| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set "Da Vinci mysteriet" i den nye biograf "Megascope" i Horsens, må jeg jeg noget overrasket konstatere at jeg foretrækker at se film i min egen hjemmebio (indrettet i stuen). Billedet er ganske vist mindre (100") men både billedkvalitet og ikke mindst lydkvaliteten er langt bedre herhjemme. Jeg havde ellers regnet med at man havde givet den på alle tangenter i den nye biografs bedste sal. Men det var nærmest en klaustrofobisk oplevelse. Skal det endelige være foretrækker jeg bøh-landsbiografen i Klovborg som valg nr. 2 efter min egen stuebio.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, sådan er det at blive ældre. Velkommen i klubben.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Efter der er kommet en DD18'er til hjemmebioen, er jeg vant til at sofaen SKAL hoppe når man ser film. Og det gør den ikke i biografen.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Enig. Efter der er kommet en DD18'er til hjemmebioen, er jeg vant til at sofaen SKAL hoppe når man ser film. Og det gør den ikke i biografen. |
|
|
Enig igen! Min Revel Performa-B15 gør det samme ved mit møblement. (selvom den kun er 15"" - dog med 6-7 cm slaglængde).
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Enig. Efter der er kommet en DD18'er til hjemmebioen, er jeg vant til at sofaen SKAL hoppe når man ser film. Og det gør den ikke i biografen. |
|
|
Nu skal der også noget til før noget som helst slår en Grand bio med en DD18 vil jeg tro 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Film skal ses hjemme !  Hardcore moviefreaks leder efter løst inventar der svinger med, og limer blygummi på.
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke rigtigt med må billedsiden, men i hvert fald hvad lyden angår foretrækker jeg klart min egen lille ninus-bio.
Er jeg den eneste der generelt synes lyden er lidt for høj og rungende
og bassen for buldrende i mange biografer? Jeg vil da ikke betegne mig
selv som ældre 
Selvsagt er niveauet i min egen lille bio altid lige tilpas, bassen er
der og den er ikke rungende/buldrende. Jeg føler ikke behov for mere
bas end hvad mine 6006'ere kan præstere - i hvert fald ikke hvis bassen
bliver som i en "rigtig" biograf.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nu ikke meget der slår en digital forevisning i Imperial
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Efter at have set "Da Vinci mysteriet" i den nye biograf "Megascope" i Horsens, må jeg jeg noget overrasket konstatere at jeg foretrækker at se film i min egen hjemmebio (indrettet i stuen). Billedet er ganske vist mindre (100") men både billedkvalitet og ikke mindst lydkvaliteten er langt bedre herhjemme. Jeg havde ellers regnet med at man havde givet den på alle tangenter i den nye biografs bedste sal. Men det var nærmest en klaustrofobisk oplevelse. Skal det endelige være foretrækker jeg bøh-landsbiografen i Klovborg som valg nr. 2 efter min egen stuebio. |
|
|
Jeg har nu set to film i Megascope, i forskellige sale, og jeg må sige at jeg er noget skuffet. Meget mat billede med elendig kontrast, og så er det første gang jeg har oplevet at være generet af geometri-afvigelser i en biograf (men om det bare er mig der bliver mere og mere kræsen skal jeg så ikke kunne sige...) Lyden er ekstremt flad, omend de to film jeg har set dér (Narnia og DaVinci) muligvis ikke er det bedste grundlag at bedømme det på. Det virker som om de slet ikke spiller højt nok, men jeg tror ikke det er det eneste der er galt. Desuden er sæderne ikke lige min kop te. Biocity i Århus er klart bedre, omend langtfra perfekt. Klovborg har jeg stadig til gode at opleve, det kan være jeg skulle tage mig sammen og komme derud snart...
Kort sagt: Jeg er enig i at en god hjemmebio kan give en bedre oplevelse end biffen, men det er synd at bedømme alle biografer ud fra Megascope. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er absolut IKKE enig med jer…! FILM SKAL ”opleves” SES I BIOGRAFEN.
Det kan godt være at det kan rumle mere eller mindre, der hjemme, og opløsningen lige er lidt finerer her og der.
At se/opleve en film for mig, er en total oplevelse..! stå i kø og glæde sig, rejse sig for folk der kommer for sent, lugten af popcorn og cola, reklamer og hele baduljen…
Og derefter ud i kulden, når den er slut.!? Det er en total oplevelse.
Og hvis filmen er godt nok skruet sammen, bør alt teknikken stå i baggrunden, lidt som DOGME konceptet, havde til hensigt.
Ingen hjemme biograf, slår en premiere forestilling i Imperial..! Her er der da knald på alle følelserne og stemningen?
I Amerika har de et udtryk for hjemme biografer! ”COCONING”? Folk for pupper sig i deres egne små pupper.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Efter at have set "Da Vinci mysteriet" i den nye biograf "Megascope" i Horsens, må jeg jeg noget overrasket konstatere at jeg foretrækker at se film i min egen hjemmebio (indrettet i stuen). Billedet er ganske vist mindre (100") men både billedkvalitet og ikke mindst lydkvaliteten er langt bedre herhjemme. Jeg havde ellers regnet med at man havde givet den på alle tangenter i den nye biografs bedste sal. Men det var nærmest en klaustrofobisk oplevelse. Skal det endelige være foretrækker jeg bøh-landsbiografen i Klovborg som valg nr. 2 efter min egen stuebio. |
|
|
Jeg så selvsamme film i selvsamme biograf, og jeg kan kun give dig 100% ret.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
| stå i kø og glæde sig, rejse sig for folk der kommer for sent, lugten af popcorn og cola, reklamer og hele baduljen…
Og derefter ud i kulden, når den er slut.!? |
|
|
Det er alt det der gør, at jeg ikke vil i biffen (på nær lige popcorn og cola) ...sådan er det at være huleboer.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ikke så tit i biografen længere, men når jeg gør er det altid (næsten) i Imperial. Jeg vil gerne se/prøve den hjemmebiograf der kan slå den.
Da jeg så Da Vinci Code i fredags synes jeg dog at billedet (og filmen) var enormt dårligt.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også af den opfattelse at film skal ses i biografen.
Personligt synes jeg Megacope er en fortrinlig biograf. Til dem der mener lyden ikke er høj, er der jo altid deres Level7 forestilling ( tjek hjemmeside for mere info www.megascope.dk )
Stolene er kanongode at sidde i og så er der masser er plads.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Jeg går ikke så tit i biografen længere, men når jeg gør er det altid (næsten) i Imperial. Jeg vil gerne se/prøve den hjemmebiograf der kan slå den.
Da jeg så Da Vinci Code i fredags synes jeg dog at billedet (og filmen) var enormt dårligt.
|
|
|
Så skulle du være blevet et par timer længere og se X-men 3 i digital forevisning
Middelmådig film, men uovertruffen lyd og billede 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
At se/opleve en film for mig, er en total oplevelse..! stå i kø og glæde sig, rejse sig for folk der kommer for sent, lugten af popcorn og cola, reklamer og hele baduljen…
Og derefter ud i kulden, når den er slut.!? Det er en total oplevelse.
Og hvis filmen er godt nok skruet sammen, bør alt teknikken stå i baggrunden, lidt som DOGME konceptet, havde til hensigt.
Ingen hjemme biograf, slår en premiere forestilling i Imperial..! Her er der da knald på alle følelserne og stemningen?
|
|
|
Jeg er til dels enig med dig, men ligesom der er forskel på hjemmebiografer er der også forskel på rigtige biografer (jeg har f.eks. set mindst én hjemmebio i Danmark med større billede end Center Bio i Skjern...), og oplevelsen i biffen kan være ret forskellig fra bif til bif. Og Megascope er altså desværre ikke særligt imponerende i forhold til alternativerne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
| Personligt synes jeg Megacope er en fortrinlig biograf. Til dem der mener lyden ikke er høj, er der jo altid deres Level7 forestilling ( tjek hjemmeside for mere info www.megascope.dk ) |
|
|
"Megascope viser nu udvalgte film i Level 7 (lydstyrke 7)!
Dette lydniveau er det som folkene bag filmene oprindeligt har tiltænkt at filmen skulle vises med."
Dvs. man skal vælge en helt speciel forestilling, for at kunne se - ÉN - film ved dét niveau som det er meningen de skal spilles ved? Okay, jeg synes også at THX ref. level er for højt, men undskyld mig - hvis dét er holdningen, så har man ikke fortjent THX-skiltet. Og i det hele taget er der lidt for meget "Morten Korch" over dén indstilling til film-fremvisning til min smag. Jeg kan forstå at man vælger at synes at 85 dB reference er for højt, og vælger noget omkring 75 dB i stedet, og så laver en enkelt "mega-højt-forestilling" engang imellem, men medmindre de to film jeg har set er atypiske, så er Megascope et pænt stykke under 75 dB. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
CPH-R skrev:
| stå i kø og glæde sig, rejse sig for folk der kommer for sent, lugten af popcorn og cola, reklamer og hele baduljen…
Og derefter ud i kulden, når den er slut.!? |
|
|
Det er alt det der gør, at jeg ikke vil i biffen (på nær lige popcorn og cola) ...sådan er det at være huleboer.
|
|
|
Hørt
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |