| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Efter at have nærlæst alt hvad jeg kan komme i nærheden af herinde, omkring Marantz. Så er jeg stadig lidt i tvivl om en Sr-7500 har nok kræfter? Nogen herinde er vildt tilfreds med den, og føler at den giver punch nok. Nogen andre, måske mere kritiske, finder den for lille. Disse har dog også været vandt til H/K, hvilket vi jo alle ved er strømstærke som bare pokker.
Nu vil jeg så gerne høre fra alle jer med Marantz, ER sr-8500 kraftigere? Er den de ekstran moneter værd?
Den skal trække Dali Blue serien, 6006, 5005 og c1000. Kom med nogen bud, hvad er jeres erfaringer? Og er der nogen effekt forskel på dem? Nogen alternativer udover marantz?
Mvh. og i håb om svar...
Rasmus
Edit: skal måske siges at jeg har været vant til min 1803, som er langt fra stærk.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft SR8500, og den gav virkeligt mine store Jamo D365'ere noget at tænke over! __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En SR 7500 burde være rigeligt til de højttalere, men forskellen på SR 7500 og 8500 ligger så imho heller ikke i power, men i basal lydkvalitet. Og bedre lyd kan vel aldrig skade... På den anden side, så er spørgsmålet om merprisen måske havde været bedre investeret i en CD-afspiller? Du nævner ikke rigtigt hvad du bruger nu... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Johnny Wayne Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Rasmus
Jeg købte lige SR 7500 i weekenden hos KT radio, jeg har selv nogen dali 808 som jeg mener svare til 8008 , og jeg må sige at 7500 nemt kan trække de højttalere det lyder rigtigt godt, jeg fik også at vide ved KT at det var at spild af penge at købe en 8500 med det behov (læs højttalere) som jeg har.
håber du kunne bruge det til noget
Hilsen
Johnny
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba: Smut forbi Sunaudio i Aalborg at selv lyt til de to modeller.
Ellers kan du også kigge i brugt markedet.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da håpe og tro at 8500 har mere effekt enn 7500 har i 2 & 1 ohm? For selv om 7500 vant den seneste testen i Hemmabio var den ikke spesielt imponerende effektmessig når impedansen falt.
Jeg har allerede scannet inn testen, så hvis noen vil se det med egne øyne, si til.
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg vil da håpe og tro at 8500 har mere effekt enn 7500 har i 2 & 1 ohm? For selv om 7500 vant den seneste testen i Hemmabio var den ikke spesielt imponerende effektmessig når impedansen falt.
Jeg har allerede scannet inn testen, så hvis noen vil se det med egne øyne, si til.
|
|
|
jo tak jeg ville meget gerne se testen
mvh. Benfi
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner: Hvorfor vil du ikke uplode det i tråden. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
6mb med pdf filer? Men jeg vet det finnes sites hvor man kan laste opp diverse, kan bare ikke huske en eneste adresse.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de fine svar ( Indtil videre :) )
Jeg har self. taget alt sammen til efterretning, og ja, Sunaudio har også tilbudt mig at låne en Sr-7500 med hjem, og efter deres mening burde den også være rigelig til mig.
Lige pt. har jeg som sagt denon, en 1803 og en nyere (billig) dvd derfra...
Jeg vil jo faktisk helst have en sr-7500, da jeg derved kan købe en god cdaspiller og en dvd i samme farve.
Dog var det så at jeg kom i tvivl, og om det ville blive et bedre køb at købe en sr-8500 og en dv7500?? Men tror aldrig denne dvd vil give et så godt resultat som den dyreste cd afspiller til 4.000?
Igen, kom med jeres synspunkt, hvad ville i vælge? Hvis jeg siger at jeg nægter at købe noget i forskellige farver, og at ja, mit vanlige system har været denon, og at jeg bare mangler bedre stereo lyd og lidt mere power...
Er meningen at jeg vil købe mig en s1.2 subwoofer fra dali, 12", 200w på fredag... Så den hjælper jo også på bass poweren!
Kom med jeres bud/mening, TC, du ville mene den rigeligt kunne trække mine? Ville du så anbefale og bruge pengene på cd? Vil det give bedre lyd en topmodellerne fra dvd og sr?
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dyr dvd-afspiller vil give dig ligeså god cd-lyd som en dyr cd-afspiller... Men en dedikeret cd.afspiller afgiver mindre "motor-støj" end en dvd-afpiller. Desuden giver en cd-afspiller bedre muligheder for programmering (memory) af forskellige numre/rækkefølge etc.
SR8500 giver dig kun meget lidt ekstra ydelse i form af watt - men SR8500 er en kende bedre end SR7500 på lydsiden.
Held og lykke med dig valg - og lad lige være med at komme med en ny marantz debat igen om 2 dage  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv Dali, og synes selv at Harman Kardons recievere har den power og en rigtig fed lyd der passer til. Så tjeck evt. H/K 435. Hvis du altså kan klare designet. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| har selv Dali, og synes selv at Harman Kardons recievere har den power og en rigtig fed lyd der passer til. Så tjeck evt. H/K 435. Hvis du altså kan klare designet. |
|
|
OFFTOPIC: Hehe... Det er første gang, jeg hører dig sige noget negativt om H/K's design (min mening kender du jo)  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| har selv Dali, og synes selv at Harman Kardons recievere har den power og en rigtig fed lyd der passer til. Så tjeck evt. H/K 435. Hvis du altså kan klare designet. |
|
|
Jeg synes harmannen har et fedt design! Hvad lyd angår, ved jeg at den kan skabe en fed bio stemning, men kender dog ikke til stereo.
:)
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
| Jeg har haft SR8500, og den gav virkeligt mine store Jamo D365'ere noget at tænke over! |
|
|
Ja ved godt det er mit indlæg nr2, men når ingen reagere må man ty til stærkere midler, du ser jo selv det virker 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
|
OFFTOPIC: Hehe... Det er første gang, jeg hører dig sige noget negativt om H/K's design (min mening kender du jo) 
|
|
|
LOL synes selv det spiller 100% ved bare der er delte lejre
har haft NAD og Marantz før, og synes selv H/Keren lyder fremragende i stereo, masser af saft og kraft og musikalitet, dog spiller de nok ikke så korrekt. Til surround synes jeg også den er perfect.
Og hvem fanden lytter også til klassisk  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
NitroBlast skrev:
OFFTOPIC: Hehe... Det er første gang, jeg hører dig sige noget negativt om H/K's design (min mening kender du jo)
|
|
|
LOL synes selv det spiller 100% ved bare der er delte lejre
har haft NAD og Marantz før, og synes selv H/Keren lyder fremragende i stereo, masser af saft og kraft og musikalitet, dog spiller de nok ikke så korrekt. Til surround synes jeg også den er perfect.
Og hvem fanden lytter også til klassisk  |
|
|
Ingen tvivl om at H/K er blandt de bedste i prisklassen... Men designet siger mig ikke ret meget - det passer ikke sammen med resten af mit grej... Den med B&O klonen husker du nok....
Og så hører jeg forresten også klassisk af og til, så jeg er glad for min Onkyo  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak ( endnu engang ) for alle de gode indlæg, tror faktisk måske jeg skal kigge lidt intensivt på H/K, da jeg godt kan lide musik med bas...
Skal nok høre mig frem til det sidste med marantz og harman, vil det være retfærdig at sammenligne sr-7500 ( 8k ) mod H/K til 8.5k?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig at ikke stirre dig fullstendig blind på effektmålingene. Det er ikke sikkert at dine høytaleres impedanse kommer så meget ned under 4ohm.
|
| Til top |
|
| |