Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 21:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HJÆLP.! Mulitroom... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jon500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej...

Har lige købt nyt hus, og da det alligevel skal have en grundig renovering har jeg bestemt mig for at få rukket nogle kabler til højttalere i sove- og badeværelse i hulmuren.¨

Mit problem opstår ved tilslutningen til min harman kardon avr5500 reciver, da den kun er udstyret med et sæt udgange til fronthøjttalere. Der er selvfølgelig mulighed for at købe en switch box, med op til 6 ekstra udgange som ikke koster mere end 500 kr. Det er der dog ikke nogle der ville anbefale, hverken i hifi klubben eller kt radio da dette vil slide ekstremt meget på reciveren da der ikke er en forstærker i selve switch boxen.

Min reciver er udstyret med indgangene preamp out og amplifier in, og det er så her jeg tænkte om det ikke var muligt at tilslutte en form for effektforstærker.? Denne skulle så have 4 kanaler så de gik ud til sove- og badeværelse mens mine fronthøjttalere i stuen bare brugte de almindelige udgange på reciveren. Ved dog slet ikke om dette er muligt.?

Hvis det er, er der så nogle som kan anbefale en effektforstærker som gør dette muligt samtidig med det skal være en fornuftig pris.?

Håber nogle kan hjælpe...

Til top Vis jon500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jon500

jon500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogle som kan hjælpe.?

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej der...

Din forstærker er udstyret med multiroom-funktion, ved du garanteret, så brug den i stedet for front udgangene. det kræver dog en effektforstærker, men så er du ikke tvunget til at høre det samme som "de andre".

Sæt det så op med den her: http://www.audiosound.dk/product.asp?product=54&sub=8&am p;page=1

Det har jeg selv gjort og det virker upåklageligt.

Pøj pøj..

jon500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

hei igen.

Hmm det var jeg ikke engang klar over. Er du sikker på det. Troede kun det var på det nye sølv grå... Det jeg har, er jo det sorte der var lige før det der er nu.

Du kunne vel ikke anbefale en effektforstærker.?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

H/K har jo lavet en 4kanals (mener den hedder PA4000) den vil jo være ideel til det. Ellers kan en NAD 214 også bruges, de findes ret billige til salg brugt.

Men kom med et budget og hvilken krav du stiller til udstyret. Så er det nemmere at hjælpe

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

jon500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Har ikke de store krav til det, bare det virker.

Havde ikke tænkt mig at bruge meget mere end 3500 på det, da det ikke lige er penge jeg har flest af. Det betyder ikke noget at det evt. er brugt. For de penge havde jeg håbet på at kunne få måske 2 aktive højttalere eller en effektforstærker og så 2 indbygningshøjttalere...

Ved ikk om det er helt umuligt.?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes