| Forfatter |
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dukker op til februar. Ungefähr samme tid som det todelte A1 system.
Behøver jeg at sige, at vi glæder os 
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
Den kommer til at ligge på omkring 35K ikke sandt?
Dette inkluderer en webadgang til distribution af musikfiler, FLAC, WMA, MP3 & PCM fra en remote server i både 16 og 24 bit? Venligst bekræft.
|
|
|
Jeg skal gerne bidrage med mere, så snart vi har haft den i hænderne, men ligenu har vi ikke fået det store info på den.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo mere til en forstærker end bare specifikationer, men jeg synes bare at den minder for meget om en Onkyo 905, bare til den dobbelte pris. Samme DA konvertere, ringkernetrafo, THX Ultra 2 godkendelse osv.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber på at den ikke skuffer så meget som alt andet Denon i A1 serie jeg har ejet i løbet af tiden.(A1D, A1SE mfl.) En masse digitalt elektronik som er rigtig godt udført men den efterfølgende analog del er af meget dårligere kvalitet med mindre imponerende lyd som resultat....:( Pengene skulle jo spares et sted. Jeg husker skuffelsen da jeg fik erstatet min da værende Onkyo Integra 909 (tror nok modellen hed) til en AVC-a1. Jeg fik god nok DD og DTS som ikke fandes på min gammelt integra, Denon' kunne lave meget lam i film men music i stereo osv kunne den ikke.. Det eneste der kan hjælpe en del på vej er, en holfi effekt trin til front og center, så kan denonen holdes ud men heler ikke mere...
Jeg vil (hvis den samme strategi benyttes den her gang) til hver tid holde mig til en Onkyo, helst en integra af slagsen. (han en integra nu igen igen )
Samme erfaringer med min gammel DVD 3910 som dog kom til at spille efter en ny PSU samt en analog del som blev bygget om.
hilsen
Panos __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, nu gik mit korstog ikke så meget på Onkyo mod Denon. Hvis man kigger på de gamle modeller, har de da fået en del rosende omtale gennem tiden, så jeg tror nu ikke de er helt så ringe som du her giver udtryk for.
Mit problem med den nuværende serie, er blot at den virker til at være alt for højt prissat i forhold til konkurrenterne.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P.
Det er jeg enig med dig i.
Jeg prøver også at illustrere at vi som forbrugere må lære at være mere kritiske og ikke gå efter det sidste nyt blot fordi den kommer fra en stor aktør. Hvis denon' kostede det halve kunne pris /kvalitets forholdt forsvares, men det få den jo ikke til at spille bedre.
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Nu er der jo mere til en forstærker end bare specifikationer, men jeg synes bare at den minder for meget om en Onkyo 905, bare til den dobbelte pris. Samme DA konvertere, ringkernetrafo, THX Ultra 2 godkendelse osv. |
|
|
Nu er der jo lidt mere i sådan en forstærker, end bare identiske konverter, en ringkerne og en THX-godkendelse. Jeg vil æde to visne hatte på at Denon´en er betydeligt kraftigere opbygget i ALT. Samtidig har den også en potent video-del til opskalerings-delen med bl.a. en REALTA-videoprocessor.
Dernæst ved du også selv at selvom der benyttes samme type konvertere osv., er der stadig stor forskel på hvordan de er implementeret og udnyttet i apparatet. Derudover er der også den kendte forskel på størrelserne på ringkernerne, ladelytbank, transistorer osv., og jeg tror godt at man kan forvente at der med 44 kilo er stoppet andet end bukket plade i kassen 
AVC-A1XV var ligeså voldsomt specificeret på mange måder, og den har der ikke været mange kritiske røster ude omkring. Afløser-modellen tror jeg næppe skuffer, da den i bund og grund er bygget op over det samme - men det hele afhænger naturligvis også af hvad man forventer at den skal kunne. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
|
Hej Svend P.
Det er jeg enig med dig i.
Jeg prøver også at illustrere at vi som forbrugere må lære at være mere kritiske og ikke gå efter det sidste nyt blot fordi den kommer fra en stor aktør. Hvis denon' kostede det halve kunne pris /kvalitets forholdt forsvares, men det få den jo ikke til at spille bedre.
hilsen
Panos
|
|
|
Det ved du jo ikke - du har jo hverken set eller hørt den endnu, og desuden er der skal en hel del siden de modeller, du selv har ejet!!
Det er altid ubegrundet kritik, når man ikke kender det man kritiserer - det burde ikke være holdningen i samfundet at man skal kritisere alt nyt og endnu ukendt. Vent til udtalelserne rent faktisk er baseret på noget man kan forholde sig til - jeg vil ikke selv udtale mig om den, da jeg heller ikke har set eller hørt den, så alt andet ville være både ulogisk og urimeligt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ret sjovt at se hvor hurtig branche medlemmer er i at kritisere kunderne som faktisk har købt de produkter det snakkes om. Som du selv skriver, har jeg ikke set den ny model. Dog hvis du giver dig tid til at læse hvad jeg skriver, kan du se at jeg faktisk er imod den strategi der er benyttet i de hertil top modeller. Det jeg skriver er at hvis strategien er den samme er det ikke meget at hente. og igen, alt dette er min mening som du kan være enig i eller ej, men du kan under ingen omstændighed kritisere min ret til at have en mening.
venligst
Panos
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes prisen på receiverne i den nye generation (stort set alle mærker) har fået et pænt nyk opad. På 2 år er topmodellerne steget fra godt 10k til lige knap 20k, så om den er prissat for højt, tjaa det synes jeg egentlig ikke, hvis man ser på hvor meget priserne generelt er steget. Selvom den ikke skulle være bedre end onkyo 905, så er de vel reelt set ikke konkurrenter, jeg ville med et budget på knap 40k i hvert fald ikke se på den, men tilgengæld er der rigtigt mange andre rigtigt gode alternativer i den klasse. Jeg glæder mig nu mere til classé kommer med deres nye her engang til næste sommer
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Dernæst ved du også selv at selvom der benyttes samme type konvertere osv., er der stadig stor forskel på hvordan de er implementeret og udnyttet i apparatet. Derudover er der også den kendte forskel på størrelserne på ringkernerne, ladelytbank, transistorer osv., og jeg tror godt at man kan forvente at der med 44 kilo er stoppet andet end bukket plade i kassen 
|
|
|
I flg. Hifi Klubbens High End katalog, er vægten på AVC-A1HD 31 kg.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke han har nævnt vægten på den store model?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|