Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 2808 eller 3808? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD4ALL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 December 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hvad skal man vælge?

Begge har rumkorrektion mm, 3808 har internet radio som jeg godt kan leve uden.

Er der nogen der ved om de spiller meget forskelligt?

2807eren spillede jo meget godt både stereo og Surround.

Any input?
Til top Vis NAD4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD4ALL

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Du får flere watt i 3808, og der er tilsyneladende mere gods i den da den vejer ca 5 kg mere en 2808. Tror ikke de 5 kg kun er det der internetradio-halløj
Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

NAD4ALL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:
Du får flere watt i 3808, og der er tilsyneladende mere gods i den da den vejer ca 5 kg mere en 2808. Tror ikke de 5 kg kun er det der internetradio-halløj

Jo hele internettet vejer 5 kilo... det er faktisk lidt når man tænker over hvor stor det i virkligheden er

Nu er væt ikke altid = mere kvalitet. Er der nogle der har overvejet dem begge og som kan give lidt response ?
Til top Vis NAD4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD4ALL

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok kikke på Onkyo end på Denon, man få mere lyd kvalittet med Onkyo, en Onkyo NR-605 kunne værre en god sted af starte

De nye Denon modller skulle ikke lyde nær så god som de gammle, så lige nu er Onkyo kongen inden for surrund forærker, plus at Onkyo lyder
beder en Denon i Stereo
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

TheAirwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lyttet til 3808, og hvis du kan undvære internet mulighederne, vil jeg gå efter 2808.
De ting jeg har læst mig til og snakket med Denon om, er at det faktisk er samme strømforsyning så de 10 ekstra watt, er ikke så meget værd.

Jeg har selv haft Yamaha RXV-1500 før, som på papir havde lidt flere watt end den 2808, men når det kommer væk fra papiret giver den 1500ér op langt før 2808éren.

Jeg kiggede også på 875 fra Onkyo, men i mit hoved syntes jeg den manglede evnen til skabe et stort bredt perspektiv, den virkede ellers rigtig lækker. Dog trak designet også ned ved mig, men det er jo igen smag og behag.

Jeg stod med RXV-1800 og Denon 2808 som de sidste, men der var Denonén var lige en tand over lydmæssigt. Den virker ikke så anstrengt. Den bliver bare ved.

Jeg gik hjem med en 2808, og har på ingen måder fortrudt. Super betjening (Når du lige har vænnet dig til det hele ...). Har de funktioner jeg skulle bruge og giver en masse lyd for de 9k.

Med hensyn til Stereo kan jeg ikke give StarTrek ret, det var der hvor jeg virkelig kunne høre forskel på lydfeltet. Ellers minder lyden meget om hinanden, Denonén måske en anelse lysere, men det er marginaler. Og vil sige at lyden på alle måder er blevet løftet på de nye modeller ... Tvivler stærkt på at der er nogle af firmaerne (Hverken Denon, Onkyo og alle de andre ...)

Jeg har primært lyttet mig frem til valget på Ikon 6, da det er min nuværende HT. Og lidt på Helicon 400, da de forhånentligt meget snart kommer hjem og stå.

Håber der er noget der kan bruges her :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes