| Forfatter |
|
RhzaK Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Da jeg går snart for at udvide mit stereo til et surround har jeg brug for et par tips til hvad jeg bør kigge efter.
Jeg har tænkt mig at blive ved med at bruge min stereo forforstærker (kenwood) og effekt forstærker (tact) til at drive fronterne.
Som det ser ud nu er det 4.0, Infinity ren80ere hele vejen rundt, men måske ender det med 2 mere til 6.0, men det er endnu ikke helt fastlagt.
Prisklassen det skal være i skal være omkring de 6000kr.
Af ting jeg har kigget på er:
- Sony TA-VA777ES.
- Yamaha DSP-AX2.
- HK Signature 2.0 + effekt.
- HK AVR 7000
Har i nogle forslag til hvad der ellers kunne kigges på? Eller eventuelt bare en kommentar til hvordan de hver i sær er. ;)
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal huske på at Infinity Ren80 er ekstrem lavimpedante!? da de har Watkins bas.
Så jeg ville kikke på noget de IKKE har en konservativ opbygget sikrings system! forstærkeren skal kunne levere MEGET strøm i meget lave impedanser, uden at dens sikrings kræsløb får den til at slå fra.
Af dem du selv nævner er der vist kun AVRèn der virker. Men de højttaler fortjener noget bedre.
Peter
|
| Til top |
|
| |
RhzaK Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha..
Jeg har tænkt på at finde en ordenlig processor, også derefter købe effekt forstærkere til alt efter hva jeg skal have af kanaler - Måske en eAR til bagkanalerne?
En der har nogle forslag til en processor til omkring de 5k? eller er det et for fedtet beløb? ;o
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad værd med at købe en H/K signature 2.0 (havde en del probs med min)
find hellere en NAD 163 (ny for 5K) eller en brugt Rotel eller lign.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle overveje 2 seperate systemer - dit nuværende til stereo og så et andet system til surround? Da man kun sjældent ser film med meget høj lydstyrke/watt-effekt, kunne du evt. investere i en mindre surround forstærker og nogle mindre højttalere der passer til denne.
Alternativt kunne du købe en AV-receiver/forstærker med "pre-out", der gør at din effektforstærker kan kobles mellem AV-delen og dine HT'ere. Men du vil få brug for noget med power i til bag(og side)-HT'erne. NAD's store udgaver kan trække dette. Desuden vil de store versioner fra Denon (AVR 3805) eller Marantz (SR8500) også kunne yde noget der - men de er alle over dit budget :o(
NAD's AV-udstyr har den ulempe at de har aktive køle-elementer/blæsere, der konstant summer - og dette er en ting jeg for mit vedkommende ikke kan acceptere. Desuden er NAD ikke det der forbindes med "fin lyd".
Med et budget på 6 kilo, er det måske en idé at spare lidt mere sammen, eller tænke brugt....
Held og lykke med det! __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det lige omvendt, ser film ved væsentligt højere lydniveau end når jeg lytter til musik på mit stereoanlæg.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Jeg har det lige omvendt, ser film ved væsentligt højere lydniveau end når jeg lytter til musik på mit stereoanlæg. |
|
|
Der er jeg med... Musikken kører så det er et behageligt lydniveau...
Men når der kører film, så skal det hele helst buldre, så man rigtigt lever sig ind i det... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
Alternativt kunne du købe en AV-receiver/forstærker med "pre-out", der gør at din effektforstærker kan kobles mellem AV-delen og dine HT'ere. Men du vil få brug for noget med power i til bag(og side)-HT'erne. NAD's store udgaver kan trække dette.
NAD's AV-udstyr har den ulempe at de har aktive køle-elementer/blæsere, der konstant summer - og dette er en ting jeg for mit vedkommende ikke kan acceptere. Desuden er NAD ikke det der forbindes med "fin lyd".
|
|
|
Ehhh... Hvis NAD ikke er fin lyd, hvad er det så?
Og hvis du alligevel er ude i effekttrin, så har NAD T743 ikke blæserkøling... Så den siger ingenting... Så er det jo bare at se om man kan finde nogen NAD effekttrin der ikke er blæserkølede, eller alternativt finde et andet mærke? __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob Hatt skrev:
Ehhh... Hvis NAD ikke er fin lyd, hvad er det så?
Og hvis du alligevel er ude i effekttrin, så har NAD T743 ikke blæserkøling... Så den siger ingenting... Så er det jo bare at se om man kan finde nogen NAD effekttrin der ikke er blæserkølede, eller alternativt finde et andet mærke?  |
|
|
NAD kører efer "Music First" konceptet. Det vil sige at de designer deres elektronik til at gengive musik bedre end surround/film. NAD's surround udstyr har desuden en ærgelig tendens til at "summe" i de bagerste kanaler.
Ingen tvivl om at NAD er det rigtige hvis man vil have god lyd ved høj lydstyrke. Men hvis man er ude efter detaljeret surround-lyd, så bør man nok se sig om efter noget andet ;o)
Det var dét jeg mente - og alt respekt for NAD! __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
NAD kører efer "Music First" konceptet. Det vil sige at de designer deres elektronik til at gengive musik bedre end surround/film. NAD's surround udstyr har desuden en ærgelig tendens til at "summe" i de bagerste kanaler.
Ingen tvivl om at NAD er det rigtige hvis man vil have god lyd ved høj lydstyrke. Men hvis man er ude efter detaljeret surround-lyd, så bør man nok se sig om efter noget andet ;o)
Det var dét jeg mente - og alt respekt for NAD! |
|
|
Hehe...
Jeg har nu indtil videre ikke oplevet nogen summen eller anden mislyd ved min T743, men den er naturligvis også knap nok spillet ind...
Men du skal da være velkommen til at kigge forbi og få en kop kaffe og se et par film... Hvis du vil opleve hvordan en T743 opfører sig på B&W DM601'ere... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |