Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvordan ville dette sorround lyde? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hey

Overvejer at købe mig noget sorrund snart.. Går lige pt og overvejer dette:

Reciever: Denon 2105

DVDspiller: Denon 1910

HTfront: Dali 450

HTcenter: Dali SC 5

HTBag: Dali SS 5

Ville dette give en god sorrund lyd? Hvad med alternativer? Prisneauvet er underordnet hvis man kan få det for under 10 K - Som skal bruges på Reciever, Center og bag.. Men ellers så billigt som muligt, men hvor jeg stadig for noget rigtig sorrund :D!

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Der var vist lige en, der havde været i hifi-klubben... Du burde klart prøvelytte til noget Yamaha, Harman Kardon, Marantz og Onkyo... Der findes desuden andre højtalere end Dali - System Audion, AudioPro, Jamo, JBL, Infinity etc.

Lad være med at handle ud fra hvad en enkelt sælger i hifiklubben siger - lad dine ører bestemme. Det at købe hifi er ikke noget man gør på en eftermiddag - det kan godt tage lang tid. Og jo længere tid det tager, jo mere glæde har du i sidste ende af det!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Har ikke været i Hifiklubben... :S  Men nu er det sån at center og bag ikke sælges nye mere.. Så ville høre om folk der har/haft ville sige om dem.. Foretrækker dog helst have at kun dali og kun denon.. Men hvis andet lyder godt vil jeg klart give det et forsøg! Ellers overvejer jeg dali blue center og bagparti, må jeg ind og høre en dag

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Dali er skam ganske udemærkede højttalere

Hvis du absolut vil have Denon kan du jo overveje at købe brugt så du kan få en større model til de samme penge. Dine 450 vil helt sikkert sætte pris på en kraftigere effektforstærker selvom de sikkert også vil spille fint med en 2105

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ikke 100 med denon... overvejer også nad! Men ellers kom med jeres bud. Syns bare det fedest at have det i samme mærker.. det er der lidt mere stil over :P! Er lidt perfektionst på det område tror jeg ..

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel kun vil have Denon og Dali, hvorfor spørger du så overhovedet?

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
Hvis du alligevel kun vil have Denon og Dali, hvorfor spørger du så overhovedet?

Læs nu hvad jeg skriver?  "Ikke 100 med denon... overvejer også nad! Men ellers kom med jeres bud Syns bare det fedest at have det i samme mærker.. "

Læs tråden eller unlad unødige kommentarer! Tak !

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

har du købt de højtalere eller huhh

ellers ville jeg heller finde en SC-7 samt et sæt 202 istedet for SC5 og SS5

(har jeg selv hehe) spille fint specielt når man tænker på de penge de går for brugt

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

har du købt de højtalere eller huhh

ellers ville jeg heller finde en SC-7 samt et sæt 202 istedet for SC5 og SS5

(har jeg selv hehe) spille fint specielt når man tænker på de penge de går for brugt

har 450 og dvden.. Ligenu kører jeg 2.0 men vil gerne have 5.0 og måske senere 5.1 :P!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Sådan en Denon 2105 koster 4.500 fra ny. Som jeg skrev tidligere vil jeg anbefale at du ser på brugt. Et hurtigt kig på DBA viser at du kan få følgende fra Denon: AVR-3300 til 2.800, AVR-2802 til 3.000 og AVR-2803 til 3.800.

Så også en Onkyo TX-DS777 til 4.000. Så der er altså mulighed for både at spare penge og få noget der er bedre

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Det er ret tydeligt, at du helst vil have de produkter, der handles i Hifi Klubben.... Øv øv øv, for der findes så mange andre mærker, som gør det mindst lige så godt, og ofte bedre. Det kræver bare, at man kigger hos de "rigtige" HIFI-butikker, og ikke de store kæder som FONA, Merlin, HIFI Klubben osv... disse kæder er bundet af faste leverandøraftaler, og derfor kan de ikke vælge og vrage når nye modeller kommer på markedet.

Jeg skal være ærlig og fortælle, at jeg ikke er 100% opdateret på surround-markedet, da jeg ikke selv gider snurre-rundt lyd. Holder mig til 2-kanals.

Men jeg synes klart du skal kigge lidt på Yamaha. De er som altid ret langt fremme i skoene, når det gælder surround. Og lydmæssigt ville jeg til hver en tid vælge Yamaha frem for Denon, der jo bare er en mainstream-producent som så mange andre, men som i DK lever højt på HFK's fine og til tider usandfærdige beskrivelser.

Yamaha er musikalitet, mens Denon er røv-kedeligt hvis du spørger mig (med mindre du går op i de MEGET dyre modeller, hvor Denon faktisk er ganske godt med).

Ang højtalere, så er jeg helt vild med DALI450. En fremragende højtaler, som langt overgår ALT andet i dens prisklasse, og endda langt over i dag. Har du ikke overvejet et ekstram sæt 450'ere som baghøjtalere, og måske en til center??? Skriv en besked til "svend p". Han kører med en lignende opsætning (mener det er 850'ere som front), og han er vist temmelig godt tilfreds!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart undersøge brugtmarkedet efter bedre modeller... Dog kommer jeg ikke til at handle i hifiklubben.. Medmindre jeg vælger at købe højttalere! Her i nakskov ligger nemlig www.audiosound.dk som har et rigtig godt udvalg.. Har dog brugt hfk.dk til at skabe mig et overblik, men deres udvalg af reciever er ikke særlig stor!

Angående ht. har jeg ikke lyst til at have et par dali 450 som baght, men nogle mindre som kan hænge på en skrå væg...

Hvad med center ht. er SC-7 god?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej Krillen.

Jeg har selv Denon/dali kombinationen(tjek evt. mit grej her Besøg wrong's Websted) og er ganske godt tilfreds. Du skal bare vide at alle har forskellige meninger og du vil sandsynligvis ikke blive meget klogere af, at stille spørgsmål der skal besvares på bagrund af smag, da der simpelthen er for mange meninger. Så der er kun en vej, og det er ud og lytte på sagerne.

Jeg har set at de i hifiklubben har tilbud på 2105eren til 3499. Til den pris tror jeg det er svært at finde en receiver der gør det meget bedre.

MHT til dit højttalervalg er jeg enig med tonyax i at du skal finde dig en sc7 og evt. 202 til bag.

God jagt.

MVH WRONG

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ok tak..

Er der stor forskel lydmæssigt på 202 og ss-5? lidt svært at komme til at høre den da den er udgået :P!

Er "i" forresten sikre på at denon 2105 ikke kan trække dali 450?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

krillen skrev:
NitroBlast skrev:
Læs nu hvad jeg skriver?  "Ikke 100 med denon... overvejer også nad! Men ellers kom med jeres bud Syns bare det fedest at have det i samme mærker.. "

Læs tråden eller unlad unødige kommentarer! Tak !

Prøver bare at hjælpe, men hvis du er forblændet af hifiklubben's middelmådige produkter, så gider jeg da slet ikke give dig gode råd fremover! Og jeg beklager da mange gange, at jeg ved et uheld kom til at svare på dit spørgsmål!

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

krillen skrev:
Ok tak..

Er der stor forskel lydmæssigt på 202 og ss-5? lidt svært at komme til at høre den da den er udgået :P!

Er "i" forresten sikre på at denon 2105 ikke kan trække dali 450?

SS5 er jo en decideret baghøjttaler med lille kabinet og små enheder, hvor 202eren er en stander/reolhøjttaler med større kabinet og bedre enheder. På den baggrund ville jeg vælge 202eren.

2105eren kan da sagtens trække 450eren. Men det er jo med den som med de fleste andre HTs at jo mere effekt jo bedre. Jeg har haft en 2802er til at trække mine højttalere uden problemer. A1eren gør det selvfølgelig væsentlig bedre, end 2802eren, ingen tvivl om det men jeg ville ikke være bekymret for at købe 2105eren. Desuden er den et perfekt match til din 1910

Nitroblast: Inden du begynder at spille prinsessefornærmet så læg lige mærket til smilet efter hans kommentar. Jeg tror ikke den var ment nedsættende.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Se lige her Krillen. Et sæt ss5.

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=39962

Så kan du jo bare købe et sæt 202ere og så har du til et fint 7.1/0 setup

MVH WRONG

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Se lige her Krillen. Et sæt ss5.

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;iAd=39962

Så kan du jo bare købe et sæt 202ere og så har du til et fint 7.1/0 setup

MVH WRONG

Tror bare jeg ligger ud med et 5.0 system :P! Så derfor lyder 202 mere spændene.. Dog skal den kunne hænge på en skrå væg? er det muligt eller er den for tung?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Nitroblast: Inden du begynder at spille prinsessefornærmet så læg lige mærket til smilet efter hans kommentar. Jeg tror ikke den var ment nedsættende.

Så let bliver jeg ikke fornærmet, men jeg kom med et par inputs, som blev sablet ned, fordi de ikke var fra hifiklubben. Alle med lidt insigt burde være fuldstændig klar over min holdning til hfk og deres middelmådige produkter - så som denon. Jeg vil til enhver tid anbefale andre mærker (Marantz, Harman Kardon, Onkyo, Yamaha etc.) end dem der forhandles i hifiklubben, fordi det er min (og andres) fulde overbevisning, at man får langt mere for mønten, ved at handle andetsteds end hfk.

Men som sagt; Hvis man er forblændet af hifiklubben og deres produkter - værsgo! Men man skal ikke nødvendigvis forvente at få hifi i stuen ;o)

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

wrong skrev:

Så let bliver jeg ikke fornærmet, men jeg kom med et par inputs, som blev sablet ned, fordi de ikke var fra hifiklubben. Alle med lidt insigt burde være fuldstændig klar over min holdning til hfk og deres middelmådige produkter - så som denon. Jeg vil til enhver tid anbefale andre mærker (Marantz, Harman Kardon, Onkyo, Yamaha etc.) end dem der forhandles i hifiklubben, fordi det er min (og andres) fulde overbevisning, at man får langt mere for mønten, ved at handle andetsteds end hfk.

Men som sagt; Hvis man er forblændet af hifiklubben og deres produkter - værsgo! Men man skal ikke nødvendigvis forvente at få hifi i stuen ;o)

Amen!! læs nu lidt inden du beskylder...

Dog kommer jeg ikke til at handle i hifiklubben.. Medmindre jeg vælger at købe nye højttalere! Her i nakskov ligger nemlig www.audiosound.dk som har et rigtig godt udvalg.. Har dog brugt hfk.dk til at skabe mig et overblik, men deres udvalg af reciever er ikke særlig stor!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes