Emne: High-end i kælderen ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
bioV Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af alle jer der har rodet med " hjemme bio" i længere tid som har lyst til at tage en kigger på nedenstående?
GODE RÅD MODTAGES GERNE
Jeg skal igang med at bygge hjemme biffen op or har følgende plads i kælderen:
10x7 meter med 3 meter til loftet. Alt er i beton så der skal lyd isoleres med mere både afhensyn til støj i huset og lyd akustik. Jeg har tænk mig at opnå fuld lys kontrol så rummet kan bruges til film, musik og så lidt gilde hen af vejen. Måske noget med DMX kontrol og effekt belysning samt selvfølgeligt den rigtige biograf belysning.
Min foreløbige liste ser sådan ud:
Lexicon pre- amp, men hvilken model ved jeg ikke.
Lexicon DVD
Lexicon LX-7 Power amp.
Har dog også set på den nye NAD Masters serie ( men den er ikke på market endnu)
På højtaler siden tænker jeg på M&K S-150THX Ultra, men vil dog skifte bassen ud til 2 stk M&K MX-350 THX mk II. Er der nogen erfaringer hos nogen af jer der ude.
Skal der iøvrigt bruges tri-poler både i bag højtalerne og side højtalerne, eller hvad?
Har tænkt på DVDO scaler , men ved ikke hvilken model?
Fremviser bliver nok en SIM 2 eller ligende, men det går jo stærkt på dette område, så lidt rådgivning er ikke af vejen.
Har tænkt at montere 2 stk Buttkickers under den gamle hjørne sofa som så vil blive udstyret med fodplader , så hele anslaget også mærkes i fødderne.
Hvilket kapler skal jeg bruge?, der går mange meter til dette projekt, så der skal være ballance imellem pris og kvalitet.
Er der gode råd MHT PC type som er egnet til denne type instalation , der skulle jo også gerne kunne ses andet end film?
Læred bliver 16-9 , mener det skal være gråt, kender ikke størelsen endnu.Hvad med 3-4 fremvisning til f.eks. sport? vil det være bedre med 2 skærme. En fast 16-9 og så en 4-3 der rulle ned foran , eller er det bedre foreslag?
Iøvrigt har jeg tænkt mig at spørge om nogen ved hvor man får en THX certifikering i Danmark på instalationen, hvis det er muligt?
Budget 300 - 400k.
Det var nok lidt meget på en gang, men sådan er det vel at planlægge.
HI
BioV
__________________ High End Bio planner
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
OK jeg kigger spændt med fra sidelinien .
http://www.cso.dk ved en masse, og kan give yderst kompetent rådgivning om et projekt som dette.
men hvis du gerne vil selv:
THX er i min bog ikke noget kvalitets stempel, derfor ikke noget jeg ville bruge penge på! ulempen er at du bindes på deres måde at gøre tingene og derfor ikke kan handle frit. men hvis du vil så kontakt design@thx.com
Det jeg ville gøre hvis jeg skulle igang med et projekt som dette var at få styr på akkustikken, krav til lydudstråling fra rummet til andre lokaler?
lav en krav liste, snup nogle fotos at rummet og post det her så må vi se om ikke vi kan komme lidt videre.
din Grej list ser lidt vild ud, men som jeg siger først rummet så grejet .
lys siden tja IHC er vejen frem.
et sidste spørgsmål, hvad er din baggrund, skal du bygge selv eller medbyg?
er der et prisloft eller...
|
| Til top |
|
| |
enfant Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et råd herfra er: kontakt drengene hos HTP der får du danmarks
måske bedste kompetence vedr. hjemmebio.
Desuden er de forhandler af det meste af det udstyr du har listet op.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt en M&K 350 II, men om du ser den her testen
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14723&a mp;start=0&rid=0&SQ=0
ser den desværre ud til at ha en del mangler. Den har en mindre optimal frekvensgang for hjemmebio. Men, det som nok vil forstyrre mest er dens forvrængning, ikke bare er der meget forvrængning, men det er også H3 der dominerer, og det vil kunne høres.
Mit tip til subwoofere i et rom af den størrelsen vil være SVS PB12 Plus/2. Nu er det her ren gettning, men jeg tror du skal ha ca 3-4 stk for at komme opp på et komfortabelt niveau.
For et mere kvalifiseret forslag kan du kontakte www.lsound.no , eller PM mig, og jeg kan gi dig mailadressene til ejerene af SVS. Jeg kan garantere dig at om ikke deres subs er de bedste for dit behov, vil de heller ikke forsøge at sælge de til dig. Og de har også udstrakt erfaring med installationer af denne størrelsen. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et lækkert rum du har til rådighed, der skal nok kunne laves noget godt.
Som Kyhn også skriver, så er det rummet der skal ordnes først. Bagvæggen skal nok dæmpes/diffuceres en del så ikke du hører for meget ekko fra fronthøjttalerne den vej fra. Hvis der er beboelse ovenpå vil du nok gerne lave et forsænket loft med isolering imellem. Men pas på med loftet, det kan let komme til at virke som en stor basfælde hvis det laves forkert. Enkeltlags gipsloft (som er det mest almindelige) kan suge uhyggelige mængder bas. Så her skal der regnes lidt på resonansfrekvenser og stivhed i konstruktionen.
Gulvet skal nok bare have tæppe på, så det er ikke det store problem.
Sidevæggene kan nok klares med en mild diffucering, såfremt der dæmpes skal det gøres så dæmpningen er rimelig lineær gennem frekvensspektret så ikke du suger energi ud af lyden i for snævre områder.
Buttkicker tror jeg du bliver træt af, hellere få lyden "den rigtige vej" Det er lidt træls at skulle have nyrebælte på når der skal ses action film
Mht. front og center-højttalere er det vigtiste at de har en god spredning af lyden, M&K har nogle små waveguides der gør at de lever op til THX specifikationerne. Dog er 3 diskanter så tæt på hinanden noget der godt kan give lidt anormaliteter, også selvom spredningsmønstret er forsøgt kontrolleret med de små skumfiduser.
Lexicon er jo meget anerkendte produkter, men det kan altid betale sig at skimme markedet for at sikre sig at der ikke betales for meget for navnet.
Mvh,
Karsten
__________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev engang lidt kloge ord, kan fortæller lidt om den mest brugte løsning gips på træ, men inden vi smider med gulkorn, så kunne det jo være rart at vide hvilken baggrundsviden BioV har?
3DX skrev:
| Gipsplader:
En typisk konstruktion, er jo nogen lægter, med gipsplaser på. Lægterne sætter man jo typisk med en afstand, der svare til bredden på gipspladerne.
Ved denne konstruktion, kan/vil man tit komme i en situation, hvor væggene, minder om en tung membran !
Hver gang en woofer prøver at lave ”overtryk” i lokalet, gipspladerne, blot ”bøje” sig ind af, og udligne trykket.
Når så wooferen igen flytter sig ind af, så følger gipspladerne med. Alt i alt har man en woofer, der lever, eller forsøger at leve sit eget liv. Samt nogen gipsplader der lever deres. I heldige tilfælde vil man ”bare” have meget ringe eller slet ingen bas gengivelse. Men i værst tænkeligt tilfælde, vil man have en basegengivelse der svinger, fordi de to systemer (woofer, og gipsplader) langt fra er særlig enige om hvad der skal forgå.
Løsning:
- Sætte så mange lægter, så tæt, at gipspladerne ikke kan bevæge sig.
- Bruge så tykke plader at de ikke kan bevæge sig.
- En kombination af A +B
En anden løsning, kunne være at supplere, løsning C, med at variere, med plade tykkelsen. F.eks. Kunne man have 10mm + 10mm på den ene væg, og 10+13mm på den anden, osv.
Der ved vil man opnå at væggene IKKE vil svinge ved samme frekvens.
Det bløde rum, svare jo lidt til at prøve at opnå, et højt lyd tryk i et telt !
Der skal nok lidt til, før det bliver en succes. 
Når man nu er i gang med at lave rum til bio/lyd gengivelse. Så ville jeg også sørge for at så få flader som muligt var parallelle. Det kan aldrig skade at to flader IKKE er parallelle. Dvs. jeg ville f.eks. mellem hver gipsplade afdeling ville vinkle dem i forhold til rummet.
Lidt over drevet, set ovenfra:

Dæmpning:
Det vigtigste er loft og gulv.
Gulvet er noget meget let med en gulvtæppe,
Men loftet er jo ikke helt så let.
Hjemme hos mig er det gjort med noget stykker stof, der hænger i små metal klemmer. Alt sammen fra Ikea.
Stoffet er derved let at flytte op og ned. Eller som hos mig, hænge i buer, for at dæmpe over en bredere område.
Det der dæmper, er partikel hastigheden gennem stoffet. Det må derfor ikke være for tæt. Og den afstand det hænger fra den reflekterende flade.
Hænger det helt op af, vil der meget ringe effekt, og jo længere det hænger fra, jo lavere frekvenser dæmper det ved. (jo længere bølge længder dæmpes der ved, fordi afstanden mellem partikel hastigheds barrieren og den reflekterende falder er der.
Nogen af de første lyddøde rum, var lavet ved at der hang stof, i flere lag, på alle fladerne. Således at så mange frekvenser som muligt blev dæmpet.
Oplagt i en hjemme bio, er jo at bruge evt. gardiner der alligevel skal op foran vinduer.
En anden løsning/ supplement, er at lave nogen rammer med rockwool i/på.
Disse kan så flyttes rundt, og frem og tilbage fra væggen, indtil man har den virkning man ønsker.
Der er vist en anden tråd, her på sitet, der beskriver dette. Man kan ikke lige finde den.
Måske en anden ved hvad den hedder.
Et andet middel er at bruge diffusere. Men her er endnu lidt på tynd is, så her skal vi nok lede efter en der ved lidt mere om det.
Men man kan bla. starte med:
For at se hvad der skal bruge hvor I rummet.
Ideen med diffusere, er at i stedet for at alle lydbølger møder den samme flade samtidigt, gør de det modsatte,
De ”opløser” lyden, så ledes at den spredes og difuneres !
Det er lidt i stil med de IKKE paralelle flader fra før.
Det tror jeg var det….
Der er nok nogen der kan sige MEGET mere, og meget klogere ting om emnet. Men her er da en begyndelse. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder meget spændende! Med et budget på 3-400.000 ville jeg anbefale dig at få professionel vejledning, men derfor vil vi andre selvfølgelig godt komme med råd og ideer fra sidelinien... 
En god ide er at gribe sit digitale kamera og poste nogle billeder og poste dem her på siden, da det i den grad plejer at inspirere folk. Det gør ikke spor at billederne er af en gammel kostald - pointen ligger i at folk kan se nogle akkustiske muligheder og måske kan hjælpe dig med at undgå diverse faldgrupepr. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil osse mene at med et budget med den størrelse, er professionel ikke af vejen. Men igen, det kommer an på hvor meget erfaring/mod du har på at lave det hele selv. Jo flere penge du sparer på at lave det selv, jo flere penge har du til udstyret.
Mht. udstyr, ville jeg nok se lidt nærmere på B&W 802/803D, HTM1D, og 805D. på forstærkersiden ved jeg ikke helt hvad der kunne interessere dig, men evt. classé.
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Mht. udstyr, ville jeg nok se lidt nærmere på B&W 802/803D, HTM1D, og 805D.
|
|
|
THX foreskriver en jævn spredningsvinkel på 45-60 grader, det tror jeg ikke de nævnte B&W kan klare.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg sige, øv hvor er jeg misundelig. En rendyrket hjemmebif til 300-400K, så bliver det da ikke meget vildere.
Hvad angår valg af komponenter kom jeg lige i tanke om en tråd der kunne inspirere lidt:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29376&P N=3
Her er beskrivelser af nogle af de produkter de "rigtige" biografer bruger.
Held og lykke med projektet.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
bioV Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forst tak for svarene, jeg kommer tilbage med billeder snarest.
BioV __________________ High End Bio planner
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg har aldrig hørt en M&K 350 II, men om du ser den her testen
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14723&a mp;a mp;a mp;a mp;start=0&rid=0&SQ=0
ser den desværre ud til at ha en del mangler. Den har en mindre optimal frekvensgang for hjemmebio. Men, det som nok vil forstyrre mest er dens forvrængning, ikke bare er der meget forvrængning, men det er også H3 der dominerer, og det vil kunne høres.
Mit tip til subwoofere i et rom af den størrelsen vil være SVS PB12 Plus/2. Nu er det her ren gettning, men jeg tror du skal ha ca 3-4 stk for at komme opp på et komfortabelt niveau.
For et mere kvalifiseret forslag kan du kontakte www.lsound.no , eller PM mig, og jeg kan gi dig mailadressene til ejerene af SVS. Jeg kan garantere dig at om ikke deres subs er de bedste for dit behov, vil de heller ikke forsøge at sælge de til dig. Og de har også udstrakt erfaring med installationer af denne størrelsen.
|
|
|
Tja, jeg har bla. to stks. ( M&K 350 MKII ) og der kan jeg ikke høre det overbeskrevne ( kraftige forvrængninger og specielt 3. harmoniske ! ) og de er absolut heller ikke "boom" boksede - tværtimod, de er efter min ydmyge mening yderst "kontante og faste", jeg er også lidt i vildrede med "mindre optimal frekvensgang for hjemmebio" osv. Det mest negative jeg kan sige om dem er, at deres vejl. pris er efter min mening ude i skoven !
Men det bedste råd i den sidste ende,er nok, at selv gå ud og høre de forskellige subs spille og så selv vurderer
Kan kun tilstøde mig Kyhn´s bemærkning om at glemme "THX certificering " som værende "kvalitets garanti" - spild af penge efter min personlige mening
Men et fedt og stort projekt - og med mindre at du er meget "inde i tingene", ville jeg nok også anbefale dig at hyre en/ eller nogle "proffer" eller finde en´som du ved, har stor kendskab/viden/erfaring med hjemmebioér og som DU har tillid til ( evt. set/hørt vedkommendes arbejde eller egen bio osv.) .
Men din baggrund, ønsker, drømme, smag, preferencer, ideer osv. vil også være en ledetråd og selvfølgelig vil vi gerne ha´ billeder før, under og efter 
Jeg vil også kigge med fra sidelinien og hvis jeg kan være til hjælp - så fyr løs __________________ dj
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J: Beklager, men oddsene for at nogen med en 350MKII skulle komme forbi var små, så derfor la jeg diplomatiet til side 
Om du vil høre forvrengning er afhengig af, hvor stort værelset de står i er, hvor højt du spiller, og hvor dybe toner signalet du afspiller indeholder. Med mindre optimal frekvensgang mente jeg at de ruller af temmelig tidligt, og at man derfor vil gå glipp af de dybeste tonene når man ser film.
Jeg kan se at de spiller OK højt før de begynder at forvrænge, men PB12 Plus/2 spiller langt højere, og kan dermed bedre fylde et stort rom med bass. De spiller også langt dybere, noget jeg mener en installation i denne prisklassen ikke bør gå glip af :) Og som icing on the cake koster de mindre __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kik på noget krell
http://www.krellonline.com/html/m_KAV.html
Det er for fedt
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BioV.
Med dit budget (gisp!) og de ambitioner du tydeligtvis har om überkvalitet hele vejen rundt, vil jeg råde dig til at:
Lydsiden - vent lidt og se hvad der sker med HD-DVD/Blu-ray 'formatkrigen' (HD afløseren for DVD), før du smider flere 100.000kr. efter nyt DVD/forstærker grej. Der er måske 2 nye tabsfrie/ukomprimerede lydformater lige om hjørnet fra Dolby og DTS.
Billedsiden - det lyder som om du skal kigge efter Sonys nye 1920*1080 SXRD projektor VPL-VW100 (Ruby) eller Sim's nye 1280*720 3chip DLP'er C3X. Der er også 1920*1080 DLP på vej til næste år..
Vender lige tilbage.....
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Agent Cooper!
SKAL du bruge 300-400 k på det? Jeg ville overveje at bruge det halve, og så reservere resten til løbende udskiftninger. Ikke kun fordi der sker udvikling på nogle områder, men også fordi du måske selv bliver mere sikker på, hvad det er du egentlig ønsker, og i hvilken retning det skal gå. Og forskellen er ikke særlig stor når du kommer op over 100 K for et samlet anlæg. Så er det mere et spørgsmål om smag. Man tror som regel altid at man køber anlæg for resten af livet, men så sker der noget nyt i ens liv eller der bliver udviklet noget nyt, der gør at man igen skal skifte ud.
Disse tråde plejer at ende med at samtlige mærker på markedet bliver nævnt som forslag af folk, hvis du ikke selv styrer forløbet lidt, og nogenlunde ved hvad du vil have. Så derfor er det jo også et ret godt råd at søge professionel hjælp. Men lad være med at forvente at de foreslår dig at begrænse budgettet!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det vildeste surround jeg har hørt var Dynamax' setup hos SAS Radisson, for hulan da der var tryk på  . Det var primært Lexicon produkter samt Wisdom speakers som alt i alt var ganske imponerende, men det der slog en omkuld var den vildeste sub jeg nogensinde har hørt.....en lille svend til 130k  , det kan nok være den kunne sætte fut i tingene  . Den samlede pris for setuppet incl. projektor rundede vist kr. 1 mill., men mindre kan sagtens gøre det. Så skal du have max. lyd så få fat på Dynamax  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
er jeg virkelige den eneste der syntes at det vigtigste er rummet .
Først når der er styr på det, kan man bestemme grej!
Iøvrigt så syntes jeg ikke budgettet er for højt... Højt, ja. Men ikke for højt
Hvis BioV vil have folk til det hele, går der hurtigt 200K inden lokalet er færdigt. Hvis han gør det selv, kan det gøres for det halve vil jeg tro.
70m2 kræver altså lidt kontanter, hvis det skal være godt! iøvrigt kræver det også lidt mere at grejet.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Enig med Agent Cooper!
SKAL du bruge 300-400 k på det? Jeg ville overveje at bruge det halve, og så reservere resten til løbende udskiftninger. Ikke kun fordi der sker udvikling på nogle områder, men også fordi du måske selv bliver mere sikker på, hvad det er du egentlig ønsker, og i hvilken retning det skal gå. Og forskellen er ikke særlig stor når du kommer op over 100 K for et samlet anlæg. Så er det mere et spørgsmål om smag. Man tror som regel altid at man køber anlæg for resten af livet, men så sker der noget nyt i ens liv eller der bliver udviklet noget nyt, der gør at man igen skal skifte ud.
Disse tråde plejer at ende med at samtlige mærker på markedet bliver nævnt som forslag af folk, hvis du ikke selv styrer forløbet lidt, og nogenlunde ved hvad du vil have. Så derfor er det jo også et ret godt råd at søge professionel hjælp. Men lad være med at forvente at de foreslår dig at begrænse budgettet!
|
|
|
Jeg er til dels enig med Svend P og Agent Cooper.
Det første du skal finde ud af er helt sikkert hvad der skal gøres ved rummet, både indretningsmæssigt og akustisk. I den sammenhæng kan det hurtigt blive aktuelt at se på hvilke højttalere du gerne vil have, placering og integration af dem kan jo havde betydning for indretningen af rummet. Når højttalerne er valgt, vil det jo være logisk at se på hvilke forstærkere der passer godt til dem. Dernæst hvilken processor. Det er rigtigt at der nok kommer nye lydformater, men spørgsmåler er om de ikke når at komme inden du når så langt med dit projekt og hvis ikke, så kan processorer i den prisklasse som regel opdateres. Jeg ville gemme projektor og afspiller til sidst, både på grund af de kommende HD formater men også fordi det er et område hvor der stadig sker en del. Du skal dog huske at tage hensyn til hvor stort et billede du ønsker i forbindelse med indretningen.
Og til sidst må jeg lige tilslutte mig de andre - bileder billeder billeder 
Sådan et projekt kan ende med en tråd der konkurrerer med ingeniørens!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|