Forfatter |
|
klinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Har en NAD l70 der om et halvt års tid bliver udskiftet med en Denon avr-3806.
Jeg skal have fat i nye højttalere og har et problem; skal jeg vælge 2 stk rigtig gode fronthøjttalere og udbygge systemet når pengene er der - eller et helt sæt fra starten... Jeg er MEGET ops på god stereo-lyd, hører mest alle genrer af rytmisk musik (rock, pop, hip-hop, r&b etc). Af film er jeg nok mest til lettere storladne special-effects uhyrligheder med masser af lyd!
Har opstillet de alternativer jeg har identificeret nedenfor.
2 stk:
- Dali Helicon 300w (prismæssigt lidt i overkanten, men det kan måske liiige presses ind)
- B&W 705 (evt med et par B&W DS6 S3 baghøjjtalere)
Surround-sæt:
- B&W DM600
- Dali Suite 1.7
- B&W Mini theatre system med MT-20 sub
Det ville være alle tiders, hvis jeg kunne få mig et råd eller to. Hvis i har andre forslag er jeg naturligvis meget lydhør!
Mvh Klinge
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er interesseret i at købe brugt, kan du komme langt med de penge.
|
Til top |
|
|
klinge Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E: Jeps, det kunne jeg forestille mig! Men har prøvet det før og har haft nogle uheldige oplevelser (ikke med brugere herinde!), så jeg foretrækker at købe et sted, hvor jeg kan gå ned og trække sælgeren i slipset, hvis han/hun har stukket mig en plade :-)
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra dine musikpræfferencer (og film) skal du sørge for at lytte godt til Denon'en inden du vælger den. Personligt synes jeg Denon er for lys i lyden og ikke passer så godt til de musikgenrer (har dog kun hørt 3805 ikke 3806), det er selvfølgelig min personlige mening og det kan jo være at du er helt uenig 
Hvis musik er førsteprioriteten så vil jeg helt sikkert anbefale dig at købe nogle gode fronthøjttalere og så udbygge hen ad vejen når pengene er der.
De to højttalere du nævner er begge standerhøjttalere. Skal det være standerhøjttalere? Med den musik og filmsmag du (og jeg ) har, er det nok en god idé også at overveje gulvhøjttalere, f.eks. Dali's nye Ikon. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, selv om at dit indlæg jo egentligt går på hvilke højtalere du skal vælge, ville jeg tænke mig om et ekstra gang INDEN du køber en Denon AVR 3806 ( el. enhver anden denon receiver )....ISÆR hvis du er søgende efter en god stereolyd - og det skriver du jo at du er . 'Kan se mange andre spændende ( og bedre ) alternativer end netop Denon'en........................................
Men når det er sagt, så tror jeg at Helicon'en vil være et godt valg hvis du ønsker en standerhøjtaler ( - tror iøvrigt stadig at de har flere Helicon'er til salg på Åboulevarden, til "udsalgs-pris), men ellers kunne et godt alternativ være et sæt af de nye DLS'er, el. et sæt VA.
mvh
Jesper/Oldhifinut
UPS, glemte lige; JA start med et par GODE fronthøjtalere, og så udbyg efterhånden som økonomien tillader det - det vil du helt sikkert blive mest glad for på sigt..............
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være hos hifiklubben?
Som nævnt i en anden tråd kan du for ca 15.500,- få et sæt DLS højttalere bestående af front, center og bag.
Vil mene at du får svært ved at finde noget der spiller bedre hvis det skal være nyt.
Mht. Denon ville jeg også lige tage en lytter rundt omkring først. Det jeg har hørt af Denon i stereo har bestemt ikke været imponerende.
|
Til top |
|
|
klinge Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene!
Først en generel kommentar til Denon AVR-3806: Grunden til jeg har kigget på den er, at jeg har planer om at udbygge et A/V-anlæg med forskellige billedkilder og Denon'en (som den eneste lige nu, tror jeg) har indbygget HDMI konvertering af alle signalkilder, analoge såvel som digitale og rent passthrough HDMI->HDMI, altså ét HDMI kabel for fra receiveren er nok til at vise alle dine dine signalkilder på et display (er igang med at investere i et lcd-tv). Men hvis i kan anbefale andre AV receivere i prisklassen er jeg helt sikkert klar til at kigge på det - efter at have læst lidt tænker jeg at H/K måske er et godt bud?
Jeres spm i rækkefælge:
MichaelWB: Min stue er meget lille (ca. 20 m2) og er par gulvhøjttalere vil synes meget store - en standerhøjttaler fylder ofte lige så meget i grundsnit, men ser ud af mindre i et meget lille rum (Selvom jeg er lidt varm på Ikon 7 nu jeg har læst om den).
Jesper Andersen: Spændende alternativer - lyder godt, en anbefaling ville være meget værdsat!
Kasper P: Nej, det skal ikke nødvendigvis være i HFK - det var bare den forretning jeg kendte.
Mvh Klinge
|
Til top |
|
|
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tenkt på Ikon 7!! De låter kanon, og du får råd til bakhøyttalere i samme slengen
__________________ HK
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK! Hvis stuen ikke er så stor kan jeg godt forstå at du ikke vil have højttalere der er alt for dominerende. Synes dog stadig at du skal have gulvhøjttalere med i dine overvejelser. der er en del gulvhøjttalere, som f.eks. de nye Ikon, der er meget slanke i designet og derfor ikke virker så overvældende i en stue.
Om der er ande receivere på markedet lige nu med HDMI konvertering ved jeg ikke, men jeg kan ikke forestille mig andet end at de er på vej. Det er ikke noget der er relevant for mig så det er ikke noget jeg har fulgt så meget med i, men måske er der andre der går med overvejelser om ny receiver der er mere up to date? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Nu er jeg ikke så meget inde i hvilke receivere som har HDMI tilslutning ( - er det SÅ vigtigt ???), men jeg ville prøve-lytte på noget Yamaha (RX-V1500/2500), el. Marantz ( SR 5500/5600, 7500 ). Alternativt købe en mindre (billigere...el. måske endda brugt !) receiver, og så købe en sep. effektforstærker ved siden af.
- Måske en af de nye Pioneer receivere endda kan være løsningen for dig........
Men du skal gøre op med dig selv hvad du prioriterer højst; HIFI el. "snurre-rundt" - eller om ikke andet så hvad som skal have 1. prioritet. Det VIRKER som om at du - trods din tidl. udmelding om at du er OBS på god stereolyd - hælder mest til "surrounds-gimmicks" - og ikke et ondt ord om det.......blot du gør dig klart at du IKKE kan få "det hele" i en receiver til ca. kr. 10.000...desværre.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
- iøvrigt så kunne et fornuftigt alternativ til Helicon 300 være VA Haydn ( - som koster ca. en trediedel af Helicon )
Indrømmet; Heli 300 spiller bedre end Haydn, og kan også give et lidt størrere bas-output - men suppleret med en sub, så vil VA Haydn være en STÆRK konkurrent til Heli 300 - og du vil stadig have penge i overskud....tror endda at du vil kunne købe 4 stk Haydn + sub for samme penge som et sæt Helicon.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
klinge Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen:
Har fundet et pa VA Haydn Grand på tilbud til 7,5K ... de ser afsindigt godt ud i sort pianolak :-) hvilken sub vil du anbefale til dem?
Mvh Klinge
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par VA Haydn vil - efter min mening - gå rigtig godt i spænd med en Velodyne, SVS, Infinity kappa.....eller til nød en Dali ( - fornemmer din for-kærlighed til "klubben" *gg* ) - og selvom at du ikke rigtig er glad for at handle brugt, kan du bestemt gøre et godt køb ved at handle brugt subwoofer.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have det hele på een gang, så tag et lyt på Atlantic Technologys 2100. Du kan formentlig få et 5.1 setup for lige under 15k. Deres performance til både film og musik skal opleves. Lydbutikken forhandler dem i Dk.
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om der ikke er budget til at købe det hele på en gang, og der skal være et par standerhøjtalere ville jeg ha startet ud med 2.1
Så lenge subwooferen også skal bruges til film bør SVS virkelig være med i vurderingen. De er fysisk større enn de fleste andre subs, men de er fullstendig uden konkurranse om der er tale om ydelse pr. krone
Noget du også kan gøre er at købe et par billige, brugte baghøjtalere som du kan bruge indtil økonomien tillader et andet par. Sitter du i centrum af lyden kan du godt klare dig uden centerhøjtaler, og de brugte baghøjtalerene vil kunne sælges uden noget større tab. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
klinge Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak. Hopper forbi lydbutikken på vej hjem fra job i dag for at høre Atlantic Technologys 2100.
Er dog lidt varm på et par VA Haydn Grand & en SVS PB10-ISD. Kan ikke finde en dansk forhandler af SVS - kender i nogen?
Mvh Klinge
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
klinge Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super - tak for det. Vil til at snige mig rundt og høre forskellige opsætninger. Skal også lige ha fundet et nyt flad-fjernsyn...
Mvh Klinge
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
klinge skrev:
Tak for svarene!
Først en generel kommentar til Denon AVR-3806: Grunden til jeg har kigget på den er, at jeg har planer om at udbygge et A/V-anlæg med forskellige billedkilder og Denon'en (som den eneste lige nu, tror jeg) har indbygget HDMI konvertering af alle signalkilder, analoge såvel som digitale og rent passthrough HDMI->HDMI, altså ét HDMI kabel for fra receiveren er nok til at vise alle dine dine signalkilder på et display (er igang med at investere i et lcd-tv). Men hvis i kan anbefale andre AV receivere i prisklassen er jeg helt sikkert klar til at kigge på det - efter at have læst lidt tænker jeg at H/K måske er et godt bud?
Jeres spm i rækkefælge:
MichaelWB: Min stue er meget lille (ca. 20 m2) og er par gulvhøjttalere vil synes meget store - en standerhøjttaler fylder ofte lige så meget i grundsnit, men ser ud af mindre i et meget lille rum (Selvom jeg er lidt varm på Ikon 7 nu jeg har læst om den).
Jesper Andersen: Spændende alternativer - lyder godt, en anbefaling ville være meget værdsat!
Kasper P: Nej, det skal ikke nødvendigvis være i HFK - det var bare den forretning jeg kendte.
Mvh Klinge
|
|
|
Hej Klinge.
Nej DENON er ikke de eneste med HDMI. PHILIPS laver en der hedder DFR9000 til omkring 6-7000,- kr. Og den har oven i købet DAB radio. Den er blevet i england og italien. Hifi-import har en test af: http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&c Sub=&id=3018&action=produkt .
Hilsen fra. Søren __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI kan nu ansees som standard i mellemklasse receiverene. Denon 3806, Yamaha 1600/2600, Pioneer AX2/4 alle har HDMI switching, nogle også konvertering, og skalering.
Men det som virkelig får 3806 til at skille sig ud er dens romkorrektion der på papiret justerer frekvensgangen også for subwooferen, så genstår det bare å se om det også fungerer i praksis __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|