Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVC-A1HD i sort farve? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 September 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Der kommer en ny topmodel Denon surround reciever til december, som afløser for de gamle modeller AVC-A1 og A11:

http://www.avland.co.uk/denon/avca1hd/avca1hd.htm

Så vidt jeg kan se, kan den kun fås i sølv i europa, og det kunne diskvalificere den på forhånd for mit vedkommende.

Den hedder 5308ci i USA, og fås (kun) i sort der:

http://www.big-screen.de/deutsch/pages/news/heimkino-hifi-ne ws/2007_07_28_denon_avr_5308_ci.php

Er der nogen der kender Denons politik på området? Og er der håb om at den kommer i sort til Europa?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 September 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du tager udgangspunkt i Denons nuværende topmodel...så det det ikke alt for lyst ud med den sorte farve i Europa.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Nej, det er noget lusk!

De mindre modeller 4308 og 3808 fås i begge farver i EU, men problemet gentager sig med det seperate sæt AVP-A1HD og POA-A1HD:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-16288.html

Så vidt jeg har forstået, bliver Japan spist af med champagne finish. Gad nok vide hvem det er der har bestemt, hvilke farver vi kan lide?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja der må jo sidde en smagsdommer hos Denon som vurderer at sort ikke går an i de europæiske stuer....ææhhh...så længe vi snakker om topmodellen....eller...ææhhh..noget i den stil

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Gad nok vide hvem det er der har bestemt, hvilke farver vi kan lide?

Vil tro at det er flertallet af tidligere kunder der har bestemt dette.

På AVS-forum er der flere fra USA der er misundelige på Europa/Japan som kan få Premium Silver. Du kan sikkert bytte kabinet med en fra over there

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

På AVS-forum er der flere fra USA der er misundelige på Europa/Japan som kan få Premium Silver. Du kan sikkert bytte kabinet med en fra over there

Jeg har skam tænkt tanken, men så skal man også til at spille knapperne af. Hvis det bare var låget og fronten, var det sikkert til at løse, men det andet tør jeg nok ikke.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Audi A3 skrev:

Jeg har skam tænkt tanken, men så skal man også til at spille knapperne af. Hvis det bare var låget og fronten, var det sikkert til at løse, men det andet tør jeg nok ikke.

Tjaaaah - måske en kombination af sort og premium silver kan give et nyt designer hit.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Eller hvis pakken forsvinder i posten, så skal jeg leve med kranium-looket resten af dens dage

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 18 September 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej

Der kommer en ny topmodel Denon surround reciever til december, som afløser for de gamle modeller AVC-A1 og A11:

Vi taler ikke om en afløser til AVC-A1 men om afløseren til A-11. Afløseren til AVC-A1 hedder AVC-A1XVA.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Svend P skrev:

Hej

Vi taler ikke om en afløser til AVC-A1 men om afløseren til A-11. Afløseren til AVC-A1 hedder AVC-A1XVA.

Nu er det ikke så vigtigt hvad der afløser hvad. Men eftersom XVA ikke har HD lyd, så kan den næppe have en fremtid. Den nye topmodel reciever bliver AVC-A1HD. Over den er der kun det nye forforstærker og effektforstærkersæt AVP-A1HD og POA-A1HD

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Kabinetterne må kunne sprøjtemales professionelt, hvilket selvfølgelig efterlader problematikken med at få indmaden ud og sikkert i igen...nok ikke det nemmeste

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Tror du ikke at du kan tage kontakt til Hfk og få dem til at bestille et "amerikansk" eksemplar hjem til dig?? Det bliver nok til en anden pris, men sådan er det jo når man er kræsen..
Alternativt kan du jo købe et amerikansk eksemplar fra USA og så få skiftet strømforsyningen herhjemme, så den passer til europæiske stik, eller bruge anden form for transformer..

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
Kabinetterne må kunne sprøjtemales professionelt, hvilket selvfølgelig efterlader problematikken med at få indmaden ud og sikkert i igen...nok ikke det nemmeste

Nej - tror ikke at selv den dygtigste autolakerer kan klare at få fronten af aluminium til at ligne sort aluminium.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Hattori Hanzo skrev:

Nej - tror ikke at selv den dygtigste autolakerer kan klare at få fronten af aluminium til at ligne sort aluminium.

Det tror jeg bestemt heller ikke. For slet ikke at tale om tryk på fronten, der ikke kan dækkes ordenligt af.

Jeg tror man skal høre Hifi Klubben om de kan skaffe den hjem i sort, men hvis den ikke laves med 230 V, tror jeg ikke muligheden er stor.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hej Svend

Prøv at lån en Premium Silver model med hjem og se hvordan det ser ud. Din TacT er vel også med sølv front?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Hej Svend

Prøv at lån en Premium Silver model med hjem og se hvordan det ser ud. Din TacT er vel også med sølv front?

He he, nu er det jo ikke ligefrem nært forestående. AVC-A1'eren kommer tidligst til december, og det helt store forstærkersæt kommer først til foråret 2008. Men Tact'en ryger ud når jeg har fundet en (nogenlunde) værdig afløser i form af en surround reciever. Iøvrigt har det altid irriteret mig at den var grå

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Tænkte på at låne en ældre model med hjem for at se hvordan det vil se ud sammen med dine sorte enheder.

Hvis du stiller premium silver i den ene side og sort i den anden, tror jeg fint det kan gå sammen (som du har nu med din grå TacT).

Tilbage i 2001 var jeg selv p***ed over at den model jeg ville have ikke kunne fås i sort, men i dag vil jeg faktisk helst ikke have sort mere - det er lidt for diskret .

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 18 September 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
keyvan skrev:
Svend P skrev:

Hej

Nu er det ikke så vigtigt hvad der afløser hvad. Men eftersom XVA ikke har HD lyd, så kan den næppe have en fremtid. Den nye topmodel reciever bliver AVC-A1HD. Over den er der kun det nye forforstærker og effektforstærkersæt AVP-A1HD og POA-A1HD

En XVA vil altid have en fremtid her hos mig, desuden en AVC-A1SE er ikke en receiver men en forstærker så du har alligevel ret (på en måde) når du skriver den nye topmodel receiver bliver AVC-A1HD.  

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Tænkte på at låne en ældre model med hjem for at se hvordan det vil se ud sammen med dine sorte enheder.

Hvis du stiller premium silver i den ene side og sort i den anden, tror jeg fint det kan gå sammen (som du har nu med din grå TacT).

Tilbage i 2001 var jeg selv p***ed over at den model jeg ville have ikke kunne fås i sort, men i dag vil jeg faktisk helst ikke have sort mere - det er lidt for diskret .

Denon'en skal være det eneste apparat i min hjemmebio. Den skal ikke passe til noget, men bare være i den farve jeg kan lide Grå apparater er noget der hører 70'erne til, og jeg vil ikke have det

keyvan skrev:

En XVA vil altid have en fremtid her hos mig, desuden en AVC-A1SE er ikke en receiver men en forstærker så du har alligevel ret (på en måde) når du skriver den nye topmodel receiver bliver AVC-A1HD.  

Jamen XVA bliver simpelthen ikke lavet mere. Den er udgået!

Jeff Talmadge, Denon's Director of Product Development skrev:

LU: That's the price on the 5308CI?

JT: The highest priced receiver, yes.

LU: That's a significant drop from the 5805.

JT: People consider the 5805 and its versions after that, the Mark II and the CI, as our top-of-the-line receiver when, in all my trainings, it's been sort of an anomaly.

LU: More of a statement piece?

JT: Yes, it was really designed not as a home theater receiver but as a solution to multiple issues that an enthusiast may face or an integrator may face — mostly integrators.  You know, having 10 amplifiers on board and doing two theaters and all that kind of stuff is a little out there for any product.  And, in hindsight, we probably should have given it a different name.

This year, while that product doesn't continue, the top-of-the-line receiver is now a 5308CI and basically we took the best of the 58 and the 48, the previous models, and put them together. 

http://www.listenup.com/content/partner_stores/denon/talmadg e.php

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes