Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 06:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af surround?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pr0spect
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har et stykke tid gået og kigget på nogle surround  sound sæts fra sony/samung ,  men når man nu  studere det store net er der jo flere af jer lyd fanatikere, ;) , der banner de sæt langt væk, så jeg ville først og fremmest høre om det er muligt at få et komplet sæt (5.1) til 7-8000,- ? Eller skal jeg holde mig til samsung i den prisklasse ?
Til top Vis pr0spect's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr0spect

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 November 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Skal det være et satelit/sub eller kan større modeller gøre det?
Er DVD afspiller / surround reciever inkluderet i de 7-8000kr, eller har du noget i forvejen?

Jeg vil mene du kan godt kan samle ok et system til det penge - det vigtigste er jo, at du selv bliver tilfreds. Det er nok ingen hemmelighed, at i lige netop det prisleje får du rigtigt meget for at smide lidt ekstra med....... men er det budgettet, så er den jo ikke længere :)

Dette Dali system vil være et ok bud til et fint satelit sub system
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _elegance_aw8_sub_hoejttalersystem_soelv.htm

Du kan næsten holde dig indenfor budgettet med en lille denon reciever, hvis du allerede har en dvd afspiller.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1507_surround_receiver_soelv.htm

Til surround synes jeg helt klart de små Dali'er gør det rigtigt godt til prisen. Alternativt er der også rigtigt mange penge at spare på brugtmarkedet, hvor der findes godt udstyr til billige penge :)

Held og lykke med det.

Hilsen Tobias

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

hmm har næsten lige selv indkøbt et sæt der kan opfylde dit budget, det fylder dog lidt mere end de kompakte sæt

B&W DM601s2 (front) - 1000

B&W LCR6 (center) - 600

B&W DS6 - 1000

XTZ 99w12 (sub) - 1500

NAD L75/L55 dvd+receiver 2000 (dog har jeg byttet om, så B&Werne spiller på min H/K i stuen og mit KEF system er rykket ind i soveværelset)

dette giver jo noget i stil med 6100, så har du også lidt til kabler+ evt. standere/beslag til DM601erne (fik beslag med til mine til de 1000, har dog efterfølgende købt et sæt standere til 300).

priserne er hvad jeg har givet, så der er jo lidt + - anpå hvordan man forhandler.

KEF systemet jeg har burde nu også kunne findes til under budgettet, så der blev råd til reciever + dvd. B&Werne synes jeg gør det bedre, dog spiller KEF sættet også sindsygt godt, den er for vild den sub der følger med.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

pr0spect
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar og fordi i tog jer tid til det :)

Jeg har kigget lidt på det, men tror jeg nu har besluttet mig for at smide lidt mere efter projektet og valgt DALI Elegance + Concept Sub 12 . Den Receiver du har linket til, tobywan, er den god nok til dette lidt større sæt ? eller skal jeg også smide lidt mere efter den (helst ikke).

Eller er der nu et helt andet system der er bedre når nu vi har sneget os op på små 10.000 ? Eller går jeg ikke helt gal i byen med det jeg har set på her ?
Til top Vis pr0spect's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pr0spect

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Skal du også bare spille musik af og til?

Jeg vil mene, at der i den prisklasse, er meget at hente ved at holde sig til stereo, men hvis det skal være snurrerundt så er det et meget fint sæt de andre henviser til.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

hmm du kan få så mange systemer til de penge.

har selv et KEF KHT3005 sæt (du kan se det i linket i min signatur) dette er dog blevet forvist til Soveværelset nu. Dette kan slet ikke måle sig med B&W sættet, jeg har fået skrabet sammen.

Ikke at KEFne spiller dårligt, tværtimod. De spiller faktisk ret godt, men B&Werne gør det bare bedre. (nyprisen på B&Werne overstiger også KEF sættet meget).

Men du skal gøre op med dig selv om det skal være et "diskret" sæt med sattelitter og sub, eller om du vil have større reol/stander højtalere eller gulvhøjtalere stående. 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes