| Forfatter |
|
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efter jeg har fået mine nye fronthøjttalere, fået muligheden for at Bi-wiring. Men min forstærker Pioneer VSX-515-S har kun en A udgang til fronthøjttaleren. På desplayet foran på forstærkeren er der godt nok Både Speakers A og B, så har jeg nogen mulighed for at gøre dette alligevel eller skal jeg ud og finde en nyforstærker for at jeg har få Bi-ampet mine nye højttalere??
Jeg har uoloadet et billede af min forstærker i min tråd, som i finder nederst i min signatur.
På forhånd tak for hjælpen...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
Jeg har efter jeg har fået mine nye fronthøjttalere, fået muligheden for at Bi-amp. Men min forstærker Pioneer VSX-515-S har kun en A udgang til fronthøjttaleren. På desplayet foran på forstærkeren er der godt nok Både Speakers A og B, så har jeg nogen mulighed for at gøre dette alligevel eller skal jeg ud og finde en nyforstærker for at jeg har få Bi-ampet mine nye højttalere??
Jeg har uoloadet et billede af min forstærker i min tråd, som i finder nederst i min signatur.
På forhånd tak for hjælpen...
|
|
|
Du bi-amper ikke ved at køre med A+B udgange til samme højttaler, da det MEGET sjældent er 2 seperate forstærker-kanaler...
Det du tænker på er sikkert bi-wiring... Og det kan skam gøres fra et enkelt sæt højttaler-udgange... Altså begge kabler i samme udgang...
Men der er mange gode færdige bi-wire sæt på markedet, så du får et kabel med 4 ledere i, hvilket jeg foretrækker fremfor at have 2 seperate kabler i hver udgang... Jeg bruger selv Tara Labs Helix 8 til at bi-wire mine Helicon 800...
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LarsGert
Hvis man skal Bi-amp. skal man bruge 2 forstærkere, du Bi-amp. ikke ved at bruge A & B udgang, det er jo den samme effekt som du så bare deler... så din forstærker skal være beregnet til at arbejde sammen med en anden forstærker... jeg kender ikke din Pioneer, så her kan jeg desværre ikke hjælpe... Et eksempel på 2 forstærkere som kan er Nad's intg. C372 og Nad's effekttrin C272
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså... en ledning hvor der er to ledere i den ene ende (forstærkeren) og 4 ledere i den anden (højttaleren)
Og ja, det er selvfølgelig Bi-wiring jeg mener 
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki... ja jeg havde lige forvekslet de to ting!
Jeg mener Bi-wire.
Hvordan skal jeg tilkoble det på min forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
Altså... en ledning hvor der er to ledere i den ene ende (forstærkeren) og 4 ledere i den anden (højttaleren)
Og ja, det er selvfølgelig Bi-wiring jeg mener 
|
|
|
Lige netop... Mine kabler har 1 bananstik i forstærker-enden, og 2 i højttaler-enden...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
| Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til. |
|
|
Det er nu ikke nødvendigt med 4 ens effektforstærkere...
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..
F.eks. Tara Labs Helix8, har 2 bananstik i forstærkerenden og 4 i højttalerenden, ganske simpelt, du skal kun bruge eet sæt højttalerudgange på forstærkeren..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
Oki... ja jeg havde lige forvekslet de to ting!
Jeg mener Bi-wire.
Hvordan skal jeg tilkoble det på min forstærker?
|
|
|
Det nemmeste er at købe et kabelsæt som mit, hvis dine udgange kan tage bananstik... Ellers kan der også fåes sæt med spadestik...
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
Oki... ja jeg havde lige forvekslet de to ting!
Jeg mener Bi-wire.
Hvordan skal jeg tilkoble det på min forstærker? |
|
|
Havde ikke lige set du havde skrevet du havde forvekslet det. undskylder. Du kan skal bare forbinde dem på samme måde som du plejer at gøre bortset fra at der nu er 4 ledere i stedet for 2. Glem bare alt det om A/B på din forstærker  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
AkilleuZ skrev:
| Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til. |
|
|
Det er nu ikke nødvendigt med 4 ens efefektforstærkere... |
|
|
Ved godt du kan have 4 forskellige om om resultatet vil blive godt ville jeg nu tvivle stærkt på  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Exxtreme skrev:
AkilleuZ skrev:
| Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til. |
|
|
Det er nu ikke nødvendigt med 4 ens efefektforstærkere...
|
|
|
Ved godt du kan have 4 forskellige om om resultatet vil blive godt ville jeg nu tvivle stærkt på
|
|
|
Selvfølgelig skal det ikke være 4 forskellige, men man kan sagtens køre med 2 forskellige sæt... Også tit med bedre resultater...
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det er så rigtigt, Kørere faktisk med 2 forskellige sæt. har en større strømforsyning for at opnå højere tomgangsstrøm i mine kl.a i 2 af sætne de trækker så basserne og så har jeg den samme forstærker dog med en smugle mindre forsyning til at trække diskanterne. Jeg har dog ikke selv hørt nogle sæt hvor man f.eks. satte 2 stk. X-fabrikat sammen med 2stk. Y-fabrikat sammen, hvor det lød bedre i forhold til 4stk X eller 4stk Y. Håber du forstår mig
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg bare ikke forstår er at hvis det kun skal forbindes med to stik på forstærkeren, hva er pointen så?? Så er det vel det samme som at jeg bare beholder mit nuværende kabel! For på terminaleren på Jamo'erne er de fire indgange jo forbundet med et guldbelagt stykke metal??
Forstår i mig? 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Okay det er så rigtigt, Kørere faktisk med 2 forskellige sæt. har en større strømforsyning for at opnå højere tomgangsstrøm i mine kl.a i 2 af sætne de trækker så basserne og så har jeg den samme forstærker dog med en smugle mindre forsyning til at trække diskanterne.
Jeg har dog ikke selv hørt nogle sæt hvor man f.eks. satte 2 stk. X-fabrikat sammen med 2stk. Y-fabrikat sammen, hvor det lød bedre i forhold til 4stk X eller 4stk Y.
Håber du forstår mig
|
|
|
Forstår dig godt, men jeg har nu hørt om flere der bevidst køber 2 ellers 3 forskellige sæt, hvor de på forhånd ved hvor gode de er til henholdsvis bas, mellemtone og diskant...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
Det jeg bare ikke forstår er at hvis det kun skal forbindes med to stik på forstærkeren, hva er pointen så?? Så er det vel det samme som at jeg bare beholder mit nuværende kabel! For på terminaleren på Jamo'erne er de fire indgange jo forbundet med et guldbelagt stykke metal??
Forstår i mig? 
|
|
|
Jeg forstår dig udemærket godt, men det du gør er at du gør signalvejen kortere, og sådan en metalbøjle er ikke ret god sammenlignet med et nogenlunde højttalerkabel...
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki...
Simpelthen for at opnå den bedst overgang mellem forstærker og HT eller??
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
Oki...
Simpelthen for at opnå den bedst overgang mellem forstærker og HT eller??
|
|
|
Lige præcis... 
|
| Til top |
|
| |