Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: "White noise" i receivere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ude i det svære valg, at skulle beslutte mig for hvilket surround-udstyr i 7-10000 kroners klassen jeg ville have.

I den forbindelse bemærkede jeg desværre at stort set alle de apparater jeg testede (marantz, yamaha, denon og sony) havde ret meget af det såkaldte "white noise" eller en konstant "susen" i HT'erne (specielt fra diskanten). Det har i alle tilfælde været så slemt, at det var tydeligt at høre i hele rummet, selvom apparaterne ikke havde noget input-signal.

Jeg besluttede mig tilsidst for en onkyo receiver, fordi den passede bedst til resten af mit udstyr, og den havde den fedeste lyd i mine ører. Men der er stadig denne "susen" i rummet - også selvom der er skruet næsten helt ned. Hvis jeg skifter min receiver over i "pure direct" modus, så forsvinder denne susen næsten totalt, og kan kun høres meget svagt, hvis jeg stikker en lyt-lap helt op til HT'ens diskant.

I den forbindelse ville jeg bare høre om andres erfaringer med white noise i receivere/digitalt udstyr, og om det er noget man må finde sig i? Er der måske noget man kan gøre, for at begrænse denne "støj"?

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

hmm min gamle Marantz led kun af dette ved analoge lydkilder (det var en SR4200), ved digitale kilder var der intet at høre.

Min H/K AVR330 lider på ingen måde af det, man kan intet høre.

min gamle NAD T742 havde det uanset hvad, det var vildt irreterende. Det samme led min H/K Signature 2.0 også af.

så summa summarum er at jeg ved H/K AVR330 ikke lider af det overhovedet.   

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft en Marantz SR8500, og det var den jeg syndes var værst med denne susen... På min nuværende Onkyo, kan jeg slå THX til, og så forsvinder det meste af det :o)

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

hmmm dvs din Onkyo også lider af det??? tror det er din strøm i nettet der driller og ikke er et anke på recieverne.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Alle receivere jeg har prøvet har haft denne susen i større eller mindre grad... Men jeg synes helt klart at Onkyoen var den der havde mindst...

Om der er strøm i nettet, det tvivler jeg da meget på... Hvis jeg slår over på pure-audio (slår alt digital lydbehandling fra), så forsvinder denne white-noise jo helt...

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Er der virkeligt ingen, der har en mining eller kommentar til dette emne???!?!?!?!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes