Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Min weekend med Onkyo SR875 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Som så mange andre går jeg og overvejer, hvilken ny surround receiver jeg skal købe. Jeg har kogt udvalget ned til 2. Onkyo 875 og Denon 3808.

Jeg kontaktede Christian fra CSN-teknik i sidste uge og han sendte venligt et stk Onkyo 875 til mig så jeg kunne afprøve den herhjemme med mit grej. Jeg sendte kæresten på weekend og låste míg inde fredag aften.

Jeg pakkede recieveren ud og blev meget overrasket over, hvor tung og solid den er. Nu skal det lige siges at jeg har en denon 2105, så jeg er vant til en rimelig let reciever. Nå jeg fik pakket den ud og skulle lige nyde duften af nyt hardware, måske er jeg en freak med en mærkelig fetsih, men jeg elsker duften af nyt hardware

Jeg fik sat receiveren på plads og gjorde klar til at koble diverse ledninger til. Jeg blev mødt af endnu en dejlig overraskelse. Alle højtalerterminalerne sidder på een lang række istedet for 2 rækker, som på så mange andre. Dette gjorde det meget nemt og hurtigt at sætte ledningerne i. Måske er det bare mig der er fummelfingret, men jeg nød det i hvertfald.

Efter ca. 5-10min. var det hele sat til. Jeg tændte for tv'et og fik gang i den overskuelige on screen menu. Jeg satte mikrofonen i og satte den til at kaliberer.

Det hele foregik nemt og smertefrit og jeg synes selv at slut resultatet var meget godt. Så godt at jeg ikke gad til at finjustere nærmere.

Første film blev smækket i. 300 på hd dvd. Jeg har hd-dvd drevet til xbox 360 så jeg kunne ikke få rigtig truehd lyd.

Jeg blev positiv overrasket over lyden! Fyldig, detaljeret og masser af power. Onkyoen har masser af krafter at tage af, og den blev ikke forpustet. Den satte virkelig gang i mine dali suite højtalere som der aldirg har været før. Har tidligere haft en Marants SR7500 og har nu en Denon 2105. Ingen af de 2 har kunnet give så meget lyd sm Onkyoen!

Jeg prøvede et par alm. dvdfilm bla. 2fast 2furious og master and commander. Onkyen bragte nyt liv til disse film. Så det er ikke kun nye hd film som kan give god lyd. Onkyoen fik nye detaljer frm og med dens power overskud, lød det bare meget bedre en tidligere.

Jeg var bange for at Onkyo var mørk i lyden som Marantz, men dette er ikke tilfældet. Jeg synes den lyder meget som Denons lyd. I mine ører er det meget positivt! Den spillede rigtig godt meget mine dali suite højtalere, som er mørke i lyden.

Og til dem som er bekymrede om den bliver varm, kan jeg sige at det gør den ikke. Ihvertfald ikke varmere end andre. Jeg så 3 film i træk med rimelig voloumen og receiveren virkede ikke for varm. Jeg har så også et tvbord med plads til den, så den får masser af luft. Ang. popping i højtalerne oplevede jeg ingenting. Heller ikke når den skiftede lydformat eller andet.

Det var min weekend med Onkyo 875. Har I spørgsmål er I velkomne til at stille dem, så skal jeg prøve at svare på dem

1000tak til Christian fra Csn-teknik for lån af recieveren!

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 September 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hej JT.

Tak for dit spændende indlæg. Med den omtale som Onkyos recievere får for tiden er der sikkert mange, der er interesseret i det du skriver.
Har du nogle erfaringer med Recieverens stereo egenskaber? Hvordan klarer den sig med at spille musik?

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Altid dejligt med en oplevelsesrig weekend

Hvad siger prisen for modellen?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Den koster 12.500kr.

Ja jeg havde en kammerat på besøg og vi hørte lidt musik. Lidt rock, techno og hip hop. Jeg går ikke så meget op i stereo. Bare skidtet kan spille højt og lyder nogenlunde fornuftigt, så er jeg tilfreds

Jeg synes den klarede det rigtig godt og den hr jo masser af overskud så der blev skruet en del op, men den blev bare ved og ved.

Synes den lyder mindst lige så godt  i stereo som Marantz SR7500.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 September 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om der er rimelig stor forskel på 875'eren og 605'eren. Altså jeg er da rimelig glad for min Onkyo, den spiller ok, men ikke noget specielt synes jeg. Og så bliver den også mega vild varm, selv når den idler
Er så også gået fra en Vincent SV-233, det er selvfølgelig ikke en retfærdig sammenligning..

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hvordan er 905 i forhold til 875 og 605 ?

Det tiltale mig, da den har 2 HDMI udgange og da Onkyo forforsærker ikke komme til salg i Europa, da den tilhørre deres pro serien, som hele ikke bliver soldt i Europa, er der kun 905 tilbage.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 September 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Det lyder som om der er rimelig stor forskel på 875'eren og 605'eren. Altså jeg er da rimelig glad for min Onkyo, den spiller ok, men ikke noget specielt synes jeg. Og så bliver den også mega vild varm, selv når den idler Er så også gået fra en Vincent SV-233, det er selvfølgelig ikke en retfærdig sammenligning..

Nu ligger 875 og 605 i hver sin klasse kan ikke sammenlignes, hvilken prisen bestemt også understreger.

Mht. 905 og 875 er der knap så stor forskel...man kan sige at 905 er Turbo udgaven af 805

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 September 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Komme der så en 975 ?

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 September 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Komme der så en 975 ?

Ja det er her allerede det er model 5000

ellers er der ikke planer om flere nye mig bekendt.

Jeg ved godt at vi mænd og vores legetøj, det giver en hvis selvtilfredsstillelse at være bevidst om at man ejer den helt STORE model, men det er vigtigst at det hænger sammen, med de højtalere der er foran.
rent krone for krone er det ikke altid en fordel at skal have den største model, nogen gange kan mindre gøre det (det lød vist ikke godt i mine nørd øre)

Der er utroligt mange der er super glade for 805 og 875, det er ikke alle det kan betale sig at vendte på 905. 875 vil kunne gøre det glimrende, og brug så de sidste penge på ordentlige kabler. Pokkers også hvis der skulle blive penge tilbage så køb en dusk til lillemor, så syntes hun også den lyder bedre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 September 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Der er jo ingen planer om en opdate af 5000 

En god iden med en dusk til lillemor, håbe bare ikke hun sætte dem på højtale (som hun gør normalt), da hun se en højtaler som en grim blomster holder

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej Furious jt

Jeg kunne ikke være mere enig om at den er super fed!..og lige meget hvad du smider på, så klarer den det rigtigt godt!. Forskellen på 875 er sgu så minimal, så jeg ikke rigtig synes at det betyder noget!..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 16/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Kommer der senere en reportage fra din weekend med en Denon 3808?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Kommer der senere en reportage fra din weekend med en Denon 3808?

Jeg har desværre ikke mulighed for at låne en 3808'er med hjem. Det gør HFK jo ikke mere.

Det kunne ellers være dejligt 

Jeg fik en demonstration af 3808'eren i HFK i går. Den lød fantastisk!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 18 September 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hvordan vil du så vælge mellem de to?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Sendt: 18 September 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Fik du lejlighed til at teste om 875´erns Reon chip gør noget nævneværdigt for fx. SD TV (kabel eller Selector) - det er lige præcis denne specifikke funktion der gør 875 interessant i mine øjne.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 September 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:

Ja jeg havde en kammerat på besøg og vi hørte lidt musik. Lidt rock, techno og hip hop. Jeg går ikke så meget op i stereo. Bare skidtet kan spille højt og lyder nogenlunde fornuftigt, så er jeg tilfreds

Med al respekt, så er vi nok mange herinde der mildest talt ikke har det således og hvor stereo er det primære. Det er desværre bare ikke ret let at se i tests, hvor gode surroundreceivere er til musik, når det primære kriterium for en surroundreciever i dag hvilken scaler den har indbygget!

Men fred være med det, hvis andre sætter filmbraget øverst.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
Fik du lejlighed til at teste om 875´erns Reon chip gør noget nævneværdigt for fx. SD TV (kabel eller Selector) - det er lige præcis denne specifikke funktion der gør 875 interessant i mine øjne.

Den er super god!...Men kan virkelig få et helt nyt "liv" til sine SD!..Det er virkelig en oplevelse!:..Hvis du har mulighed for, så prøv med Star Wars 3!..Der er super mange farver, og der kan man virkelig se forskellen!...Og det fede er, at den opscaler jo næsten alt til HDMI!..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 16/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Sendt: 18 September 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:

Jeg sendte kæresten på weekend og låste míg inde fredag aften.

Dét kalder jeg sgu for rigtig stodder-stil. Ud med fruen så vi ikke skal belemres med potteplanter, vasketøj og økologisk pasta - 48 timers dedikeret øreguf, sådan skal det være!

Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Furious jt skrev:

Med al respekt, så er vi nok mange herinde der mildest talt ikke har det således og hvor stereo er det primære. Det er desværre bare ikke ret let at se i tests, hvor gode surroundreceivere er til musik, når det primære kriterium for en surroundreciever i dag hvilken scaler den har indbygget!

Men fred være med det, hvis andre sætter filmbraget øverst.

Hvad prøver du at sige? Jeg går KUN op i surround og er sq da lige glad med om du kan bruge det til noget eller ej! Har du ikke noget at bruge min post til, så lad være med at skriv

Jeg har ikke testet scaler chippen da jeg kun er interesseret i selve lyden. Alle andre feuteres er bonus og går ud fra de er lige så gode i onkyo som i andre recievere.

Jeg har ikke testet scaler chippen da jeg kun er interesseret i selve lyden. Alle andre feuteres er bonus og går ud fra de er lige så gode i onkyo som i andre recievere.

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hvordan vil du så vælge mellem de to?

Jeg går og venter spændt på at der kommer nogle tests af 3808'eren.

Indtil videre hælder jeg mest til onkyoen, pga. dens lyd og feuteres men også pga CSN's rigtig gode service.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes