| Forfatter |
|
sewel Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men logitech er desværre ikke noget der er i hvilken som helst butik, og hvis nogle havde dårlige erfaringer med noget af det, ville jeg da gerne høre det, eller hvis de bare ved at det spiller ikke godt....!?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech sættet er pc-højttalere, ikke hifi. Jeg ved ikke hvor stor din stue er, men jeg tvivler på, at du vil blive tilfreds med dem medmindre din stue ikke er meget større end et konfirmandværelse.
De er godtnok kraftigt specificerede af pc-højttalere at være, men det er stadig det de er - dvs. de er optimeret til at lyde godt til spil (Boom, boom, bang, crash...) mere end at være "neutrale" - og til ikke at være placeret for langt væk fra lytteren.
Du er nødt til at lytte selv - for det kan godt være de er ok til dit behov. Men det ville være synd blot baseret på specifikationer eller anbefalinger at sammenligne dem med det Denon/Mini-pod alternativ du selv linker til.
|
| Til top |
|
| |
ShookOne Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv Denon 1705 reciveren og syntes den spiller rigtigt godt til prisen!
hvis du ikke vil give mere syntes jeg bestemt den er det værd, jeg er ihvertfald mega glad for min!
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok mange tak skal i have.... Vil det så sige at jeg godt kan købe podspeakers sammen med denon recieveren??? de passer godtnok sammen? Og det vil fungere godt nok til dvd/tv??
Og så lige et sidste noob spørgsmål.. Men hvad er funktionen på en reciever helt nøjagtig!!!
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sewel skrev:
Og så lige et sidste noob spørgsmål.. Men hvad er funktionen på en reciever helt nøjagtig!!! |
|
|
Der er ingen dumme spørgsmål...
Tag det fra mig... Jeg er også newbie.
Recieveren er en forstærker, altså den der skal modtage signalet fra f.eks. CD afspilleren.
Derefter forstærker den signalet op og sender det til højttalerne.
Grunden til at det hedder en Reciever, og ikke bare en forstærker er, at der er indbygget Radio i Recieveren, hvor forstærkeren udelukkende er dét, navnet antyder... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
sewel Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha.. Muchas gracias señores!!!! Så tror jeg sgu det bliver denon og minipod...... Er stadig åbent for kommentarer, hvis der er nogen der har noget på hjerte...... Men ellers tak allesammen!!!!!!!!1
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sewel skrev:
Aha.. Muchas gracias señores!!!! Så tror jeg sgu det bliver denon og minipod...... Er stadig åbent for kommentarer, hvis der er nogen der har noget på hjerte...... Men ellers tak allesammen!!!!!!!!1 |
|
|
Tag ud og lyt på det, som de andre også prædiker...
Jeg var FULDT overbevist om at jeg ville have B&W DM303'erne og en NAD T753 reciever...
Efter jeg havde snakket med dem, blev vi enige om at 743'eren var rigeligt... Og da jeg først hørte DM601'erne ved siden af DM303'erne, så var jeg med det samme solgt til 601'erne.
Så tag ud og lyt. Brug lidt tid på det. Hvis du er i nærheden, så er Hifiklubben på Åboulevarden stedet... De er flinke, de har tid og de hjælper alt hvad de kan.
Selvom det måske virker underligt, så prøv også at lytte til hvordan de forskellige højttalere spiller på forstærkerne... Altså Denon/NAD osv... For der ER faktisk forskel. __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg vælge en reciever der har pre-out på alle kanaler, så du senere kan opgradere.
Jeg tror ikke 1705 har...men er ikke sikker .
aceh
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg vælge en reciever der har pre-out på alle kanaler, så du senere kan opgradere.
Jeg tror ikke 1705 har...men er ikke sikker .
aceh |
|
|
Enig...
Pre-outs var også en faktor da jeg besluttede mig for NAD'en... Så vidt jeg kan læse og se på hifiklubbens' side er der kun pre-out til sub'en på 1705'eren.
Nåja... Og så er fjernbetjeningen IMHO ikke specielt køn, men fred være med det.
Men det er jo primært lyden der skal afgøre det... Smag og behag... Og så kan man jo overveje om man vil lade døren "stå på klem" for at kunne opgradere senere... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også Dali Trio system fremfor micropod. Trio er langt bedre på alle områder. En bas/mellemtone-enhed i Trio vejer ligesåmeget som alle micropod'erne tilsammen.
|
| Til top |
|
| |