Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon DVD2900 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er igang med at opgradere mit nuværende system og har lige købt nyt tv, Beovision 3. Ved godt at der er mange "følelser" når man snakker om B&O men jeg er rigtig glad for det. Det har et fantastisk godt billed.

Det næste der stod til at blive udskiftet var egentlig min forstærker + fronthøjtalerne (skal have dali helicon 400, forstærker ikke blevet besluttet endnu), men de må vente lidt.

Jeg har nu en denon dvd1600. Den har gjort det okay, men den har en mindre "fejl". Der kommer nogle små streger når jeg ser film. En god rensning ville måske hjælpe, men da den alligevel skal udskiftes bliver det den der står for tur.

Her er jeg faldet over et tilbud fra hifiklubben. DENON DVD2900 til 6.999,-

Er der nogen der har nogle erfaringer med denne afspiller. Både i hvordan den klare sig som dvd-afspiller, samt almindelig cd-afspiller. Den kan afspille både DVD-audio og SACD så den skulle være fremtidssikret eller???

Er det noget i kan anbefale eller er der noget andet jeg skulle kigge på i samme prisleje +/-

Hilsen Claus

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Denon 2200, som er identisk med 2900 på billedsiden. Jeg kan varmt anbefale den billedmæssigt. Den er ganske fremragende. Lydmæssigt er jeg også ganske tilfreds, men smag er jo forskellig, men 2900 skulle efter sigende også gøre det rigtigt godt på lydsiden.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Købte en Denon DVD-2900 for nogle måneder siden og det er en fantastisk makine!!!!  Jeg er super glad for den. Købte den dog til gammel pris, så kan ikke rigtig lide den er faldet så meget i pris!  Men jeg synes klart du skal købe den...

Billedet er fremragende... troede slet ikke mit gamle Grundig TV kunne have et så knivskarp billede efter jeg tilsluttede den!

Bruger den også som CD-afspiller og det klarer den også rigtig godt... spiller langt bedre en min gamle Pioneer CD-afspiller. Jeg har dog ikke fået prøvet dens evner for DVD-audio eller SACD da jeg ikke har nogle af disse skiver. Ved godt mange vil hævde at den ikke er en ordentlig CD-afspiller, men det er jeg total ligeglad med... mine ører siger det lyder rigtig godt og det er det vigtigste!!!

Købte min i guld-farven og det har jeg bestemt ikke fortrudt... den ser rigtig godt ud, lige over på lige så guld-farvet 3803'er!!!

Synes du skulle smutte ned i Klubben og lytte og se den...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg fik min DVD-2900 for 2 dage siden og har ikke testet så meget endnu. Men jeg kan med det samme sige at cd-afspilningen gør det fremragende! Vil gætte på at cd-lyden svarer til en seperat cd-afspiller til omkring 6.000 kr. 

Til den pris har den ikke mange konkurrenter.

Zanetti: Jeg tror at de fleste som har 2900'eren vil hævde at den er god til cd-afspilning.  - Jeg kører også guld-stilen.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Jeg fik min DVD-2900 for 2 dage siden og har ikke testet så meget endnu. Men jeg kan med det samme sige at cd-afspilningen gør det fremragende! Vil gætte på at cd-lyden svarer til en seperat cd-afspiller til omkring 6.000 kr. 

Til den pris har den ikke mange konkurrenter.

Zanetti: Jeg tror at de fleste som har 2900'eren vil hævde at den er god til cd-afspilning.  Ja, for den er det!  - Jeg kører også guld-stilen.  Den er også klart flottest i guld... underligt de er gået væk fra denne farve!!

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar. Det bekræfter lidt det jeg har læst af anmeldelser om maskinen.

Efter jeres mening vil jeg også kunne se en mærkbar forskel i billedkvaliteten i forhold til min gamle denon dvd1600?

Hilsen

Claus

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Det burde du helt sikkert. Bedre paronering, dybere farver og færre bugs. Hvis du ikke allerede har det, så husk at købe et godt video-kabel. Har Beovision 3 component indgang?

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 September 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Så er 2900'eren dælme faldet til 4.999 kr.... hvor er det fedt når man for mindre end et halv år siden betalte over det dobbelte!!!  Meeeeeeen sådan er vilkårene jo!!!

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne da jeg så prisen.  Det er knap 2 måneder siden jeg købte min på tilbud til 7.000 og så falder den sku igen!

Det er jo trods alt et køtilbud, så der må være et stærkt begrænset antal.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 September 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Tror også man skal tilbringe natten foran døren!!!

Stormduen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 September 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hvor er det henne man skal sove foran døren?
Til top Vis Stormduen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stormduen

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 September 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Stormduen skrev:

Foran en HiFi-Klubben natten til Søndag... På en måde er jeg glad for at de ikke havde et slagtilbud jeg stod og manglede .

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 02 September 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Det er der da ikke noget ualmindeligt at DVD'er falder så kraftigt i pris. Udviklingen går så hurtig at det er nødvendigt at lade dem falde kraftigt for bare at have en chance for at komme af med dem.

Om ovenstående maskine er et godt køb til 5000 set i forhold til nye er ikke engang sikkert. Men det er en smags sag.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 September 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Stormduen skrev:

Mente foran butikkerne rundt om i landet!!! Der er mindst et stk. pr. butik, så det tyder på man skal være rigtig hurtig!!!!  

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 September 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Ja, I kan roligt betale de 5000 for 2900'eren... den er alle pengene værd!... og mere til!!!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 September 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Prøv evt en Pioneer eller SONY i stedet for Denon. Ingen af disse har samme problem som både CD og DVD fra Denon, at laseren får problemer osv... de kører bare. I modsætning til Denon... men det ved du jo allerede med din DVD1600.

Og rent performance-mæssigt kan en maskine fra Pioneer ellerSONY i samme prisklasse sagtens være med. Og så kan du nyde godt af et generelt mere gennemarbejdet produkt fra de store giganter. Mange af Denons DVD maskiner har de ikke engang selv lavet. Ofte er der tale om Panasonic maskiner, der blot er pakket i et andet kabinet.

Og lige i tilfældet med din DVD1600... tjaeee... jeg har lavet en del indlæg om netop denne maskine.... Den er bygget så ringe, at jeg end ikke tror Panasonic har været indvolveret. Mit bud er, at der er tale om en lavpris OEM-maskine, som Denon har pakket meget flot ind, og ophøjet til gudestatus sammen med HFK, ved at kalde Texas Instruments dårligste convertere for MEGET FORNEMME. For folk med erfaring indenfor elektronik, er det MEGET tydeligt, at denne maskines byggekvalitet er på samme niveau som de billige maskiner i Bilka.

Så inden du igen vælger en Denon der fejler efter 2-3år, så prøv at kigge hos Pioneer eller SONY. Evt en gammel SONY DVP-S7700. Det er en maskine med 5-6 år på bagen, men de kører stadig upåklageligt. Billedmæssigt på et almindeligt tv er den fuldt på højde med dyre Denon maskiner, og lydmæssigt er den helt forrygende!

Giver dig i øvrigt ret i dine betragtninger om Beovision 3. Har efterhånden sammenlignet MANGE fladskærme med mit eget B&O MX6000. Og man skal lægge temmelig mange penge for at få noget flat med lige så lækkert billede. De flade skærme er klart meget mere skarpe, men det er ikke behageligt at kigge på dem.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Til Piranha

Hvis du ikke kender til hurtig og hans aversion mod hifi klubben og Denon så prøv at søge lidt på indlæg om hifi klubben og denon hvro han deltager.

Han har ret meget hen af vejen omkring overdrivelse af den faktiske kvalitet af DVD1600, alligevel er det en af den tids mest roste DVD-afspillere uanset hvor i verden man kigger.

Når det er sagt findes der mange gode DVD afspillere i den prisklasse. Denon'en er fremragende - Sony har jeg ikke så meget godt at sige om (de er gode men ikke noget særligt IMO), hvorimod Panasonic og Phillips gør det rigtigt godt i dette prisniveau. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2004 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Prøv evt en Pioneer eller SONY i stedet for Denon. Ingen af disse har samme problem som både CD og DVD fra Denon, at laseren får problemer osv... de kører bare. I modsætning til Denon... men det ved du jo allerede med din DVD1600.

UDen at gøre mig til ekspert på DVD (forstærkere er min styrke) vil jeg lige sige at vi på værkstedet OFTE ser lasere der ikke har holdt mere end 1-1½ år, og det er faktisk meget sjældent konstruktiones skyld. Det typiske fejl på lasere er snavs og skidt, der trænger ind i optikken, og da de fleste DVD'er til under 15K køre med enten Sony eller Panasonic løbeværk (De 2 største producenter af løbeværk, hvis ikke de eneste efterhånden), er det i sagens natur samme type laser der sidder i dem.

Og rent performance-mæssigt kan en maskine fra Pioneer ellerSONY i samme prisklasse sagtens være med. Og så kan du nyde godt af et generelt mere gennemarbejdet produkt fra de store giganter. Mange af Denons DVD maskiner har de ikke engang selv lavet. Ofte er der tale om Panasonic maskiner, der blot er pakket i et andet kabinet.

Ifølge diagrammerne på dem jeg har set, er det Panasonic løbeværk, men med Denon elektronik (Er det en Texas maskine, hvis der sidder Texas komponenter der i) jeg har også set phillips kondensatore, er det så en Phillips ? nej vel, Panasonic er nu en gang dem der laver de bedste løbeværk, derfor du ser dem så mange steder.

Lidt som, ØV min nye Volvo er en Goodyear

Og lige i tilfældet med din DVD1600... tjaeee... jeg har lavet en del indlæg om netop denne maskine.... Den er bygget så ringe, at jeg end ikke tror Panasonic har været indvolveret. Mit bud er, at der er tale om en lavpris OEM-maskine, som Denon har pakket meget flot ind, og ophøjet til gudestatus sammen med HFK, ved at kalde Texas Instruments dårligste convertere for MEGET FORNEMME. For folk med erfaring indenfor elektronik, er det MEGET tydeligt, at denne maskines byggekvalitet er på samme niveau som de billige maskiner i Bilka.

Du ved jo selv at det er løgn, men hvorfor lade sandheden komme i vejen for en god historie

Så inden du igen vælger en Denon der fejler efter 2-3år, så prøv at kigge hos Pioneer eller SONY. Evt en gammel SONY DVP-S7700. Det er en maskine med 5-6 år på bagen, men de kører stadig upåklageligt. Billedmæssigt på et almindeligt tv er den fuldt på højde med dyre Denon maskiner, og lydmæssigt er den helt forrygende!

Og hvis du nu spørger de Denon ejere der aldrig har haft problemer med deres maskniner, er de så bare lystløgnere ?

Giver dig i øvrigt ret i dine betragtninger om Beovision 3. Har efterhånden sammenlignet MANGE fladskærme med mit eget B&O MX6000. Og man skal lægge temmelig mange penge for at få noget flat med lige så lækkert billede. De flade skærme er klart meget mere skarpe, men det er ikke behageligt at kigge på dem.

Jesper

Der ikke fatter han er så dum at han, igen, forsøger at lære Hurtig sandheden at kende

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper....

.... det er vel ikke fordi at du er dum - bare irriteret (som mange andre) over at XXXXXX (må jo ikke lave hets mod personer) bevidst skal lave et

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

@ Jesper Bach: Du siger du tit ser lasere der ikke holder længere end 1-1½ år... fint nok. Men hvor mange gange sker det for Denon og hvor mange gange for SONY når man sammenlignermed antallet af solgte produkter??

Hvis du eks kigger i dba, så vil du pudsigt nok se, at en stor del af alle Denon CD/DVD til salg tilfældigvis har fået skiftet laser. Prøv at kigge hos SONY og Pioneer. Der ser man det sjovt nok ikke.

Og i øvrigt... sagen om DVD1600 gider jeg ikke starte igen. Men jeg er trods alt elektronikkonstruktør med digital audio som speciale. Så jeg skulle nok mene at jeg kan se hvor gennemført en konstruktion er. Men OK... hvis du mener det er OK at benytte billig Pertinax print på en DVD til 5.999,- og i øvrigt helt undlade en analogdel.... og så lade DAC-kredsen trække udgangen selv.... så bliver vi ikke enigen.... Og jo!! Den billige maskine til 479,- var bedre bygget. Bedre D/A-converter, rigtig glasfiber print og så havde den rent faktisk en analogdel! Hvis du vil vide mere om enne sag, så skriv en PM, så slipper alle andre for at høre den igen.

Men der er folk der bedre kan lide lyden fra en maskine med en flot alu-frontplade, uanset hvad der så sidder indeni!

Og når du nævner Panasonic i forbindelse med Denon, så er det nok ikke helt tilfældigt. Flere af Denons maskiner er jo OEM-produkter fra Panasonic, som Panasonic også sælger under eget navn. Sjovt nok er der folk der mener at Denon er bedre end en Panasonic, selvom det er 100% samme maskine... Hvordan forklarer man det??? Folk hører havd de gerne vil høre, og har HFK påstået at Denon er bedre end Panasonic, så kan man helt sikkert også høre/se forskellen.... specielt hvis man ar betalt ekstra for at få et Denon-skilt på!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes