Hej,
Jeg vil prøve at tage udgangspunkt i min egen opsætning som virker ganske glimrende.
- Volume
Hvor kraftigt skal subben spille? jeg har sat min ca midt i spektret, så kan man altid justere lidt op eller ned på forstærkeren.
- Fase (180 grader - variabel)
hvis subben står på samme "side" som fronthøjttalerne skal fasen være 0, hvis den står i modsatte side, 180. På min sub er der kun en knap hvor den enten er 0 eller 180, andre subs har en drejeknap der er mere variabel.
- Frekvensområde
hvis du har subout på forstærkeren så mener jeg ikke at du SKAL bruge denne knap/funktion på subben. Men derimod på forstærkeren, det har noget at gøre med hvor subben skal træde til. hvis du har store frontht der spiller dybt, så skal den nok stå fra 20-60(80)hz, måske 100hz... jeg har nogle middel str ht, og min sub tager over allerede ved 100hz, primært fordi subben kun bruges til film, og gerne må komme med nogle kraftige brøl når det gælder og derfor starte relativt tidligt også selvom om ht måske kunne gøre det selv. Hvis din forstærker ikke har subout, skal du bruge den htterminaler der sidder på forstærkersiden af subben, og her skal drejeknappen benyttes på samme måde som du ellers ville have indstillet forstærkeren.
- Bassboot +0-15 DB (kan også stilles på forstærkeren)
Denne funktion har jeg ikke på min sub, men jeg kunne forestille mig den er en ekstra "volumeknap" eller i den stil... måske for at man ikke skal indstille volumen hver gang, men så kan give subben et par ekstra takker på BassBoosten...
|