Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mulighed for Bi-wiring... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har efter jeg har fået mine nye fronthøjttalere, fået muligheden for at Bi-wiring. Men min forstærker Pioneer VSX-515-S har kun en A udgang til fronthøjttaleren. På desplayet foran på forstærkeren er der godt nok Både Speakers A og B, så har jeg nogen mulighed for at gøre dette alligevel eller skal jeg ud og finde en nyforstærker for at jeg har få Bi-ampet mine nye højttalere??

Jeg har uoloadet et billede af min forstærker i min tråd, som i finder nederst i min signatur.

På forhånd tak for hjælpen...

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:

Jeg har efter jeg har fået mine nye fronthøjttalere, fået muligheden for at Bi-amp. Men min forstærker Pioneer VSX-515-S har kun en A udgang til fronthøjttaleren. På desplayet foran på forstærkeren er der godt nok Både Speakers A og B, så har jeg nogen mulighed for at gøre dette alligevel eller skal jeg ud og finde en nyforstærker for at jeg har få Bi-ampet mine nye højttalere??

Jeg har uoloadet et billede af min forstærker i min tråd, som i finder nederst i min signatur.

På forhånd tak for hjælpen...

Du bi-amper ikke ved at køre med A+B udgange til samme højttaler, da det MEGET sjældent er 2 seperate forstærker-kanaler...

Det du tænker på er sikkert bi-wiring... Og det kan skam gøres fra et enkelt sæt højttaler-udgange... Altså begge kabler i samme udgang...

Men der er mange gode færdige bi-wire sæt på markedet, så du får et kabel med 4 ledere i, hvilket jeg foretrækker fremfor at have 2 seperate kabler i hver udgang... Jeg bruger selv Tara Labs Helix 8 til at bi-wire mine Helicon 800...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej LarsGert

Hvis man skal Bi-amp. skal man bruge 2 forstærkere, du Bi-amp. ikke ved at bruge A & B udgang, det er jo den samme effekt som du så bare deler... så din forstærker skal være beregnet til at arbejde sammen med en anden forstærker... jeg kender ikke din Pioneer, så her kan jeg desværre ikke hjælpe...    Et eksempel på 2 forstærkere som kan er Nad's intg. C372 og Nad's effekttrin C272

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Altså... en ledning hvor der er to ledere i den ene ende (forstærkeren) og 4 ledere i den anden (højttaleren)

Og ja, det er selvfølgelig Bi-wiring jeg mener

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til.

__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Oki... ja jeg havde lige forvekslet de to ting!

Jeg mener Bi-wire.

Hvordan skal jeg tilkoble det på min forstærker?

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:

Altså... en ledning hvor der er to ledere i den ene ende (forstærkeren) og 4 ledere i den anden (højttaleren)

Og ja, det er selvfølgelig Bi-wiring jeg mener

Lige netop... Mine kabler har 1 bananstik i forstærker-enden, og 2 i højttaler-enden...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til.

Det er nu ikke nødvendigt med 4 ens effektforstærkere...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen..

F.eks. Tara Labs Helix8, har 2 bananstik i forstærkerenden og 4 i højttalerenden, ganske simpelt, du skal kun bruge eet sæt højttalerudgange på forstærkeren..

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:

Oki... ja jeg havde lige forvekslet de to ting!

Jeg mener Bi-wire.

Hvordan skal jeg tilkoble det på min forstærker?

Det nemmeste er at købe et kabelsæt som mit, hvis dine udgange kan tage bananstik... Ellers kan der også fåes sæt med spadestik...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:

Oki... ja jeg havde lige forvekslet de to ting!

Jeg mener Bi-wire.

Hvordan skal jeg tilkoble det på min forstærker?



Havde ikke lige set du havde skrevet du havde forvekslet det. undskylder.

Du kan skal bare forbinde dem på samme måde som du plejer at gøre bortset fra at der nu er 4 ledere i stedet for 2. Glem bare alt det om A/B på din forstærker


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Forlangsom igen

__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

AkilleuZ skrev:
Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til.

Det er nu ikke nødvendigt med 4 ens efefektforstærkere...



Ved godt du kan have 4 forskellige om om resultatet vil blive godt ville jeg nu tvivle stærkt på


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Exxtreme skrev:

AkilleuZ skrev:
Hvis du vil BI-ampe så skal du have en forforstærker og 4 ENS effektforstærker koblet til.

Det er nu ikke nødvendigt med 4 ens efefektforstærkere...



Ved godt du kan have 4 forskellige om om resultatet vil blive godt ville jeg nu tvivle stærkt på

Selvfølgelig skal det ikke være 4 forskellige, men man kan sagtens køre med 2 forskellige sæt... Også tit med bedre resultater...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Okay det er så rigtigt, Kørere faktisk med 2 forskellige sæt. har en større strømforsyning for at opnå højere tomgangsstrøm i mine kl.a i 2 af sætne de trækker så basserne og så har jeg den samme forstærker dog med en smugle mindre forsyning til at trække diskanterne.

Jeg har dog ikke selv hørt nogle sæt hvor man f.eks. satte 2 stk. X-fabrikat sammen med 2stk. Y-fabrikat sammen, hvor det lød bedre i forhold til 4stk X eller 4stk Y.

Håber du forstår mig


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det jeg bare ikke forstår er at hvis det kun skal forbindes med to stik på forstærkeren, hva er pointen så?? Så er det vel det samme som at jeg bare beholder mit nuværende kabel! For på terminaleren på Jamo'erne er de fire indgange jo forbundet med et guldbelagt stykke metal??

Forstår i mig?

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Okay det er så rigtigt, Kørere faktisk med 2 forskellige sæt. har en større strømforsyning for at opnå højere tomgangsstrøm i mine kl.a i 2 af sætne de trækker så basserne og så har jeg den samme forstærker dog med en smugle mindre forsyning til at trække diskanterne.

Jeg har dog ikke selv hørt nogle sæt hvor man f.eks. satte 2 stk. X-fabrikat sammen med 2stk. Y-fabrikat sammen, hvor det lød bedre i forhold til 4stk X eller 4stk Y.

Håber du forstår mig

Forstår dig godt, men jeg har nu hørt om flere der bevidst køber 2 ellers 3 forskellige sæt, hvor de på forhånd ved hvor gode de er til henholdsvis bas, mellemtone og diskant...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:

Det jeg bare ikke forstår er at hvis det kun skal forbindes med to stik på forstærkeren, hva er pointen så?? Så er det vel det samme som at jeg bare beholder mit nuværende kabel! For på terminaleren på Jamo'erne er de fire indgange jo forbundet med et guldbelagt stykke metal??

Forstår i mig?

Jeg forstår dig udemærket godt, men det du gør er at du gør signalvejen kortere, og sådan en metalbøjle er ikke ret god sammenlignet med et nogenlunde højttalerkabel...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Oki...

Simpelthen for at opnå den bedst overgang mellem forstærker og HT eller??

Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

LarsGert skrev:

Oki...

Simpelthen for at opnå den bedst overgang mellem forstærker og HT eller??

Lige præcis...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes