pre out er?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
krabbefar skrev:
|
Ja den er rigtig fed. Men jeg er bare lidt lost over alle de tilslutnings muligheder der er, hvor mange bruger du?
Ved du hvad pre out er?
|
|
|
Pre out bruger du hvis du vil tilslutte en effektforstærker til Marantz'en, men det får du vist ikke brug for lige foreløbig med den effekt du har til rådighed __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, nej det gør jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du så engang vælger at udskifte dens netledning med noget i en bedre kvalitet vil du opleve, at man skal skrue en 3-4 dB mere op for at opnå samme niveau som før __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
min SR4200 står normalt på 30-40 når jeg lytter til musik, og 20-30 når jeg ser film.
Køre med effekttrin på alle kanalerne, tilsluttet på pre-out __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kører alle Receivere fra -70 til +18. fordi det gør min Denon også. jeg lytter ved ca 26-36 og når jeg ser film er den på 12-20...
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer
hvad koster sådan en netledning ca?
Har du evt et bud på hvad jeg skal købe?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
krabbefar skrev:
|
Acer
hvad koster sådan en netledning ca?
Har du evt et bud på hvad jeg skal købe?
|
|
|
Der findes et hav af forskellige netkabler til helt uhyrlige summer. Et bud på et netkabel til billige penge kunne være hos www.gmsound.dk . Jeg har ikke prøvet hans kabel, men de skulle vist være rimeligt gode og i stil med Jorma's som jeg selv kører med. Ellers er der JPS, NO, Kimber og Transperant som alle ligger i den lidt pebrede ende. En bruger herinde, Ghammel & Suhr, laver efter sigende også nogle fornuftige kabler
Dem fra gmsound ligger vist på ca. kr. 400 for et 2,5 kvadrat og det er billigt, Jorma koster ca. det dobbelte  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |