Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DENON AVR-2307 med B&W MT-30?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen.

Dette er det første indlæg jeg foretager mig her på siden, so be nice.

Jeg er i gang med at skulle udbygge mit surround anlæg. PT har jeg en Denon AVR-2307 med Jamo X870 som fronthøjttalere. Center og baghøjttalere er noget gammelt sony som kom med et anlæg jeg købte for længe længe siden.

Jeg er (i første omgang) interesseret i at finde en sub der rykker, som ligger omkring 5000,- i pris. Hvilket mærke, er jeg ikke sikker på. Så er jeg faldet over B&W's MT-30 (hele surround sættet) til 18.000,- De ser fede ud, men er de pengene værd?? Har også set et sted på denne hjemmeside at Denon og B&W ikke skulle have det så godt sammen... Samtidig bikser jeg med om det er så smart at have fronthøjttalere fra ét sæt, de andre 3 højttalere fra et andet sæt og så endelig en sub fra et helt tredije sæt.

HELP ME!

Til top Vis CerealKiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CerealKiller

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jamen velkommen til, Cornflakesdræber..!

Jeg vil skynde mig at sige at jeg ikke kender B&W MT-30, men blot vil svare generelt på det sidste spørgsmål.

Noget af det allervigtigste for en homogen surroundoplevelse er at de tre fronthøjttalere er så ens som muligt. Næste prioritet er at surroundhøjttalerne har en "lignende" lyd - det klart at højttalere der er designet til at spille sammen hele vejen rundt er at foretrække, men det er ikke nær så kritisk som at fronthøjttalerne i al fald er det.

Det samme kan siges om subwooferen - her er der dog nok lidt delte meninger, alt efter hvem du spørger. Som udgangspunkt kan man sige at hvis subwooferen er designet ud fra de samme lydidealer som de øvrige højttalere, så burde der være mindre risiko for at de ikke spiller godt sammen. Andre vil mene at det er fuldstændig ligegyldigt, at bassen er af så "generel" karakter at mærke og model dybest set kan være underordnet, bare den sparker bagdel. Jeg ligger personligt nok et sted midt imellem. Jeg havde tidligere en Energy Subwoofer som var designet til at spille sammen med mine RVS højttalere - men den var simpelthen ikke kraftig nok til mit daværende filmrum, så jeg endte med at bygge en selv.

Men hovedrådet i alt dette, må være at du i videst muligt omfang sørger for at LYTTE til tingene i så mange af de kombinationer som du måtte overveje, istedet for alene at tage mit eller andres ord for at tingene er sådan eller sådan. Specifikationer og design er fint nok at lave en grovsortering ud fra, men hvis du ikke synes de lyder godt i den virkelige verden, er det stadig spild af penge, uanset hvad andre mener.

Thrawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

MT-30 Sættet er alle pengene værd... Den PV-1 sub er så fed.. Og du kan sagtens have Denon & B&W sat sammen. Det er en rigtig god kombination....

Det sidste du skriver om at bikse noget sammen IKKE en god ide hvis du spørge mig...

Fordi - Centeren er den vigtigste højttaler i et surround system og den skal jo gerne lyde lige som front højttaleren... Baghøjttalerene kan godt være af andet mærke men igen bedst at alle højttalere er af samme mærke samt serie...

-------------------------------------

Har selv:

Denon AVR-4308 - B&W 804s - B&W HTM3s

Og det passer godt sammen...

Til top Vis Thrawn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thrawn

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det var godt nok hurtige svar i kom med.  Jeg er imponeret.

Jeg har set mange steder, at hvis man køber designer-ht, så går det ud over lyden. Er MT-30 sættet et designersæt i dén forstand? Og er der andre sæt som er bedre i samme prisklasse?

Målet er en lille (12-20kvm) hjemmebiograf, hvor man bliver imponeret over lyden. :)

Til top Vis CerealKiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CerealKiller

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

CerealKiller skrev:
Jeg har set mange steder, at hvis man køber designer-ht, så går det ud over lyden. Er MT-30 sættet et designersæt i dén forstand? Og er der andre sæt som er bedre i samme prisklasse?

Målet er en lille (12-20kvm) hjemmebiograf, hvor man bliver imponeret over lyden. :)

Design og funktion behøver ikke altid være modsætninger - det største problem højttalere har, er hvordan du får den samme lyd som telefonboks-store højttalere ville have ud af et par kasser på størrelse med to pakker cigaretter.

Et alternativ til MT-30 kunne være KEF's KHT 2005 som mange er rigtig glade for. Jeg har kun hørt det ved at par tilfælde, men har været positivt overrasket over det jeg hørte.

NBA01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

B&W MT-30 er et kanon system jeg har hørt det med en Denon AVR-2307 som du jo allerede har, det ser måske ikke ud af meget men kan virkelig spille godt, jeg har også hørt MT-20 som jo er med en anden SUB og 7000,- billiger det lød faktisk også rigtig godt, så hvad dit behov er ved kun du, så ud og lyt lidt (-:
Til top Vis NBA01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NBA01

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

alternativt kef kht 3005

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

har selv KHT3005 sættet og er ovenud tilfreds, de kræver bare lidt power da de er lidt tunge at trækker, men synes slet ikke at gør en lyttetrætte. Så kan være det er det der snyder, for de spiller bare bedre jo længere op volumen kommer, og lyder slet ikke presset.

har ikke hørt B&Werne, så kan ikke sige om A eller B er bedst

du kan se KHT sættet i linket på min signatur (nyt anlæg)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar. Jeg må ud i nogle butikker og høre mig frem. Jeg har desuden hørt lidt om M&K, de har en K-serie til cirka 15.000,-. Nogen der kender dem og kan sige noget om dem i forhold til både B&W og KEF's kht 3005?

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg må ha søgt efter det forkerte inden jeg selv oprettede en tråd til M30 som nu er slettet igen, da jeg fandt denne tråd.

Jeg skrev til hifi klubben for at høre om hvilken receiver der kan anbefales til systemet, og svaret var at jeg kunne kigge på NADT744 eller DENONs 1708

Uden at vide noget om de 2, så hælder jeg mest til Denon, men det er nok mest pga. den setup funktion, da jeg ikke selv vil kunne gøre det rigtigt...

Ville gerne ha haft den bestilt idag, men de har den ikke på lager i sort..

Nu så jeg jo så at Denon 2307 også vil lyde godt...  Er der nogen der har kendskab til Denon 1708 og 2307?

Det skal lige siges at de 2 bud jeg fik er ud fra en max pris på 5.000 kr. men så jo så denne tråd hvor 2307 bliver nævnt, og der er prisen også indenfor de 5.000 kr.

Jeg skal ind og lytte til M30 på fredag, så der kan jeg selvfølgelig også spørge i forretningen om hvad de mener passer bedst.. men vil også meget gerne have nogle forslag herinde fra..

@CerealKiller

Håber det er ok at jeg lige "overtager" din tråd, da det jo er omkring det samme spørgsmål
Til top Vis sir_gavin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sir_gavin

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Helt i orden sir_gavin.

Du skal bare huske at skrive din oplevelse med de højttalere, herinde.

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg nok :)

sir_gavin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Tager til Aalborg imorgen istedet for og lytter til det, og så håber jeg på at jeg kan få en ny receiver med hjem, så jeg er klar til nye højtalere :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes