| Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, rent teknisk ser den da spændende ud. Den bruger kun et enkelt LCD panel.
Dog tror jeg ikke den er beregnet til hjemmebiografen med sine kun sølle 320 linier.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad betyder det når en projektor kun har 320 linjer? Hilken indflydelse har det på en video?
Jeg har set den til salg med en defektstrømforsyning til (mener det var et sted mellem)1500-2000kr. og jeg kan selv finde ud af at orden forsyningen, så det er ikke noget problem.
Er det dumt at købe den, jeg har nemlig ikke ret mange penge Jeg har ikke brug for en projektor alle pt-ae200-500 for så meget vil jeg ikke ofre på det, og jeg ser heller ikke så meget film igen. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det forstås sådan at du kan få den for 1500-2000?
Hvis det er sagen er det jo ok at lege lidt. Men, jeg tror ikke du får et bare nogenlunde billede fra den. Det er en meget underlig måde at opgive opløsning på når man snakker didtal projektor. Normalt omtales opløsning kun som linier ved analoge, crt, apperator. Et normalt PAL tv har over 500 linier, så det siger sig selv at opløsningen er lav på en stor skærm. Jeg har aldirg hørt om den teknologi den maskine benytter. En mulighed er at den er en hel ny model ingen har hørt om, det mest sandsynlige er dog at det er en gammel svend.
Hvis du skal slippe de 2000 pund som den står til ville jeg ikke købe den, men hellere kigge efter en Sanyo Z1.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 1500-2000kr. så det er ikke så dyrt.
Hvis jeg skulle af med 2000pund så havde jeg heller ikke valgt den, så var valget faldet på en pt-ae 300/500 eller en Z2 Men det rækker økonomien ikke til i øjeblikket __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se endnu engang på specifikationerne: Den har kun 100.386 pixels. Vi ved at den har 320 linier og kan derved regne os frem til at antallet af pixels på den anden led, nemlig 100.386/320 = 314.
Denne projektors opløsning er med andre ord sølle 314*320 pixels. Det lyder jo nærmest som en vittighed. Den er sikkert OK hvis man har et 32 tommers lærred som man betragter på ½ kilometers afstand, men hvis man kommer ret meget tættere på, så vil billedet ligne noget der er lavet af legoklodser.
Personligt ville jeg ikke give en klink for den projektor. Jeg ville hellere spare sammen til en Sanyo Z1, Panasonic PTAE-200 eller en Infocus X1.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker denne model da det var den allerførste digitale projektor jeg så da jeg selv begyndte at interessere mig for dem tilbage i 90'erne...
Det korte af det lange: En 370 er et dybt forældet design. Den er ca. 10 år gammel, støjer som en lille støvsuger og lider af udbredt hønseneteffekt (screendoor) - jeg mener dens kontrastratio er ca. 100:1. Mener også at pæren i disse modeller har lav levealder - i nærheden af 1.000-1.500 timer og en ny pære koster nok over 2.000kr - hvis den overhovedet kan skaffes...
Nu ved jeg ikke om ovenstående generer dig og du blot er interesseret i det store billede, men hav ingen illusioner om at billedet bare kommer i nærheden af det billede som selv de billigste hjemmebioprojektorer idag yder... Har du ikke så høje krav og mange penge, så ville jeg hellere kigge efter f.eks. en brugt Panasonic AE-100 som har bedre opløsning, kontrastratio og er i native 16:9...
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Så kan det være jeg venter, eller håber på jeg kan støve en brugt PT-AE 100 frem, har nemlig ikke så mange penge
Er der nogen der evt. kan sende links til nogle brugte der er værd at købe? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
|
Okay. Så kan det være jeg venter, eller håber på jeg kan støve en brugt PT-AE 100 frem, har nemlig ikke så mange penge
Er der nogen der evt. kan sende links til nogle brugte der er værd at købe?
|
|
|
Hvor mange penge regner du max. med at ville bruge?
En AE-100 burde ikke koste over 3-3.500kr brugt (med rimelig resterende pæretid) - der er en AE-200 på dba.dk der ifølge sælger er uåbnet til 6.000kr. Hvis oplysningerne er korrekte, er det ikke så tosset...
En Sanyo Z1 eller Infocus X1 (DLP) kunne også være et alternativ, hvis prisen er rigtig.
Da AE-100 kom frem, blev der solgt mange af dem, primært pga 16:9 paneler og lav pris, så der burde være nogle til salg derude...
Det er ihvertifalde en god beslutning at se bort fra Sharp'en da den i realiteten er 0kr værd... Så gem de 2.000kr (eller hvor meget du har) tilside og spar lidt mere op så du har nogle bedre alternativer... Det er det værd!
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du virkelig at en PT-AE100 brugt kun bør koste mellem 3000-3500 kr? Jeg kan nemlig købe en til 7000 med loftbeslag, pæren har kun kørt 450 timer i lowmode. Og vigtigst, så er der en garanti der dækker alt indtil 31/5-2007, der alene har kostet 2600 kr!
Er det dumt af mig at købe den eller hvad?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
stagis skrev:
|
Mener du virkelig at en PT-AE100 brugt kun bør koste mellem 3000-3500 kr? Jeg kan nemlig købe en til 7000 med loftbeslag, pæren har kun kørt 450 timer i lowmode. Og vigtigst, så er der en garanti der dækker alt indtil 31/5-2007, der alene har kostet 2600 kr!
Er det dumt af mig at købe den eller hvad?
|
|
|
Hej Stagis.
Mit prisforslag til en brugt AE-100 er ikke et jeg aktuelt har set, men et beløb som jeg ville anslå den er værd idag (projektoren alene med ca. halvdelen af pæres levetid tilbage).
At der til den AE-100 du har kig på medfølger loftsbeslag, en pære med kun 450t og ekstra garanti er jo fint - om 7.000kr er en rigtig pris for den combo, kan du jo næsten kun selv afgøre. Jeg synes dog det er for dyrt, da jeg tidligere har set brugte AE-300 til 9-10.000kr og der er altså en væsentlig kvalitetsforbedring fra en AE-100 til en AE-300. En splinterny AE-500 kan i DK købes til 13.900 til sammenligning og lægger man alt dette sammen er 7.000kr for en AE-100 pebret uanset tilbehør. Den burde nok ikke koste mere end ca. 5.000kr inkl det løse, men det er selvfølgeligt bare min personlige mening...
Har du set en AE-100's ydelse med dine egne øjne - er den 7.000kr værd for dig? 
|
| Til top |
|
| |
stagis Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Cooper, men det er godt nok svært at finde en projektor der er billig! Her har jeg jo set den, og jeg får alt muligt med...! PT-AE100 og PT-AE200 har da næsten samme tekniske tal, det er i hvert fald hvad jeg kan læse på www.projectorcentral.com
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad må en PT-AE 200 så koste, brugt (Hvor den kun har lagt i kassen og har ikke været åbnet)? Tror nemlig jeg kan få penge til sådan en, men vil lige vide hvad jeg skal give. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop selv bestilt en Infocus X1 hos http://www.cyberport.de i Tyskland. De sender pr. efterkrav og prisen inkl. fragt og transportforsikring er kun 931,69 (T)Euro. Det svarer til Kr. 6.927,-
Det synes jeg selv er ugens tilbud. Jeg glæder mig til den dukker op __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. nu er jeg blevet lidt klogere, men jeg har stadig et par spørgsmål om nogle andre projektore. Har fundet nogle bruge til en pris jeg kan stå nogen lunde inde for:
1. Ask Impression 750 + 2 ekstra pærer. Nypris 59.885kr. brugt 4000kr.
2. CTX ExPRO 550 + ekstra pærer, take kabler. 5000kr.
3. Focus Lite Pro med lærrded(ikke flere oplysninger) 4000kr.
Er der nogen af dem som er værd at kigge nærmere på, og er de for dyrer? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
|
Okay. nu er jeg blevet lidt klogere, men jeg har stadig et par spørgsmål om nogle andre projektore. Har fundet nogle bruge til en pris jeg kan stå nogen lunde inde for:
Er der nogen af dem som er værd at kigge nærmere på, og er de for dyrer?
|
|
|
Har kigget Ask'en og CTX'en (kan ikke finde den sidste derinde, men den svarer nok til de andre) efter i sømmene på projectorcentral.com og dommen lyder:
<fløjshansker af> De er værdiløse dødbidere! <fløjshansker på>
Ask Imp 750: Lysstyrke: 225ANSI Kontrast: 100:1
CTX ExPro 550: Lysstyrke: 300ANSI Kontrast: 150:1
Disse tal er ekstremt lave - desuden har disse maskiner ingen zoom eller keystone (!) funktion, så de er næsten umulige at placere optimalt mht lærred og siddeposition.
Til sammenligning yder den InFocus Perejvind har bestilt:
InFocus X1: Lysstyrke: 1100ANSI Kontrast: 2000:1
Har du ikke et problem med DLP-projektorer, er det en fornuftig pris som Perejvind oplyser for en ny X1 - lad os se om han så også får den en af dagene...
Summa summarum: Jeg tror lige du skal overveje at justere kriterierne for din projektorsøgning, da de modeller du har haft oppe at vende, er virkeligt ringe mht performance. Det kan nok begrundes i at du ikke har så meget erfaring i projektorer endnu, men så er det jo godt at du kan spørge herinde og opbygge din viden ad den vej. (gratis! ) Men som førnævnt, er de maskiner du nævner her, i praksis værdiløse både kvalitetsmæssigt og i økonomisk forstand... at der så er nogen der prøver at score 4-5000kr på dem, fordi der er ekstra pærer osv, er en joke...
Spørg endeligt hvis du har mere...
CTX ExPro 550:

Er den ikke nuttet...?
vh Thomas
__________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Til hjemmebio er den 0,- Kroner værd! Den har 640*480 panel og et kontrastforhold på sølle 100:1. Den fylder og støjer som en støvsuger. Denne projektor er antik - en klar kandidat til teknisk museum.
Uegnet til hjemmebio! Et kontrastforhold på 150:1 er altså ikke særligt ophidsende. Prisen må være en vittighed!
Endnu en gammel svend, der forlængst burde være pensioneret. Lav opløsning på 640*480 pixels og et lavt kontrastforhold på 150:1 gør den uegnet til hjemmebiografen.
Er der nogen af dem som er værd at kigge nærmere på, og er de for dyrer? |
|
|
De er alt for dyre og ikke værd at spilde mere tid på. Fælles for alle ovennævnte oldsager er også at deres de-interlacer / scaler er af en meget dårlig kvalitet. De kan sagtens bruges til at vise grafer og diagrammer på, men ved film vil man opleve at billedet hakker når der er noget der bevæger sig hurtigt.
Jeg ved godt at deres førpriser har været skyhøje, og hvis man ikke ved bedre kan det godt se ud som om der er tale om gode tilbud. Problemet er bare at udviklingen indenfor projektorer har været på niveau med udviklingen indenfor computerudstyr. Istedet for at se på hvad produktet har kostet for x antal år siden, bør man istedet se på hvad nye projektorer koster idag.
Som tidligere nævnt, så har jeg selv bestilt en Infocus X1 projektor og den kommer til at koste under Kr. 7000,- Den har et SVGA opløsning, et kontrastforhold på 2000:1 og en indbygget de-interlacer fra Faroudja som er virkelig god. Og så er den spritny med 3 års garanti. Set i lyset af det, er de projektorer du nævner alt alt for dyre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@perejvind
Hehe... pudsigt som jeg har det med at poste mine bemærkninger 1-2 minutter før dig...  
2-0 til Agenten!
Spøg til side - jeg er 100% enig i din kommentar, som det nok også kan læses i min egen post.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Tak for svarene. Så er dba røget ud igen. Kunne jo være man var heldig
Som du så rigtigt skriver så har jeg ingen viden omrking projector endnu. men det begynder at komme, følger også med i manges tråde her inde omkring emnet, men de projektorer der oftes bliver omtalt ligger over min økonomiske grænse.
Nu har jeg været på udkig i tyskland og fundet nogle projektorer.
Håber jeg har skudt papegøjen denne gang
i sær denne da den er billig: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=321498
Ellers er der nogle der er bilige på denne side, men hvilke skal jeg fra sortere?
Abeselut max må siges at være 900EUR
Puha det bliver dyrer og dyrer __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |