| Forfatter |
|
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg skal til at købe komplet lyd til hjemmebio. jeg er dog ikke hifinørd og har derfor brug for lidt hjælp. Pris:Helst ikke over 10.000,- Forstærker: Gerne en Harman Kardon, da den passer til mit TV. (den blå ring) Har hørt der findes en med microfon så den selv indstiller lyden. Jeg har disse speakers, kan de evt. bruges i en opsætning? http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=671& ; ;sub=73&page=1Kan det svare sig med 7.1 frem for 5.1? Håber i vil bruge lidt tid til at hjælpe mig. På forhånd tak...
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med et budget på kr. 10.000,- skal du helt klart satse på 5.1.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis bare reciveren er 7.1 kan jeg jo altid købe de sidste 2 speakers senere... 10.000 er mere en guide line. Da jeg godt kunne finde på at finde nogen ting brugt. Det skal heller ikke være det vildeste på markedet. Bare beder end det man får for 2999,- i bilka
Jeg tænkte også mest på at nøjes med forstærker, sub og bag højttaler i første omgang. Så bruge dem jeg har nu til front og center. Så kan jeg altid købe mere når pengene er der.
Så jeg ville gerne høre nogen forslag til hvad jeg skal have fat i der. Reciver må som sagt gerne være en HK (den med mic til indstilling)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er hvad jeg ville se nærmere på, ingen garanti for at det er det bedste til prisen. Dali 850 til 3k (Front) Dali c1000 til 700 kr. (center) Dali 102 til 500 kr. (rear) Dali SWA 15 sub, jeg kan desværre ikke huske hvad sådan en koster. Og så find en Denon AVR-2105, 2106 eller, Marantz, H/K i prisklassen 3k Til slut smider du en god effekt på fronterne, evt. Nad 216, eller noget Rotel i samme vægtklasse, de koster gerne 1500 kr. Så har du også penge til en dvd afspiller eller et par film til at indvige med  Og så drop dine nuværende højttalere, sælg dem til en ung knægt der gerne vil buldre, og så glem 7.1, mange gange får folk det bedste resultat med 5.1 fordi de ikke kan indrette stuen til 7.1.
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, det vil jeg se lidt på. Jeg vil dog gerne stadig have en Harman Kardon Reciver. Man kan vel få en model så det ikke er nødvendigt at købe nad 216...?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, svaret er måske ikke særligt præcist, men du skal købe ud efter hvad du har brug for. Hvis du gerne vil benytte dig af HDMI er det en god idé at købe en forstærker der har en HDMI indgang.
Dali Concept er billigere end Dali 850, og selvom det er en nyere serie mener jeg ikke at den er bedre. Jeg ville helt sikkert smutte ud af give en af de gamle "kæmper" et lyt, jeg synes ihvertfald ikke Dali concept 8 kan noget som 850 ikke kan 
I et 50kvm rum vil et sæt Dali 850 også rigtigt kunne udfolde sig, de præsterer et genialt lydbillede og headroom i et rum af den størrelse.
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver der ikke lavet gode højttaler mere? : )
Jeg synes altid der bliver snakket om ældre højttaler og forstærker. Er der en specielt grund til det? Ikke fordi jeg har noget imod dem. Er bare lidt betænkelig ved at skulle købe noget så gammelt brugt.
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
Jeg synes altid der bliver snakket om ældre højttaler og forstærker. Er der en specielt grund til det? Ikke fordi jeg har noget imod dem. Er bare lidt betænkelig ved at skulle købe noget så gammelt brugt.
|
|
|
Det er fordi du ikke kan finde et nyt sæt højttalere til ca. 3K som spiller bedre end f.eks. Dali 850. Derfor kan det jo så bedre svare sig at købe brugt. 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
|
|
|
Uha, jo selvfølgelig bliver der lavet gode højttalere i dag. Men nogen gange rammer producenterne plet hvad ydelse/pris angår, og Dali 850 er præcis i den klasse. Nogen mener sågar at lyden nærmer sig high end, det vil jeg ikke kommentere, jeg kan bare godt lide deres lyd. Samtidig skal du også regne med at indenfor højttalere er udviklingen ikke så hurtig som eks. surround receivere osv. En computer er gammel efter 2 år, en ss receiver efter 3-4 år, højttalere kan som sådan bestå som "nye" efter 10-15 år, ja endda mere hvis de bliver behandlet godt og er godt bygget. Det fede ved brugte højttalere er at de sagtens kan spille lige op, og endda bedre end højttalere der som nye koster det dobbelte. Prisen bliver nemlig ofte halveret når en højttaller runder de 2 år. Derfor er der meget lyd at hente på brugt markedet. En højttaler bliver som sådan ikke slidt, så derfor kan en højttaler der er 10 eller 15 år sagten stå distancen, og evt. tage 10 år igen. Jeg ved at papa har nogle 14 år gamle 850'er stående, og de spiller og står som nye. Mine egne er 10 år, og spiller upåklageligt, på trods af at de får lov til at spille nabolaget op engang imellem.
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen, jeg må ud og og jage.
: )
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Dali SWA 15 sub, jeg kan desværre ikke huske hvad sådan en koster.
|
|
|
De ligger i 3-3500 kr brugt.
Og så tilslutter jeg mig resten af dine tip
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt om Concept 12, Men Concept 10, som har 2 x 10" basser i hver HT
Sub'en har en 12" i
Jeg har selv haft sættet i 2 år, men skilder mig af med det nu da det 1. fylder lidt og 2 nok er lidt overkill til mit lyd forbrug
__________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ascari skrev:
Dali SWA 15 sub, jeg kan desværre ikke huske hvad sådan en koster.
|
|
|
De ligger i 3-3500 kr brugt.
Og så tilslutter jeg mig resten af dine tip |
|
|
Tak for hjælpen Svend. Ja du har jo selv brugt Dali 850 og Dali 102 i ét af dine vilde ss setups
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, konen er ikke meget for 850'erne. Så jeg tror efterhånden jeg har bestemt mig for dette setup:
| Front |
2x Dali Concept 10 |
| Center |
Dali Concept CT |
| Rear |
2xDali Concept 2 |
| Sub |
Dali Concept 12 |
Hvilken forstærker ville i anbefale til dette? Kom gerne med et forslag til en Harmon Kardon og en NAD.
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde selv en NAD 753 til dette setup, den kan sagtens trække det, også hvis du spiller meget højt, du skal bare være obs på den har 4 blæsere i bunden der kører konstant, mere hvis den står frit fremme og du er lydfølsom (sus)  __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk en ting som ikke duer. Jeg har smidt 5k ekstra i min pc for at gøre den støjsvag, så forstærkeren må ikke larme konstant.
Men tak for tippet.
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek evt. QLN: http://www.qln.se/index2.php3?page=home
Priser kan du finde på www.prisjakt.nu
QLN er meget billige for tiden (sælges med store rabatter flere steder i Sverige).
Kig specielt efter 600-serien og/eller signature/sub 82 sættet. __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |