Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hvilken billig DVD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 August 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej min mor skal have en DVD afspiller og det er mig som ahr fået opgaven at købe den til hende. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal købe en billig til 500 eller en lidt bedre til 1000.

Hun har ikke surround eller noget skide godt fjernsyn, den skal bare bruges som cd-afspiller og dvd-afspiller.

Hvad skal jeg købe? gerne model.

MVH christian

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Synes du skal holde dig fra de HELT billige 3-400 kr.s afspillere, de kan være lidt kringlede at sætte op og remoten er som regel også noget hø. Et forslag kunne være Pioneers DV-370 som vist kan fås til 8-900 kr.

Pioneer laver i min erfaring gode, no-nonsense solide afspillere der er gennemtænkte i brugerinterface osv.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 August 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

en mulighed kunne være hifi-klubben billigste ARGON DVD2002 DVD-afspiller, efter hvad de påstår har de kørt mange test for at finde den bedste discount.

dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

hej. jeg har købt en billig en til 500kr. (luxor). Den virker hæderligt, og er nem at betjene.  gå ned i elgiganten, eller lignende butik, en formiddag hvor der er få mennesker i butikken. Jeg snakkede med en medarbejder og han sagde at det simpelthen ikke kunne betale sig at købe en bedre. medmindre man har et stort flot widescreen tv af høj kvalitet, og noget seriøs surround... De vil have masser af sådanne billige afspillere til salg.

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

dade skrev:

hej. jeg har købt en billig en til 500kr. (luxor). Den virker hæderligt, og er nem at betjene.  gå ned i elgiganten, eller lignende butik, en formiddag hvor der er få mennesker i butikken. Jeg snakkede med en medarbejder og han sagde at det simpelthen ikke kunne betale sig at købe en bedre. medmindre man har et stort flot widescreen tv af høj kvalitet, og noget seriøs surround... De vil have masser af sådanne billige afspillere til salg.

jeg synes det er underligt du kommer ind i debatten og siger man skal droppe alt om kvalitet, bare fordi en sælger har overbevist dig om at det absolut billigste er det rigtige. når man går ind på et hifi forum og spørger om hjælp er det for at få gode råd og høre erfaringer. når krabbefar spørger os herinde er han nok ikke fuldstændig lige glad med lyd, det går jeg i hvert fald ikke ud fra. i prisklassen under 1000 kan man få meget ud af at kigge sig omkring.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 August 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Det kan da sagtens betale sig at købe for mere end 3-400 kr. Du får meget bedre billede (selv på tvivlsomme fjernsyn), remoten er bedre, lyden via de analoge udgange er langt bedre og sådan kan man blive ved...

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Malmgren skrev:
dade skrev:

jeg synes det er underligt du kommer ind i debatten og siger man skal droppe alt om kvalitet, bare fordi en sælger har overbevist dig om at det absolut billigste er det rigtige. når man går ind på et hifi forum og spørger om hjælp er det for at få gode råd og høre erfaringer. når krabbefar spørger os herinde er han nok ikke fuldstændig lige glad med lyd, det går jeg i hvert fald ikke ud fra. i prisklassen under 1000 kan man få meget ud af at kigge sig omkring.

malmgren prøv at læse mit indlæg igen...Jeg "kommer ikke ind i debatten og siger at man skal droppe alt om kvalitet"... jeg fortalte bare en historie. Der er ingen sammenhæng mellem mit tidligere indlæg, og din kommentar dertil.

dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

og i øvrigt...

Ja Fournais, man kan sikkert få talrige forbedringer hvis man investerer 3000-4000kr på en afspiller, istedet for en t. 500-1000. Det var bare min vurdering ud fra krabbefars indlæg, at det var det leje vi lå i

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Matsui fra Elgiganten (379.-). I denne prisklasse er det vel ikke rigtig et spørgssmål om kvalitet men om det virker eller ej. Det gør denne Matsui og så ser den hæderlig ud. Den har et hæderligt billede og lyden er rimelig. Er spændt på et TX-32PD30. (VCD,MP3,JPG)

PS. Bruges primært til ungernes tegnefilm

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

hvorfor kan i ikke tage det jeg siger en skid seriøst??? så kommer der sådan et ironisk indlæg som lyder som positiv kritik.... og så kommer der et lille ironisk, nedladende ps = bruges primært til ungernes tegnefilm.

Helt ærligt.... man kan godt være en glad og tilfreds ejer af noget der koster mindre end jeres anlæg til tusindmillioner kroner, og det har man vel også lov til at fortælle andre om, så de har mulighed for at træffe deres valg.

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

undskld dade, at jeg sagde det lidt dumt!

det jeg mente var: krabbefar spørger om det bedst kan betale sig at købe en i den helt billige ende til 500kr og nedefter eller om en de koster op mod de 1000kr er synligt bedre. dit råd er på baggrund af at en sælger har sagt det ikke kan betale sig at investere omkring de 1000kr istedet for de 500kr. det kan det altså godt, også selvom dine højtalere ikke koster mange tusind kroner og du ikke har fladskærms tv. krabbefar's mor skal bruge den til musik, der kan det virkeligt betale sig at se sig om.

stol aldrig på en sælger lige meget hvad han siger.

"Helt ærligt.... man kan godt være en glad og tilfreds ejer af noget der koster mindre end jeres anlæg til tusindmillioner kroner, og det har man vel også lov til at fortælle andre om, så de har mulighed for at træffe deres valg."

ja men du sagde det som om du var helt overbevidst om at det var det rigtige, det kan man godt blive lidt sur over når man bestemt mener det modsatte. vi prøver jo at give de bedste råd.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

dade skrev:

hvorfor kan i ikke tage det jeg siger en skid seriøst??? så kommer der sådan et ironisk indlæg som lyder som positiv kritik.... og så kommer der et lille ironisk, nedladende ps = bruges primært til ungernes tegnefilm.

Helt ærligt.... man kan godt være en glad og tilfreds ejer af noget der koster mindre end jeres anlæg til tusindmillioner kroner, og det har man vel også lov til at fortælle andre om, så de har mulighed for at træffe deres valg.

OT.

Nu skal jeg sige dig en ting - mit indlæg var til krabbefar og om han kan bruge det er op til ham. Jeg beklager meget, men hvad en sælger i Elgiganten påstår har jeg svært ved at tage alvorligt, og her er det egne erfaringer fra sælgere der jeg refererer til (der er naturligvis untagelser). Og til sidst, jeg er glad og tilfreds med mit anlæg der IKKE har kostet formue, og i øvrigt har mange år på bagen. Jeg er fuldstændig enig i den sidste halvdel af dit indlæg men det afholder mig ikke fra at være uenig i din opfattelse af lydkvaliteten.

PS. Det med tegnefilmene er ikke ment som nedladende men mere som info om mit vurderings grundlag. I øvrigt laves der tegnefilm i fremragende kvalitet.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

dade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej Malmgren. ja det er så helt ok, no problemo

og lige en sidste kommentar:  mit råd er ikke baseret på hvad sælgeren sagde. Det med sælgeren var bare en del af min lille uskyldige historie om min formiddag i elgiganten. Det sælgeren sagde bekræftede kun hvad jeg selv havde i tankerne - at jeg ligesågodt kunne nøjes med at købe noget billigt med de behov jeg nu havde.  Og som jeg også giver udtryk for, er jeg fuldt ud tilfreds. Og jeg er glad for at jeg ikke ofrede de 500 ekstra, for jeg kan ærligt talt ikke se forskel på billedet på mit 20" fjernsyn - hvad end det er med min dvd-afspiller, eller mine forældres, som er betragteligt dyrere. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kun har fået hvad jeg har betalt for. jeg synes Derfor at det er relevant at krabbemand også får min lille historie at vide, for det lyder som om at det er nogenlunde de samme behov der er tale om.

så kan Krabbemand jo vælge og vrage mellem de forskellige forslag der er stillet. Jeg synes at både mit og dit(jeres) forslag er gode, og med god argumentation. Og hvem ved? ...Det kan sikkert være at krabbemands mor kan se forskel på billedet mellem en afspiller til 500 og en til 1000+

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

dade skrev:

og i øvrigt...

Ja Fournais, man kan sikkert få talrige forbedringer hvis man investerer 3000-4000kr på en afspiller, istedet for en t. 500-1000. Det var bare min vurdering ud fra krabbefars indlæg, at det var det leje vi lå i

Jeg har ikke snakket om 3-4 k. Du behøver ikke længere op end 1500 før forskellen fra de billige dvd-afspillere er enorm. 

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
dade skrev:

og i øvrigt...

Jeg har ikke snakket om 3-4 k. Du behøver ikke længere op end 1500 før forskellen fra de billige dvd-afspillere er enorm. 

Hvad vil du anbefale til ren film?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

hmm købte en til kærestensfødselsdag, så når jeg var derhjemme kunne se en film i ny og næ, og valget faldt på den billigste jeg lige kunne finde (hun har absolut ingen krav, hvilket jeg heller ikke har da den kommer til at spille max 2 film om md) en United fra Harald Nyborg. Til min store overraskelse er der progresivt scan og 5,1 udg. på den og fjernbetjeningen er faktisk rigtig lækker, men resten af maskinen bære lidt præg af at være en billig maskine, men hvad kan man forlange for 379??? den virker upåklageligt og billedet står rimligt, det er et ældre fjernsyn, så tror det er det der trækker ned og ikke afspilleren

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes