Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: 10m S-video eller component? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt Z3 projektor og kører pt med et billigt 10m s-video kabel til min Pioneer DV-545 afspiller. Signalet er klart ringere end med et 1m kabel jeg også har. Mit spørgsmål er så om det gør megen forskel at købe et dyrer S-video kabel eller om det var bedre at købe en afspiller med komponent RGB? Et 5m kabel er ikke nok, men et 10m komponent kabel giver vel lige så meget tab som et 10m s-video?
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Jeg har lige købt Z3 projektor og kører pt med et billigt 10m s-video kabel til min Pioneer DV-545 afspiller. Signalet er klart ringere end med et 1m kabel jeg også har. Mit spørgsmål er så om det gør megen forskel at købe et dyrer S-video kabel eller om det var bedre at købe en afspiller med komponent RGB? Et 5m kabel er ikke nok, men et 10m komponent kabel giver vel lige så meget tab som et 10m s-video?

Først af alt, så vinder man en hel del ved at skifte til component..det er klasser bedre end s-vhs. Om tabet er ligeså stort i component som i s-vhs,når man har længere kabler, kan jeg ikke svare på.

Hvis du alligevel skal ud og købe ny afspiller, så bør du, såfremt en z3 har DVI/HDMI indgang, se på en afspiller med dette, det er endnu bedre end component, det mener jeg ihvertfald

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Ja, men så skal man vel også højere op i pris. Kan du anbefale nogle DVI afspillere?
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Yamakawa 375 er et godt bud. Den har udover DVI også indbygget scaler der kan skalere billedet til 720p. Den kan vist findes for omkring 1200 kr.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Ja, men så skal man vel også højere op i pris. Kan du anbefale nogle DVI afspillere?

Hvor meget vil du betale? Jeg har selv DENON 2910, og den er temmeligt god. DENON har også en model der hedder 1910, men den har vist nogle børnesygdomme. Ellers skulle Pioneer have en god en også (se L. Beckers tråd mht. navnet).

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke give mere end 2000kr for afspiller og kabel.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Yamakawa 375? Er den OK?

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke ret meget til de dyere S-video kabler, mange af dem jeg har set har ikke haft skærm. Til lange kabel træk anbefales coaxial kabel. Hvis du er heldig kan du måske komme i nærheden af noget 3x10 aflagt bnc computer netværks kabel og smide nogle phono stik på. Jeg har selv anvendt dette til lange composite forbindelser og det har fungeret udemærket. S-video vil nok være noget svæere selv at sætte sammen.

En anden løsning jeg har set er at bruge en speciel konverter signalerne balanceret og smider dem igennem et RJ45 netværks kabel.

Det er nogle lidt alternative løsninger men den første skulle vist være relativt billig at afprøve.

Forskellen fra s-video til RBG er ikke så stor som fra composite til s-video, hvor billedet er en bliver en del skarpere. Men derimod skulle den gøre farverne mindre mudrede. En sammenligning kan ses på http://tvtool.info/index_e.htm under archive -> RBG output for cards... kan du finde en lille sammenligning.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har Yamakawa 365, forgængeren til 375 (de er i bund og grund identiske, bortset fra at 375 unstøtter Ogg vorbis) - og er rigtig godt tilfreds. Den har et par betjeningsmæssige "særheder" (f.eks. har den ikke nogen auto funktion til selv at skifte mellem PAL og NTSC output, det må man gøre manuelt) men til gengæld har den et kanongodt billede til prisen - specielt når man kører 720p eller 1080i til projektor via DVI.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Component er bedre,  men et godt s-video kabel kan også lave et fint billede.

Har selv brugt 10 meter s-video kabel til min Z2   og der blev meget fine billeder fra en TDC selector

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

JEg har bestilt Yakamawa'en

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et 5m DVI>HDMI kabel fra AV Connection og har konstateret at det virker fint sammen med Yamakawa'en

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes