| Forfatter |
|
pelean Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min helt nye NAD T743 surr.receiver er pt forbundet i 2.1 opsætning med 2 MiniPods via terminalerne til front-højtalere og en aktiv MiniSub’en forbundet med alm. højtalerkabel via de samme terminaler. Dette var hvad Hi-Fi klubben anbefalede, når jeg ikke anvendte et kabel til den dedikerede subw. tilslutning.
Under afspilning af fx. CD er jeg imidlertid ude for at recieveren slukker spontant efter et par minuters brug. Der sker hurtigere hvis volumen forøges. Hi-Fi Klubben anbefalede mig at tilslutte sub’en til ”Speakers B” terminalerne og kontrollere at ingen tråde i kabelenderne stritter ud. Alt dette har jeg kontrolleret og afprøvet – men, stadig samme resultat med at receiveren lukker ned.
Jeg kan kun konkludere at problemet kun opstår når subw.’en er tilsluttet receiveren. Subw. er helt ny så det er mig en gåde hvad problemet er - Mon der nogle der kender til problemet? Det er jo spørgsmålet om et den særlige subw. tilslutning vil løse problemet?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har koblet kablerne fra Recieveren til sub IN ellers er det nok der fejlen ligger, men hvorfor bruger du ikke sub out på recieveren?? __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| du har koblet kablerne fra Recieveren til sub IN ellers er det nok der fejlen ligger, men hvorfor bruger du ikke sub out på recieveren?? |
|
|
Ja, det er også mit bud. Indgangsimpedansen på subwooferens HT IN terminaler er så høj, at receiveren slet ikke burde mærke om den er koblet til eller ej. Mit bedste bud er derfor også at den er fejltilkoblet. Muligvis på HT OUT på subwooferen.
Jeg vil også anbefale at du fjerner HT kablerne mellem receiver og subwoofer, og istedet bruger lav-niveau (phono) indgangen. Du kan anvende et ganske almindeligt signal kabel mellem din receiver og subwoofer. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
pelean Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tony...jeg skal vel bruge et specielt sub. kabel for at kunne bruge sub out?!
jeg valgte at bruge det alm. højtalerkabel da jeg benyttede denne tilslutning til min gamle forstærker, som ikke havde en sub out...
Men, under alle omstændigheder burde min receiver da ikke opføre sig sådan?!
Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope du kan bruge et ganske alm phonokabel (ligesom fra CD til reciever) det skal så nok være lidt længere så er det fra Sub-out på recieveren til IN på subben.
Men tjek lige dine kabler efter om du nu har sat subben rigtigt til nu. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
pelean skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P><FONT
face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1></O:P><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>Min helt nye
NAD T743 surr.receiver er pt forbundet i 2.1 opsætning med 2 MiniPods via terminalerne til front-højtalere og en aktiv MiniSub’en forbundet med
alm. højtalerkabel via de samme terminaler. Dette var hvad Hi-Fi klubben anbefalede, når jeg ikke anvendte et kabel til den dedikerede subw.
tilslutning.
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><O:P><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>Under afspilning af fx. CD er
jeg imidlertid ude for at recieveren slukker spontant efter et par minuters brug. Der sker hurtigere hvis volumen forøges. Hi-Fi Klubben
anbefalede mig at tilslutte sub’en til ”Speakers B” terminalerne og kontrollere at ingen tråde i kabelenderne stritter ud. Alt dette har jeg
kontrolleret og afprøvet – men, stadig samme resultat med at receiveren lukker ned.
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=1>Jeg kan kun konkludere at
problemet kun opstår når subw.’en er tilsluttet receiveren. Subw. er helt ny så det er mig en gåde hvad problemet er - Mon der nogle der
kender til problemet? Det er jo spørgsmålet om et den særlige subw. tilslutning vil løse problemet?
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"> |
|
|
Undrer mig at Hifi-klubben anbefaler den opsætning. Du skulle hellere bruge sub out og så slå dine fronthøjttalere til som small - ellers bliver
subwooferen ikke aktiv ved almindelig stereolyd.
|
| Til top |
|
| |