| Forfatter |
|
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. min center skratter når folk råber i film. Er det normalt? samme film gør det på mine små computerhøjtalere i samme scene(er), og hvis jeg slår een af mine fronter til centerkanalen med et andet kabel, skratter denne også hvis folk råber eller lignende. Jeg har podspeakers. Har lige brugt små 20 kg på anlæg så det er lidt træls det ikke bare spiller. Hilfe  Er der noget man kan indstille på så det går væk. Det som om diskanten ikke kan følge med.
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om det er akkurat samme problem som denne bruger har oplevet:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59040
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Pod speakers jo heller ikke bygget til det vilde lydtryk. Jeg er mildest talt ikke imponeret over dem og det lader heller ikke til du er det
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gør det selv ved lav lydstyrke så tror nu ikke det har noget med det at gøre
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke de er ved at stå af (for meget høj lyd tryk), du må nok prøve at få købt nogle og beder center højtale, måske skulle du gå hel væk fra Pod
højtaler.
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jeg har købt dem for en månede siden, så tror næppe de er ved at stå af
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender godt problemet, det lyder lidt ligesom de snakker igennem en walkietalkie.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten - > Præcis
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det evt. være nogle dvd film som simpelthen har ringe lyd? Kunne være interessant at høre fra andre som måske har samme problem eller har haft det.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om de er næste ny, kan de god værre ved at går, især hvis man har spille for hørt på dem, og hvis der på alle DVD film er det højtale der er
problmet, hvis en DVD film har en ringe lyd, kan det skam også høres i front højtalern, så det er en tur tilbage til HiFi-Klubben med den.
Du kan prøve og sætte det til som en af front højtaler, og ikke se om det ikke giver den samme skratte (så ved du at der er højtaler).
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke spillet for højt på dem, og 90 % af tiden spiller de fint. Hvis de havde været gået i stykker ville de vel spille ringe hele tiden.
Jeg prøver lige at bytte lidt rundt på kanaler i morgen engang.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, som jeg forstod det, flytter nissen med rundt, når du bruger andre ht'er til centerkanalen? Hvis det er tilfældet, OG det er ved alle eller de fleste film, og osse lave lydstyrker - så lyder det som en hardware fejl i enten DVD-afspilleren eller surroundforstærkeren. Ikke i højtalerne...
|
| Til top |
|
| |
Karlsson Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nøjagtigt samme problem. Har en Dali Concept Center, som jeg egentlig er meget glad for, men hvis folk på film hæver stemmen, så begynder det at skratte.
Jeg er 99 % sikker på, at jeg den ikke er ved at stå af - den er næsten ny og jeg har ikke overbelastet den - og den spiller generelt godt. Hvis det alligevel er tilfældet må den have været defekt fra ny af.
Men jeg er også overbevist om, at det ikke er et højtalerproblem - den skratter nemlig uanset hvor højt jeg spiller, hvis folk råber eller skriger. Og samtidig kan den spille højt uden problemer hvis folk IKKE råber.
Så i mit tilfælde må jeg gå ud fra, at det enten er dvdafspilleren eller receiveren. Har en Samsung BD-P1400 og en Denon 2808... p***e irriterende!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, hvis højttaleren skratter hvis man sætter den til en anden kanal er den der er defekt, hvis ikke så er det et andet sted. Men det tager ikke så lang tid at udelukke noget af dem, hvis der ikke er flere enheder i setup'et. Prøv at vælge en anden indgang på receiveren, det kan udelukke signalkilden, hvis skratten stadig er det. Hvis den er væk, så kan det både være signalkilden eller en enkelt indgang på receiveren
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mollecon -> nissen flytter netop med rundt. Jeg prøvede at slå een af mine fronter på som center, og den gjorde det samme i samme scene i den film jeg testede. Det kan heller ikke være afspilleren, da den både gør det på min ps3 og dvdafspiller? Min ps3 er også helt ny.
Karlsson -> Det er akkurat det samme ved mig. Jeg har netop set transformers og der kan jeg fyre den ret meget af, uden centeren har problemer, pånær hvis nogen råber.
Brasch -> Jeg prøver at lege lidt rundt med det og vender tilbage. Det kan måske godt være centerindgangen på forstærkeren der er kaput?
Det skal siges det er en onkyo 605 som har været til rep een gang. Da jeg fik
den retur virkede den analoge indgang til tv ikke. Det gjorde den da jeg sendte den afsted. Jeg har ikke brokket mig, men bruger bare en anden ingang til tv. Det var måske også dumt, men det kan ikke have noget med det at gøre? Tænker at butikken måske har leget lidt med forstærkeren, og så er der måske forekommet en kortslutning uden de har bemærket det, og det kan måske have påvirket centerkanalen. Hvad ved jeg.
Det helt umuligt at det er selve kilden, som har ringe lyd - Altså selve dvd skiven? JEg har lige set die hard 4.0 og der er massere af skrig og skrål men der sker det ikke mere en 2 gange eller noget.
Ydermere så prøvede jeg at sætte den film på hvor centeren skrattede, til stereo, og der gjorde fronterne det samme. Jeg har også sat een af baghøjtalerne til center, og den gjorde det også. Alle højtalere kan jo næppe være i stykker, så det er nok min forstærker som har problemer af een eller anden art.
Jeg vender tilbage senere.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at man kom frem til i min gamle tråd at det var overstyring fra dvdafspilleren, altså ikke højtalerene.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten -> Men når både min ps3 OG min alm. dvdafspiller gør det? Jeg tvivler også på at det er mine højtalere. Det ville da være underligt at alle 5 gør det samme.
Jeg prøver at få en kammerat forbi og kigge på det. Får ham til at tage en anden forstærker med også.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder som en art overstyring i enten DVD-spilleren el. i surroundampen
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hvert fald ikke overstyring i afspilleren for jeg har haft 2 forskellige slået til. Ps3 og dvdafspiller, så det må næsten være forstærkeren.
Hifiklubben sagde at det var normalt, at det var fordi højtalere der spiller rent tager alt ind, også støj på skiver, tv signaler osv osv. Meeeeen?
Jeg skal derned een af dagene, og så tager jeg lige et par film med og tjekker om det forekommer i deres butik også.
Hvis det nu er i surround ampen, skal den så til rep eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder i mine øjne som en fejl i recieveren
min center skrattede også da en af udgangene på en effekt jeg havde var ved at stå af.
se om du ikke kan låne en reciever af en ven og test igen __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |