Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Problemer med en NAD T753 v.2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hey all

Jeg har for et par uger siden erhvervet mig en NAD T753 v.2 surround receiver fra HIFI klubben. Den virkede også helt fint den første uge og den lyder super! Der er dog imidlertidig opstået et problem. Hvis den har været slukket i lidt tid og jeg så tænder den kommer der ingen lyd - efter ca 2 min. kommer der så en klik-lyd og lyden kommer derefter. Nogen gange tager det kun 30 sek andre gange 10 min. Det er temmelig frustrerende og umiddelbart virker det som om der er en løs forbindelse eller sådan noget...

Nogen af jer der er bekendte med problemet (løsningen) eller bare har forslag generelt? Eller skal jeg bare hive den med ind til HIFI klubben og få dem til at se på dem. Ville jo være ldit åndsvagt, hvis det kan løses på en simplere måde.

På forhånd tak.

Demo

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Check at du ikke har nogen kabler der krydser hinanden, eller at der på anden vis er en fejl-tilslutning.

Hvis der ikke er det, så er det omgående ned og reklamere, da det næppe kan være normalt ;o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Må kablerne ikke krydse hinanden? og hvis de gør vil det så ikke blot skabe lidt støj - de burde vel stadig kunne spille - og som nævnt komme lyden også efter lidt tid. Synes selv det er meget mystisk. Tilsluttede lige nogle gamle højtalere som baghøjtalere og de fungerede selvom fronterne ikke spillede. Efter et kvarter virkede fronterne pludselig også...

Meget mærkeligt....

Andre forslag?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

han mener om enderne på kabler danner en kortslutning, fx ved højtaler terminalerne.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hmm. Kan det uddybes yderligere - har ikke synderligt meget forstand for tilslutning. Har et par dali suite 2.8 der kan biwires. Jeg har dog kun single wire kabler og bruger så de ekstra kabelstykker der fulgte med højtalerene så der gerne skulle komme signal til alle terminalerne, kan der opstå problemer her?

ved ikke om i forstår hvad jeg mener - gør jeg jo knap nok selv

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Der kan på ingenmåder ske kortslutninger ved at kabler ligger på tværs ad hinanden, MED MINDRE, at de afisolerede stykker rører andre steder, end at sidde dybt inde i et bananstik eller skruet godt fast på terminalen.

Tjek dermed om der er nogen kabler der ved enden rører hinanden unødigt, eller om der stikker små kobberstykker ud og rører nogen steder, er du sten sikker på at kablerne er som de skal være, og du stadig har problemet ( hvilket jeg tror du har ) synes jeg uden tvivl du skal spørge dig til råds hos klubben, inden de begynder at påstå at det ikke er en reklamation men en reparetion, hvilket vil koste dig dyrt :P

Held og lykke...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

+ lederen må ikke berører -lederen på højtaler kablerne. Rammer de hinanden kortslutter du forstærkeren og den SKAL slå fra. Så tjeck kablerne før du sender den ind.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hvis det nu er tilfældet at den kortslutter på grund af nogle af disse faktorer er det så ikke underligt at den ligepludselig starter af sig selv igen?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:
Hvis det nu er tilfældet at den kortslutter på grund af nogle af disse faktorer er det så ikke underligt at den ligepludselig starter af sig selv igen?

Elektronik er noget underligt noget

Jeg har haft nogenlunde samme problem med min gamle Onkyo Integra A8700. Jeg bemærkede at en lille kobbertråd fra højtalerkablet var gået forbi skrueterminalen, og berørte pladen bag på kabinettet. Det gav samme symptomer med, at den var længe om at "starte op". Efter at jeg havde fjumret kablet på plads, har jeg ikke haft flere problemer med det - og det er 14 år siden ;o)

Hvis du ikke har kortslutninger i kablingen, så bør du straks gå til forhandleren, da de ellers vil kalde det en reperation som sagt højere oppe i tråden...

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Når den gør som den gør der, tyder det på at et relæ "hænger" - jeg ville smutte ned med den og be om at få en anden
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Noisy_cricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

prøv at pille alle kabler fra..
(således at der kun er strøm på)
tænd den så og tjek hvor lang tid der går fra du trykker på kontakten til relæet slår til..

hvis der går mere end 3 sek. kan det tyde på at relæet hænger..

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Noisy_cricket skrev:
tænd den så og tjek hvor lang tid der går fra du trykker på kontakten til relæet slår til..

Du kan ikke bare sige 3 sek... Men hvis alle kabler er frakoblet (bortset fra strøm), skal receiveren bruge samme tid til "klikket" hver gang den tændes... Min receiver tager ca. 2 sek. og min gamle stereo forstærker tager ca. 4 sek... Så de 3 sek du skriver, kan god variere fra apparat til apparat - bare det er det samme hver gang apparatet tændes 

Men jeg ville nu alligevel skynde mig ned til forhandleren og få byttet kalorius!

Noisy_cricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Noisy_cricket skrev:

Du kan ikke bare sige 3 sek... Men hvis alle kabler er frakoblet (bortset fra strøm), skal receiveren bruge samme tid til "klikket" hver gang den tændes... Min receiver tager ca. 2 sek. og min gamle stereo forstærker tager ca. 4 sek... Så de 3 sek du skriver, kan god variere fra apparat til apparat - bare det er det samme hver gang apparatet tændes 

Men jeg ville nu alligevel skynde mig ned til forhandleren og få byttet kalorius!

Nåja.. det var nu det jeg ville have skrevet..

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Efter jeg nu har haft det hele sluttet til og fra et par gange er den stoppet med at gøre det... Har ikke gjort det de sidste par gange jeg har tændt i hvert fald - så problemet er MULIGVIS løst...:)

Ellers må jeg jo få den byttet...

HVad mener i med de vil kalde det en reperation i stedet for en reklamation - har kun haft den i 14 dage så uanset hvad må det da være for deres regning - så længe det ikke er fordi jeg selv har ødelagt den... Kan man ødelægge den ved at tilslutte højtalerne forkert??? altså som det er beskrevet i de ovenstående indlæg?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:
Efter jeg nu har haft det hele sluttet til og fra et par gange er den stoppet med at gøre det... Har ikke gjort det de sidste par gange jeg har tændt i hvert fald - så problemet er MULIGVIS løst...:)

Ellers må jeg jo få den byttet...

HVad mener i med de vil kalde det en reperation i stedet for en reklamation - har kun haft den i 14 dage så uanset hvad må det da være for deres regning - så længe det ikke er fordi jeg selv har ødelagt den... Kan man ødelægge den ved at tilslutte højtalerne forkert??? altså som det er beskrevet i de ovenstående indlæg?

Hvis du tilslutter højtalerne forkert, vil de "suge ind" i stedet for at "puste ud". Dette er klart et problem for højtalerne, og den lyd de udsender, men om det er et problem for forstærkeren - det tvivler jeg på (måske andre ved noget om det?)....

Men det er absolut en fordel, hvis alt er tilsluttet korrekt!

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

GRRRRR problemet er vendt tilbage!!!

Jeg er godt klar over at man naturligvis skal tilslutte højre til højre og venstre til venstre - rød til rød og sort til sort, men om der et eller andet sted kan være noget der skulle foråsagde en kortslutning skal jeg ikke kunne sige. Det virkede fint med den NAD t753 jeg havde lånt af hifi klubben, da jeg så købte min egen der vel og mærke var en v. 2 begyndte problemet efter nogle dage. "Hvis" jeg har tilsluttet det forkert kan det næsten kun være ved biwire terminalerne, men jeg tror nu ikke det er problemet da det som sagt virkede fint ved den anden forstærker.

Jeg har nu prøvet at tilslutte helt andre højtalere med helt andre kabler og der kommer stadig ikke noget lyd når de er tilsluttet som fronthøjtalere... Nu kan der vist ikke være så meget andet at gøre ind køre ind til hifi klubben?

I øvrigt: når et højtalerkabel skal tilsluttes en skrueterminal skal man så kun sætte det afisolerede stykke ind og stramme om det eller skal man også få noget af henholdsvis den røde og den sorte ledning med ind i terminalen så der ikke er noget af det afisolerede uden for terminalen?

Mvh. Demo

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:

Jeg er godt klar over at man naturligvis skal tilslutte højre til højre og venstre til venstre - rød til rød og sort til sort, men om der et eller andet sted kan være noget der skulle foråsagde en kortslutning skal jeg ikke kunne sige. Det virkede fint med den NAD t753 jeg havde lånt af hifi klubben, da jeg så købte min egen der vel og mærke var en v. 2 begyndte problemet efter nogle dage. "Hvis" jeg har tilsluttet det forkert kan det næsten kun være ved biwire terminalerne, men jeg tror nu ikke det er problemet da det som sagt virkede fint ved den anden forstærker.

Jeg har nu prøvet at tilslutte helt andre højtalere med helt andre kabler og der kommer stadig ikke noget lyd når de er tilsluttet som fronthøjtalere... Nu kan der vist ikke være så meget andet at gøre ind køre ind til hifi klubben?

I øvrigt: når et højtalerkabel skal tilsluttes en skrueterminal skal man så kun sætte det afisolerede stykke ind og stramme om det eller skal man også få noget af henholdsvis den røde og den sorte ledning med ind i terminalen så der ikke er noget af det afisolerede uden for terminalen?

Mvh. Demo

Du skal klippe dine kabler til, så der ikke stikker for meget kobber ud fra terminalerne. Du skal IKKE stikke plastic'en ind i terminalen, da dette kan give "kontakt-besvær" ;o)

Jeg ville tøffe ind til HFK og klage over den receiver omgående...

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
Demo skrev:

Mvh. Demo

Du skal klippe dine kabler til, så der ikke stikker for meget kobber ud fra terminalerne. Du skal IKKE stikke plastic'en ind i terminalen, da dette kan give "kontakt-besvær" ;o)

Godt godt, også det jeg har gjort, men skulle lige være sikker Har ringet til klubben nu. De ser heller ikke nogen anden løsning end at bringe den ind til undersøgelse.... Men så skal jeg jo undvære film og musik i en ukendt periode:(

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Demo skrev:
NitroBlast skrev:
Demo skrev:

Mvh. Demo

Godt godt, også det jeg har gjort, men skulle lige være sikker Har ringet til klubben nu. De ser heller ikke nogen anden løsning end at bringe den ind til undersøgelse.... Men så skal jeg jo undvære film og musik i en ukendt periode:(

Det er der jo nok ikke noget at gøre ved - hellere det, end at eje en defekt receiver. Men du bør måske banke i bordet, og bede dem om at låne dig en demo-model eller lign. imens din bliver repareret....

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Du behøver hverken at banke i bordet eller at undvære noget, da du selv bestemmer, om du vil ha' den byttet eller repareret (sakset fra forbrug.dk):

Du har krav på

Hvis du har købt en vare med fejl, kan du vælge mellem at

Til top Vis Novicen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novicen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum