| Sendt: 09 Maj 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for 14 dage siden en Z2, det blev desværre først i denne weekend, at jeg fik hængt udstyret op. Min plan har fra starten af været at jeg skulle bruge en pæn del af Lens shift funktionen, jeg blev dog lidt skuffet, da jeg satte den første film på hertil aften (Dogville). Jeg har projektoren til at hænge fra loftet ud til den ene side og på grund af den placering, har jeg været nødsaget til at bruge fuld lens shift både vertikal og horisontal. Og her er det så at jeg opdager et problem ved underteksterne, teksten længst væk fra projektoren bliver nemlig forholdsvis udskarp, hvilket faktisk forstyrrer, når resten af teksten står skarpere. Efter lidt flere undersøgelser kan jeg se, at teksten får en grøn skygge længst væk fra projektoren og en rød skygge tættest på projektoren. Hvis jeg indstiller det sådan, at der ingen lens shift bliver brugt, så teksten helt skarp uden skygger af nogen art. Er dette noget man burde forvente, når man bruger så meget lens shift eller kan der være noget galt med lensen. Projektoren er købt brugt og er ca. et halvt år gammel, det skulle være en af de første modeller fra Tyskland, det er dog ikke noget jeg på nogen måde vil klandre sælger for, da projektoren ellers virker udpåklageligt.
|