Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Anbefaling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nu mere eller mindre bestemt mig for at købe nyt udstyr til surround.

Det jeg har valgt er som følge Sa1280mkII med dertil hørende center og baghøjtalere.Til at trække dem havde jeg tænkt yamaha RX-V 2500 "kan fåes i tyskland til ca 5500kr incl forsendelse" er det en god reciever til SAerne og til prisen?

Da jeg også skal bruge det til film, behøves en sub, men ved ikke hvilken det skal være, men har kig på en SA SE 200 er det en dårlig ide? eller kan i anbefale en anden sub?

Scotty

Til top Vis Scotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scotty

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hei RX-V2500 er en god receiver, og jeg ser intet i veien for at koble den sammen med et par SA høytalere.

Det skal dog nevnes at prisen for 2500 hos Technicdirect som de aller fleste har bestillt hos, har gått opp til €899. Det er da ingen grunn til å bestille der lengre. Billigste nå som også tar VISA, eller sender pr efterkrav er Pixmania til €784.

Angående sub så synes jeg at SA200 er for dyr sammenlignet med hva den giver. Hvis det fremdeles finnes Kappa subber at kjøpe for 5500kr så er de at anbefale, Audio Pro Ace Bass 2 for 3800kr er heller ikke at forakte, og er du frisk på at importere selv er SVS PB10 til 5000kr et alternativ. I det selskapet er 7000kr for en SA200 for meget.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Scotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej ManicMiner

Takker mange gange for dit input, må lige kigge nærmere på SVS PB10

Scotty

detoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hey Scotty

Jeg har selv lige købt SA 1280 som både front og baghøjttalere, jeg blev anbefalet at købe SA 520AV eller SA 510AV som center, jeg købte dog SA 710 AV istedet og det har jeg ikke fortrudt, så investere et par hunderede kr mere og få en større model, de er godt givet ud..Til sub skal du da købe SE175 til ca 4000 kr, den klarer det rigtig godt... det kan ikke betale sig at give 3000 kr mere for SE200.

Når du har købt dem, så investere i et par kilo sand til dine 1280, det giver utroligt meget mere fylde i højttalerne.. og hvis du skal bruge det til surround er en sub vigtig.. ihvertfald med 1280 som front, giver lige det de mangler...

Hvis du er fra sjælland så prøv at ringe til Expert i holbæk og spørg efter christian, han lavede det bedste tilbud på hele serien til mig..

Mvh

Dennis

Til top Vis detoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detoch

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Scotty: Skulle du ha noen spørsmål angående SVS, det være seg tekniske eller angående importen må du gjerne spørre.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 April 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Tag og køb Yamaha RX-V 1500 i stedet for 2500. Du sparer 1000 kr, og forskellen er 10 W i udgangseffekt pr. kanal.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Onkyo TX-SR702E :o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Scotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

ManicMiner

Den ser rimelig god ud den SVS, skal nok henvende mig når tid er.

Svend P:

Hvis det er den eneste forskel, så kan det være det er en ide.

NitroBlast:

Kigger lige engang på Onkyo

takker for svarene

Scotty

Jonasl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Sendt: 28 April 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt en 1500 fra tyskland for under kr. 4000,- (520€) leveret pr. efterkrav.

Fra denne butik: http://www.samtec-gmbh.com/index/PHPSESSID/320d94278162db8a4 6ed47a7af4e4a03/page/detail/art/40818.html

Jeg kender dog ikke noget til butikken, men når det er efterkrav kan det vel ikke gå helt galt.

Til top Vis Jonasl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonasl

JeanKoertz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har prøvet både V2500 og V1500, og jeg valgte godt nok 1500éren. Du er begrænset hvad der er mere i storebroren. Den har mulighed for at konvertere RGB (I RCA kabler) til et andet for (ex. SVHS elller Comp) hvis man står og mangler den funktion. Dertil kommer der de ekstra 10w på hver kanal.
Jeg fik mig et sammenligningsskema på modellerne, og der stod halvanden gange mere strøm til rådighed. Efter lang tids lytten syntes jeg på ingen måder at kunne se hvor den ekstra mængde strøm lå. Begge spiller med utrolig kontanthed og styr på alle enhederne rundt i rummet med mit setup, men skal ikke kunne sige hvordan den vil klare nogle meget sværre højttallere.

Jeg er helt klart overvældet med den .... Sammenlignede med en Denon AV-3805, og må nok indrømme at jeg syntes ikke denons er de ekstra penge værd.
Yamahaen har en utrolig klar lyd, og med ingen farvninger. Den er meget kontant at lytte til, det skal du lige være opmærksom på. Især i diskant området ...

Håber jeg har været til en hjælp :-)
Til top Vis JeanKoertz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JeanKoertz Besøg JeanKoertz's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Efter at distributionen af Denon blev overtaget totalt af AudioNord, er pris og ydelse ikke længere sammenhængende - det er klart i en monopol-situation. Man kan få mange flere ydelser for færre kroner, hvis man ikke handler med AudioNord/hifi-klubben....

Jeg mener stadig at Onkyo er at foretrække :o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes