|
Jeg er ved at finde ud af hvilket nyt surround system jeg skal bruge mine hårdt optjenete penge på.
Indtil nu har jeg haft et Sony anlæg med 5.1 og nogle Sony højt + sub der fulgte med... sættet kostede omkring 4000-5000 for 6 år siden...... det er nok det i typisk vil kalde et "begynder" anlæg, men det har spillet super godt efter min mening... men nu er jeg jo også ren nybegynder inden for dette felt :-)
Men nu er tiden inde til at prøve noget nyt og forhåbelig få en bedre lyd :-)
Jeg kommer til at bruge mit anlæg til alle de mest almindelig ting som Blueray, PS3, XBOX360, DVD, TV (måske digital kabel inden så længe) Regner med at samle det hele i forstærkeren og så køre billedet via HDMI over til mit 43" Pioneer plasma TV
Jeg har sat ca. 12.000,- af til anlæg + højt
Har været rundt og kigge i div. butikker, Expert, Hifi klubben, 2tal, osv. og læst en masse på nettet og er kommet frem til dette sæt.
Surround Forstærker
Harman Kardon AVR 355 http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?Region=EUROP E&Country=DK&Language=ENG&cat=REC&ser=&p rod=AVR%20355/230&sType=C
Højt.
Harman Kardon HK TS 11 BQ (sorte) http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?Region=EUROP E&Country=DK&Language=ENG&cat=HCS&ser=&p rod=HKTS%2011/230&sType=C
Sættet kommer til at stå mig i ca. 12.000,- som også er det beløb jeg har til rådighed.
Så vidt jeg kan forstå så burde denne forstærker dætte mit behov ret godt, kan koble alle mine enheder til via HDMI eller analog, og analog vil selv blive opskaleret til 1080 og kørt over til mit TV via HDMI.
Jeg er selv lidt usikker på højt. da jeg ikke ved og disse "små" sæt systemer giver god nok lyd i forhold til "store" højt.... De højt jeg har i dag er jo også "små" højt fra Sony og jeg vil jo gerne have at det kommer til at lyde bedre end det gør i dag.
Håber der er nogle herinde der lige gider bruge 5min på at give deres meninger til mit mulige køb, eller har andre forslag. Men husk på at jeg er relativ nybegynder så der skal ikke snakkes alt for avanceret :-)
|