| Forfatter |
|
Terning Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey all,
Jeg overvejer at købe mig et større lærred. Problemet med det, er bare at lærredet vil skulle køre ud foran mine to satelit fronthøjtallere. Hvor meget tror i det vil betyde?
Jeg har en Yamaha RX-1600 reciever, som kan lave en auto justering af lyden og den ville jo så nok også skrue op for de 2 fronthøjtallere, som er dækket af lærredet.
Skal jeg droppe tanken om det nye lærred eller vil det betyde så lidt at man sagtens kan gøre det? 
Mange venlige hilsner
Martin __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal ikke droppe ideen, du skal bare finde et lærred der er beregnet til at sætte foran højttalerne. Jeg mener at Lissau har det, prøv at hive fat i en af de lokale butikker, der sælger projektorer. evt. HTP
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige prøve at undersøge det. Det jeg har nu har jeg købt i Quality Screen, jeg kan jo prøve at høre omde har nogle til formålet.
Det skal lige siges at højtalerene kun lige akkurat bliver dækket af lærredet, dvs. at de sidder bagved lærredet helt ude i hver side af lærredet... hvis det skulle have nogen betydning. __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har faktisk prøvet at køre med lyd transperent lærred og var meget skuffet. Den er fremstillet med en masse små huller som gør at lyden kan komme igennem. Problemet er bare at man kan se igennem disse huller også, med spøgelse effekt som resultat. Jeg har returneret min og fandt en anden pladsering til min center ht, da lærredet var for irriterende. Kig på det inden du køber...
hilsen
Panos __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have fat i et akustisk transparent lærred. Stewart og Screen Research laver dem - og jeg tror også Lissau kan hjælpe dig. De 2 første koster en del, men giver også rigtig meget til total-oplevelsen. Tilgengæld skal du opveje det mod de ulemper de lærreder har; moiré, kontrast, sidde afstand til lærredet og pris (som de væsenligste ulemper).

/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
|
Du skal have fat i et akustisk transparent lærred. Stewart og Screen Research laver dem - og jeg tror også Lissau kan hjælpe dig. De 2 første koster en del, men giver også rigtig meget til total-oplevelsen. Tilgengæld skal du opveje det mod de ulemper de lærreder har; moiré, kontrast, sidde afstand til lærredet og pris (som de væsenligste ulemper).

/Bellini
|
|
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "de ulemper de lærreder har". Mener du den type akustisk transparant lærred eller mener du de lærreder Stewart og Screen Research laver?
Men jeg er da kommet lidt i tvivl om jeg vil have sådan et lærred, hvis man kan se alle de små huller, så ved jeg ikke lige om det er det værd.  __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger og meget af hvilken afstand du sidder på og hvilken kvalitet lærredet er!
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
|
Det afhænger og meget af hvilken afstand du sidder på og hvilken kvalitet lærredet er!
|
|
|
Du mener altså om man kan se de huller der er i lærredet? Jeg sidder ca. 5,50 m fra lærredet, men nogen gange også ca. 3 m.
Hvis det er en god nok afstand, hvilken pris/kvalitet skal jeg så op i? Skal jeg finde en Stewert lærred? __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

Terning skrev:
Bellini skrev:
|

/Bellini
|
|
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "de ulemper de lærreder har". Mener du den type akustisk transparant lærred eller mener du de lærreder Stewart og Screen Research laver?
Men jeg er da kommet lidt i tvivl om jeg vil have sådan et lærred, hvis man kan se alle de små huller, så ved jeg ikke lige om det er det værd. 
|
|
|
Jeg mener AT lærreder i al almindelighed. Der findes perforerede typer (som Stewarts) og vævede typer (som ScreenResearch). De vævede går generelt for at have færre ulemper ved fixed pixel projektors (lcd, dlp, etc.) end dem med perforeringer.
Med microperf skal du 3-4 meter væk før du ikke kan se hullerne, med vævning skal du ca 2 meter væk.
Læs evt. http://www.hometheatermag.com/hookmeup/605hook/
Derudover er google din ven - der er rimelig meget info at hente om fordele og ulemper. 
/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige havde et på det rene...  findes der 3 typer lærreder: perforerede, vævede og akustisk transperent, eller kan man få akustisk transperent lærreder som enten er perforerede eller vævede?  __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
Terning Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var vist lidt hurtig... har har fundet ud af det. I følge det link du linker til Bellini, så kan man få transperent lærreder enten som perforedede eller vævede. Når nu jeg læser om det, lyder sådan et vævet lærrede umiddelbart som den bedste løsning... nu mangler jeg bare at kigge priser  . __________________ Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
I biografen er gengivelsen fra højtalere bag lærredet frekvenskompenseret, da højfrekvensen lider mest under denne placering. Et lærred, der er tilstrækkeligt akustisk transparant til ikke at medføre dette behov, vil nok være drilsk at arbejde med. Om autojusteringen af lyden kan klare problemet, er tvivlsomt.
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terning skrev:
Jeg skal lige havde et på det rene... findes der 3 typer lærreder: perforerede, vævede og akustisk transperent, eller kan man få akustisk transperent lærreder som enten er perforerede eller vævede?  |
|
|
Nemlig - AT lærreder er enten eller. Altså 2 slags. Priserne? De er høje.... hvis jeg køber et Screen Research ClearPix2 på 104" er prisen ca 27.000 kr med velour ramme. /Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |