Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Med chancen for at blive sablet ned... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bertramsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Status: Offline
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Vover jeg nu pelsen alligevel..

Hej

Jeg ska nu have udskiftet mit gamle konfirmationsanlæg med noget surround Sound. Det skal siges at mit budget er meget stramt! (Læs 3000-5000,-)

Har læst en del af de tidligere indlæg herinde og har forstået at folk ikke er så vilde med diverse pakke løsninger.

Men kunne jeg ikke blive glad for et system som dette f.eks:

http://www.satbutikken.dk/shop/default.asp?setlng=26&pro ductid=a830

Jeg har ikke behov for en super vild lyd kvalitet. Jeg ska bare ku bruge systemet til både film og primært musik hvilket dette system da vil kunne opfylde. Jeg synes det lyder ok til prisen.

Hvis jeg nu beslutter mig for at købe en "billig pakkeløsning" hvad skal jeg så være opmærksom på?

På forhånd mange tak, hold jer ikke tilbage

Nicolai Bertramsen

Til top Vis Bertramsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bertramsen

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Ikke for at sable dig ned, men du skriver at du syntes at det lyder OK og så spørger du om du vil kunne blive glad for sådan et sæt det er da kun dig der kan sige det?

mit råd er køb et mindre brugt anlæg, evt noget NAD og et sæt dali 104, det giver dig noget der minder om hifi for de samme penge. evt kunne du finde en surround reciver så kan du jo senere købe andre front HT og så er du kørende.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

nej.. jo... måske..  har hørt folk der er tilfredse med de mest utrolige ting.. så kan da være du os bliver det

brugtmarkedet er vejen frem i den prisklasse..

dali 18mkII

snell EIII

ville jeg kigge efter

plus nogle passende bagHT behøver ik være det vilde.. smid 800 efter nogle små reol speakers..

find en reciever der kan trække dem..

dvs ikke denon, panasonic, yamaha osv.. find noget der vejer mere end 10 kg og med rigtige watt..

marantz, nad, harman kardon..

hvis du endelig vil have pakkeløsningen.. så prøv at give sony dav systemerne et lyt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Bertramsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Ikke for at sable dig ned, men du skriver at du syntes at det lyder OK og så spørger du om du vil kunne blive glad for sådan et sæt det er da kun dig der kan sige det?

mit råd er køb et mindre brugt anlæg, evt noget NAD og et sæt dali 104, det giver dig noget der minder om hifi for de samme penge. evt kunne du finde en surround reciver så kan du jo senere købe andre front HT og så er du kørende.

Tror du misforstår.

Det der lyder ok (læs godt) er selve beskrivelsen af det pågældende produkt. Har ikke hørt det "In real life".

Men vil man som alm. dødelig ikke kunne blive tilfreds med et sådan system når man har hørt på et gammelt anlæg hidtil?  

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

nej....

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

nej....

hov hov.. hifi er jo en smagssag

men nej.. problemet med 95% af de pakkeløsninger er at de har bikset en subwoofer sammen af lidt pap og plastik, og håber kunderne ik gider at klage når de ik kan få noget der minder om musik ud af l**tet..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gammel Amitech dvd - og den virker jo til det formål, den er lavet til.

Dog er afspilning af mp3 noget være skidt. drevet larmer utrolig meget, og ved afspilning af musik cd'er, er den meget langsom i opstart.

Men ok - de er sikkert blevet bedre, siden jeg købte min, jeg kan huske at de for et par år siden meget pludseligt lukkede ned for deres dvd afspillere, det var sikkert problemer.

Tja - du skal nok ikke lægge så meget i deres Watt angivelser, så du skal nok ikke forvente at det er et "spillle højt" anlæg.

Personligt ville jeg kigge efter brugt, hvor man kan bygge mere til med tiden.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
hov hov.. hifi er jo en smagssag

men nej.. problemet med 95% af de pakkeløsninger er at de har bikset en subwoofer sammen af lidt pap og plastik, og håber kunderne ik gider at klage når de ik kan få noget der minder om musik ud af l**tet..

jeps og de samme materialer bliver misbrugt til de andre dele...

Men ja der er gået inflation i begrebet Hifi, i dag må man slet ikke syntes at noget er dårligt, det er jo en smagssag

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Bertramsen skrev:

Det der lyder ok (læs godt) er selve beskrivelsen af det pågældende produkt. Har ikke hørt det "In real life".

Men vil man som alm. dødelig ikke kunne blive tilfreds med et sådan system når man har hørt på et gammelt anlæg hidtil?  

Hej, det ligner det anlæg de har stående ude i Bilka. Det hørte jeg ved en tilfældighed en dag og det havde den dårligste lyd jeg nogensinde har hørt. Så stor advarsel herfra. Det kan du ikke være tilfreds med. Skal du have pakke-løsning så hold dig til de kendte mærker som f.eks. Sony. Ikke super-godt men dog ok. Jeg kender en der har en Sony pakke løsning til 5000-8000 alt efter om det er på tilbud eller ej og det lyder ret godt.

Du kunne også checke f.eks. Tape Connections tilbud på Yamaha Surround receivere i alle prislag. Ring og spørg dem om den billigste surroundløsning de kan komme op med. Det vil med garanti være lysår bedre.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg må give fortalerne for at købe brugt ret. Du kan sagtens finde en fornuftig surround reciever til 1.500 kr. Dali 104 som kyhn nævner koster tybisk mellem 500-1000 kr for et sæt alt efter stand, så der kan du købe to sæt (hvis du har plads til gulvhøjttalere hele vejen rundt) og du får meget lyd for pengene. Selv uden subwoofer vil de 104 give bedre bas, og lyd i det hele taget, end et alt i et anlæg.
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

køb en surround reciever, dem tapeconnection har er gode tilmed til billige penge, brug 1000,- på en dvd der matcher så er der 2000,- tilbage hvis du ofrer 5000,- du kan sagten få nogle udmærkede højtallere(1sæt brugt) for de penge, hvorefter du senere kan udvide med bagkanaler/center, Du vil få mere glæde af  god lyd ud af fronterne end dårlig lyd hele vejen rundt det er jeg ganske sikker på. Lyden fra center kan jo sagtens køre over fronterne og det lyder garanteret også bedre end en skrammel center, som sagt kan du altid udvide senere med baght'ere de behøver ikke at koste mere end 1000,- sæt/brugt det var hvad jeg ville gøre!

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=36045 de er nok væk men noget ala' dem kig i den blå evt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber en pakke løsning, så skal du nok chekke ud, at det kan afspille alle de formater du ønsker. Har du prøvet at chekke Pioneer, det er da lidt bedre kvalitet end Amitech.

Jeg overvejede på et tidspunkt at købe en pakkeløsning, men jeg syntes ikke at nogen af de løsninger jeg hørte på (op til 8000 kr) var særligt gode til musik. Men det er jo også et spørgsmål om indretning og hvor meget man ønsker sig. 

Personligt er jeg er ikke så interesseret i surround, jeg havde en Sony DB940QS som jeg skiftede ud med en Sony TA-F707 ES stereoforstærker og det bytte har jeg været glad for.  

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

Bertramsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar.

Må nok sige jeg er gået lidt væk fra den model nu og istedet kastet kærligheden på et par Jamo højtalere:

http://www.hifishoppen.dk/product_info.php?cPath=28_36_46_13 5&products_id=434

Det er nemlig den rigtige pris og har da hørt meget godt om Jamo. Nogen der kan bekræfte?

Og så i starten vil jeg nøjes med de to front højtalere. Lyder det ikke som en god idé?

Men hva så med afspiller? Vil gerne have en der kan afspille en masse formater (Inkl. mp3).

Og hva med reciever?

Højtalerne løber jo op i 2000 og ska derfor være billigt.

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du har det seneste expert-katalog ved hånden... Kig der! De har et ganske udmærket Pioneer system med sub og satellitter til 5000,-

DVD'en er deres ganske udmærkede model DV-370 som koster 1000,- løst i TC

Surround-receiveren er tilhørende, men jeg må erkende, at jeg ikke kender produktet...

Højttalerne ser ganske okay ud - en del mere solide i deres opbygning i fht. dem du ser andre steder...

Og så følger der en sub med, som komplementerer satellitternes manglende bas.

Hvis ikke lige jeg huskler at skrive tilbage i morgen, er du velkommen til at sende en PB - jeg skal nemlig ned med storebroren i morgen og kigge på selvsamme produkt!

mvh

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

har lige lavet et til min gode ven.

Marantz SR4200 til 1800 med kabler

Paradigm 5se mrk II + 160 center + mikro = 1400

det er 3200 ialt, så det kan lade sig gøre

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

har lige lavet et til min gode ven.

Marantz SR4200 til 1800 med kabler

Paradigm 5se mrk II + 160 center + mikro = 1400

det er 3200 ialt, så det kan lade sig gøre

Er selv igang med at sælge min gamle SR4200 til nogle venner for samme pris (der følger også lidt ekstra med). En reciever som den bør kunne findes til 1.500-1.600 kr og så har du et godt produkt som kan vokse med opgaven, der er jo pre-outs så man senere kan bruge eksterne effektforstærkere, hvis nu man føler behovet for flere watt.... og det gør man jo

Det er en udemærket idé at starte med at købe to højttalere og så udvide hen ad vejen som pengene er der. Jeg kender ikke de Jamo højttalere, men de er sikkert ganske udemærkede. Du skal bare huske at for 2.000 kr kan du få bedre eller flere højttalere på brugtmarkedet.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 April 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Husk lige at stereo ikke er så tosset til film. Personligt ville jeg hellere smide hele puljen i en stereo løsning og så få noget i bedre kvalitet end at sidde og lytte til en gang plastik surround skrammel.

Mvh,

Karsten

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 19 April 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke være mere enig, hvad nytter det at høre på ht-er, hvor stemmer lyder som de bliver gengivet af en resonant dåse.Køb stereo med nogle ht-med gods i.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Husk lige at stereo ikke er så tosset til film. Personligt ville jeg hellere smide hele puljen i en stereo løsning og så få noget i bedre kvalitet end at sidde og lytte til en gang plastik surround skrammel.

Mvh,

Karsten

Kalder du vores surround udstyr for plastik skrammel?

Nå jeg går ud fra at du mener "alt i et" løsningerne, og jeg er enig man kan få en ganske god filmoplevelse i stereo. Det var også derfor jeg sagde at det er en udemærket idé at starte med kun at købe to højttalere.

Hvis film er en prioritet, vil jeg dog mene at man får et bedre resultat med en surround reciever/forstærker med 2 højttalere frem for et rigtigt stereo set-up, fordi dekoderen i recieveren typisk er bedre end den i DVD-afspilleren.

En god ven har et rimelig fornuftigt 2-kanals anlæg og købte på et tidspunkt en ældre DD dekoder og det blev meget sjovere at se film hos ham, sammenlignet med da lyden bare kom fra DVD'en via anlægget for slet ikke at tale om hvor meget bedre det blev at se (og høre) musik-dvd'er.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Synes afgjort du skal bruge de første 1500-2000 på en surround amp, der kan findes mange gode brugte, og de vil spille klasser over de der pakkeløsninger.

Smid derefter en tudse efter en brugt (eller ny) dvd afspiller af et solidt mærke, så er chancen mindre for, at du får en der lyder som et fly der letter, hver gang du skifter nummer, eller når du ser film.

Slutteligt så brug 1500-2000 på et par gode stereo speakers. Jeg har selv haft et sæt B&W 602 s2 engang, og dem kan du finde for omkring 1500. De spillede fantastisk til prisen. Det er standerhøjttalere. Skal det være gulvhøjttalere, så er Dali 104 som tidligere nævnt vist en klassiker i den prisklasse, som du kunne kigge nærmere på.

Bruger du dine penge på den måde istedet, så vil jeg vove at påstå, at du får langt mere glæde af musikken du hører for dine penge, og kan opgradere din hjemmebio henad vejen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes