| Forfatter |
|
jørgen.s Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlæget skal bruges til 40%film og 60% musik mest pop og rock gerne med
en god basbund og mellemtone ikke for meget diskant i toppen.
Der er følgene muligheder:
1. Yamaha RXV 757
2. Marantz SR.5500
3. H/k Avr 335
4. Denon Avr 2106
HT.
1. B&W 2 stk. DM 309 som front
2 stk. DM 303 som baght.
1 stk. LCR 3 center
1 stk. ASW 300 sub
2. Dali concept 2 stk. concept 6 som front
2 stk. concept 1 som baght.
1 stk. concept center
1 stk. concept 12 sub
3. Dali Blue 2 stk. 5005 som front
2stk. r 1000 som baght.
1stk . c1000 center
1 stk. AW 10 sub
4. jbl 2 stk E 80 front
2 stk. E10 baght
1 stk. EC 25 center
1 stk. E 250p sub
Hvordan vil den bedste sammensætning være for at det passer til vores smag???
Hvad siger jeres erfaring?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange mener nok ud fra dine kriterier, at du skal holde dig fra B&W, men jeg synes de laver nogle dejlige HT.
Michael
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K, det skal enten sættes sammen med concept eller B&W, tro mig, du bliver overrasket over bunden i dette...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se og lyt andre steder end klubben...
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.....
jeg kører selv B&W 803 nautilus med H/K.... det spiller dælme godt , og ja man får en rigtig god bund med H/K og B&W!!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ehhh, B&W er kendt for at være lidt hidsige i toppen - hva' med Dali Blue? Personligt synes jeg, at Dali Concept er lidt overivrige...
|
| Til top |
|
| |
jørgen.s Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket receiver vil du sætte sammen med Dali blue?
|
| Til top |
|
| |
Goodear Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
H/k med concept serien, har selv den mindste h/k lyder mærkeligt, men den rykker i forhold til sin watt angivelse,har den til at spille på dali concept 6 lyder godt.
Mvh
__________________ ML
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørgen.s skrev:
| Hvilket receiver vil du sætte sammen med Dali blue? |
|
|
Helt klart HK hvis du kan lide bund bas og mellemtone, koere selv med blue paa min HK, jeg er super tilfreds med det sat sammen! __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et absolut krav at det skal være gulvstående fronter? Hvis ikke så ville jeg heller nøje mig med nogle mindre højtalere, og en subwoofer der også kan fungere til musik. En god sub kan spille mere dynamisk, detaljert og dybere bass enn et par billige højtalere og en surroundreceiver. Du vil også få mere overskud i resten af lydspekteret da receiveren, og højtalerene slipper for at spille bassen og derfor kan koncentere sig om mellemtone og diskant.
Suverent beste subwoofer i din prisklasse er
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=0&id=1432
Jeg har haft den, og den kan fint følge med subs der koster mange ganger mere.
Du behøver ikke at købe højtalere, og subwoofer af samme merke med mindre designet skal matche. Skulle det dog være et krav så findes der også nogle højtalere i samme serie som subben.
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=417&s ubgroup=&id=2186
Pakken vandt en gruppetest i et norsk hifimagasin for lidt siden, og de beskrev nettop det som du efterspørger: Man kunne lytte til højtalerene i mange timer af gangen uden at det blev slitsomt, og de kunne også spille meget højt.
PS! Den nevnte subben vil også spille i ringer rundt om de andre subbene, også til film __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |