Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: dvd med indbygget receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har for 3 uger siden købt eltax nova. Jeg er rimlig tilfreds, men folk omkring mig hævder at fordi det er et system med indbygget receiver i dvd er det ikke nær så godt som hvis man havde en sourround receiver til. Jeg ved godt at der er lidt forskel, men hvor meget? og hvad? og er der forskel med prologicII hvis man har indbygget eller seperat?

Til top Vis farmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af farmand

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt det folk hævder. Det kan ikke påstås at dvd-recievere er bedre end et helt anlæg, men der findes faktisk dvd-receivere der kan levere varen. Sony's nyeste, samt Pinoeer (kan desværre ikke huske modelnavnene).

Du har højst sandsynligt købt anlægget til en 1300-1600 kr., og derfor kan man ikke forvente alverden. Jeg har selv hørt det masser af gange, og synes det er et ganske udemærket "begynder"-anlæg, hvis man har planer om at holde udgiften på det niveau.

Forskellen du efterspørger, består sådan set i bedre komponenter. Forestil dig et anlæg med højtalere, subwoofer, dvd, forstærker og radio - til 1300-1600 kr, sammenlignet med en receiver i samme prisklasse. Giver det et lille praj om hvorfor deciderede surround-receivere er bedre?

Spørgsmålet med Dolby Pro Logic II vil jeg gerne have uddybet. Jeg er ikke helt med på hvad du præcis mener...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

jeg købte eltax nova for 1500 i bilka, og der er også prologicII med i. Jeg ville bare høre om der er væsentlig forskel på prologicII når man bruger dvd, eller når man bruger receiver.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Har lige læst testen af NAD´s L70TI, den får en meget god anmeldelse i high fidelity nr 1. 2004.

noget af Konklutionen ::

Vi befinder os ydelsesmæssigt langt - meget langt - fra alt-i-et anlæggene , der sælges i dagligvarekæderne.

Der står meget mere godt om den, den er også god til alm. Stereo brug da den har 2*60watt "Ægte Watt" til at spille med og ellers er den opgivet til 5*45watt.

Poul-erik

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Pro logic II er KUN surround fra STEREO-signal og er altså derved ikke ÆGTE surround. Kun Dolby Digital 5.1 (og op) og DTS er ægte surroundformater.

Husk at indstil DVDen rigtig under afspilning!

Go weekend!

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

jeg formulerede mig vist ikke ordentligt, sry. Jeg mente hvordan kan man fordele musikken bedre i bag kanalen, og i centerkanalen? når man har en surroundreceiver understøttet prologicII, eller når man har en dvd med indbygget prologicII-dekoder?

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Harman/kardon er kendt for at være BEDST til at simulere surround på stereo. Var blandt dem som "opfandt" Prologic II.  PÅ de nyeste H/K recievere er der det helt nye patenterede Prologic 7.1, som efter min mening er det BEDSTE stereo surround....

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

ja, men hvis man nu tager sådan en simpel receiver, altså en der er på tilbud i bilka til 1300, eller til 1500? i denne prisklasse er der forskel på dvd med indbygget eller alm?

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Som KimF udtrykker er der naturligvis forskel på en DVD med indbygget reciever og så til et "rigtigt" anlæg! Jeg kender også et par stykker som har de her billige combo anlæg og de har stort set INGEN indstillingsmuligheder og derfor heller ingen mulighed for reelt at opstille og finjustere til deres forhold (rum, lytteplacering, højtalere osv.).

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Det er ligegyldigt om dekoderne (prologicII, DTS, DD) sidder i DVD'en eller i receiveren. Ved separate anlæg sidder dekoderen dog oftest i receiveren, hvilket har den praktiske fordel at man kan forbinde med et enkelt digitalkabel fra DVD til receiver, fremfor 6 analogkabler.

Konklusionen er at man sagtens kan få kvalitet selvom DVD og receiver er bygget sammen (NAD, Linn), men til 1500 kr. vil det være mindre godt, det er simpelthen ikke muligt at bygge en 6 kanalsforstærker, DVD, radio og dekoder i god kvalitet til så lav en pris.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

hmm, jeg synes ellers Eltax nova lyder meget godt, i forhold til prisen.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

farmand skrev:
hmm, jeg synes ellers Eltax nova lyder meget godt, i forhold til prisen.

Jeg vil ikke modsige dig i at det kan lyde godt til prisen, men det betyder ikke at det lyder godt.

Jeg har selv lige skiftet fra et JVC/Eltax sattelit system til et Dali/Denon system. Ingen tvivl om at Eltax systemet gjorde det godt til prisen, men det kommer end ikke i nærheden af mit Denon/Dali system.

Men alt afhænger jo af prioriteringer: Hvor høje kvalitetskrav man har, og hvor meget man vil ofre er jo virkelig noget der kan dele folk... Heldigvis

Så for at bruge en kendt kliche: "Hvis du er tilfreds, så er alt perfekt"

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes