Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har tænkt på det samme he he
nogen der ved vilke pj de pruger og et link til den og en prsi ? __________________
min hjemme bio
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
swspusy skrev:
jeg har tænkt på det samme he he
nogen der ved vilke pj de pruger og et link til den og en prsi ?
|
|
|
Den markerede linie vil jeg gerne have sendt til oversættelse.........
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
swspusy skrev:
|
|
|
|
|
|
Er der nogen der ved hvilke projektorer de bruger og har et link til den, og en pris. ..
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Er der nogen der ved hvilke projektorer de bruger og har et link til den, og en pris. ..
|
|
|
Hvor vil du gøre af den Witzel? Den er nok på størrelse med dit værelse... Men det skulle ikke undre mig at du kunne få den presset ind alligevel  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Hvor vil du gøre af den Witzel? Den er nok på størrelse med dit værelse... Men det skulle ikke undre mig at du kunne få den presset ind alligevel 
|
|
|
jeg vil ikke have den.. det var Acer der ville have en oversættelse af swspusy's indlæg. jeg er godt tilfreds med min panasonic.
men jo, hvis jeg fik et godt tilbud, så skulle jeg nok få den presset ind..
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Acer skrev:
swspusy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ok, tak.....
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
Til top |
|
|
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.in70mm.com/news/2004/lfca/digital_symposium.htm
Her er lidt til dem der er ved at tisse i bukserne over alt nyt og digitalt 
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
Til top |
|
|
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 08 August 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja måske skulle den omformuleres.
Her er lidt til dem der kommer i bukserne over alt nyt og digitalt  __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Acer skrev:
swspusy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uden at være skråsikker, så vil jeg tro det er Barco der levere det nye billede...
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set en del film med det nye digitale udstyr. Og jeg kan kun sige at det er kanon godt. Jgg har set det i en del biografer I Bangkok og der er det en proffessionel DLP fra Christie som laver billederne.
Jeg kan sige jeg at det er godt, så glæd jer over at det endeligt er kommet til Danmark.
Og så skal jeg hilse at sige at de DLP'er fra Christie er meget meget meget langt væk fra de hjemme DLP'er som man har hjemme. Det er prof udstyr der bruges i biffen, ikke en projektor til 20K eller ligenende.
Jeg var så heldig at finde disse projektorer på en HiFi udstilling i Bangkok også. Der var demo og hvor de proffessionelle blev holdt op mod nogle mere simple fra samme firma. Og jeg siger jer at der er stor kvalitetsforskel på hjemme projektorer og dem som biffen bruger, ihvertilfælde i biograferne i Bangkok.
Smut ind og se I Robot og døm selv. Filmen er forøvrigt ok, den så jeg i digital format fo en måneds tid siden i en bif på størrelse og kvalitet som imperial bare kun til en rund 10 krone i billet pris.
Her er et link til firmaet som leverer udstyret.
http://www.christiedigital.com/
Jeg er dog ikke klar over om det er Christie nordisk film har valgt.
Classe
|
Til top |
|
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende udvikling og på længere sigt er det blot et spørgsmål om tid indtil D-Cinema er er standard i alle biografer. Det er dog først nu at billedkvaliteten har sneget sig over de 2K og dermed blevet "acceptabel". De første DLP-biografmaskiner viste under 1K og billedet led udover den lave opløsning, af digitale artifakter. Man skal dog nok ikke sidde på de første rækker i en sal med stort lærred, da jeg vil tro at man der kan ane de enkelte pixels... Traditionel 35mm film regnes for at have en opløsning på ca. 10K...bare til sammenligning...
Her et billede af hvordan en af tyske Kinoton's DLP maskiner ser ud:

vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også set det i USA og må sige at kvaliteten er virkelig god. Ingen slidte filmstrimler eller halvdårlige kopier, altid perfekt billede og lydside.
Iøvrigt leverer Boeing (ja, dem der bygger fly) hele backbonet til de nye D.cinema biografer i USA. Det er groft sagt en kraftig server med RAID og UPS, samt et avanceret DRM (Digital Rights Mangement) system så man ikke kan trække kopier ud.
Data (film) transmiteres så via satelit som Boeing bla. ejer en del af. Fordelen er at man så nemt kan distribuere film i fremtiden og sørge for at film destrueres når deres licens udløber. Det er ret smart. Der spares altså en del udgifter, men vi skal nok ikke regne med lavere billetpriser af den grund 
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot en enkelt kommentar til sammenligningen mellem digital fremvisning og 35mm film - det er rigtigt at film stadig har voldsomt meget højere opløsning end de digitale formater, men der er ihvertfald to grunde til at de digitale biografer gerne skulle have en edge. For det første er de 35mm kopier der vises i de fleste biografer ikke alene brugte og dermed slidte/ridsede i større eller mindre grad - de er også i ret mange tilfælde 3. eller måske endda 4. generationskopier, dvs. man har en "jomfruelig" a-kopi, ud fra denne bliver der lavet et antal b-kopier, og det er disse der ligger til grund for de kopier som så bliver distribueret. Der ligger med andre ord et generationstab som gør at forskellen mellem den første kopi og dem som f.eks. finder vej til lille Danmark ofte er ligeså stor som forskellen mellem VHS og DVD.
Problemet er dog såvidt jeg ved en generation mindre i de tilfælde hvor filmen er fremstillet og/eller redigeret 100% digitalt - her skulle b-kopierne gerne være identisk med a-kopien.
Den anden fordel ved digital fremvisning er at billedet gerne skulle være langt roligere end med film. Når billedet bliver blæst op i Imperial størrelse skal der ikke nogen raket forsker til at regne ud at der ikke er ret store tolerancer for hvor ujævne hullerne i strimlerne f.eks. sidder, eller hvor præcist tandhjulene i fremviseren kører. Den MINDSTE uregelmæssighed, og billedet vil stå og flimre/hoppe op og ned.
Med digital projektion skulle begge disse problemer gerne være løst.
Min pointe - sammenlignet med en spritny a-kopi har den digitale biograf stadig lang vej igen. Men det er de færreste mennesker der nogensinde kommer til at opleve denne forskel, for de kopier man er vant til at se i biografen har allerede mistet så meget billedinformation at det potentielt skarpere billede fra den digitale projektor gerne skulle kompensere for den forskel der trods alt stadig er tilbage.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Der spares altså en del udgifter, men vi skal nok ikke regne med lavere billetpriser af den grund  |
|
|
Nej, det tror jeg heller ikke man skal regne med - tænk på hvor stor en investering det nye digitale udstyr er for en biograf. Der er rigtig mange biografer i Danmark der omsætter (ikke tjener, men OMSÆTTER) for under en million kroner om året. Her er der altså tale om investering i ny teknik som vil koste hele biografens overskud i 5-10 år, måske mere. Og til den tid vil denne nye teknik måske allerede være forældet og erstattet af noget andet som de SÅ skal investere i. Det der spares på den fysiske distribution bliver (ihvertfald i en årrække frem) ædt af nye investeringer.
Til sammenligning er der filmfremvisere i bifferne rundt omkring som har stået der i både 20, 30 og 40 år. Jeg tror ikke der er ret mange der tror på at de nuværende digitale systemer får et lige så langt liv.
|
Til top |
|
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
Sendt: 09 August 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sikke et monster af en maskine. Hvordan virker den, er det en stor udgave af en 3 chippet DLP eller hvad? og hvad betyder det når i omtaler opløsning som 2k?
Oliver
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|