| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid svoret at jeg ikke ville købe en billig projektor, pga. jeg ikke ville gå på kompromis med kvaliteten (har på nuværende tidspunkt et Panasonic TX-36PD30). Den dag mit tv skulle udskiftes skulle det være med enten en crt-projektor eller en god dlp.
Men man skal jo aldrig sige aldrig! Jeg bor på nuværende tidspunkt i USA og dollaren er meget lav i øjeblikket. Dette betyder, at en BenQ PB6200 kan erhverves for mindre end 7.000 kr.!! Jeg må sige at jeg er lidt fristet til at tage en sådan fætter med hjem i kufferten, pga. den lave pris. Men jeg har et par spørgsmål:
Hvordan ligger prisen for denne projektor i dk?
Ditto i Tyskland?
Støjer den meget?
Hvordan forholder den sig mht. regnbuer?
Og endelig; er den et godt køb til lige knap 7.000 kr.?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg købte en 6200 i sverige til 10000. den fungerede okay i 1 uge. derefter skulle den sendes tilbage til rep. billedet er godt til pengene men den er lidt billigt lavet og der er meget begrænset tilslutnings muligheder. men igen til 7000 kr er der vel ikke noget der gør det bedre. jeg valgte at lade firmaet tage den tilbage og har istedet købt en næsten ny sony crt. Jeg må nok indrømme at der ingen sammenligning er mht billede.. det er bare bedre på alle punkter. mht. 6200 og rengbuer så kan de ses. det er ikke slemt og meget bedre end en infocus 4800. hvis du har så godt et crt fjernsyn som du har nu, så ville jeg nok kigge efter en crt projektor. den skal justeres og der er noget arbejde med det. men det betaler sig også.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg har nu set den i aktion ved to forskellige forhandlere. Jeg kan nu konstatere, uden tøven, at jeg aldrig vil købe den Og det er uanset den særdeles lave kurs (den laveste i adskillige år).
Jeg er simpelthen for kræsen! Så den dag der skal købes en projektor, bliver det enten en crt eller en af de gode dlp'er.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo an på hvem der definerer "gode". Faktum er, at kvaliteten på denne projektor ligger langt under et godt billedrørs tv eller crt/gode dlp projektorer.
Nogle vil også mene, at et bilka-anlæg lyder godt. Det hele er jo et spørgsmål om reference-punktet.
|
| Til top |
|
| |
BuhlSvenne Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kører vel 110 volt der ovre, eller kan den tage begge dele? eller skulle du have brugt en adapter?
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du ikke være rar at beskrive mere præcist, hvad det var du ikke kunne lide ved billedkvaliteten. Det ville være meget informativt.
- Farvemætning?
- Kontrast?
- Sortniveau?
- Regnbuer?
- Opløsning?
- Andet?
Mvh. Boye
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
kommer jo an på hvem der definerer "gode". Faktum er at kvaliteten på denne projektor ligger langt under et godt billedrørs tv eller crt/gode dlp projektorer.
Nogle vil også mene, at et bilka-anlæg lyder godt. Det hele er jo et spørgsmål om reference-punktet.
|
|
|
ja, jo
men i dk ser vi vel ikke ringere en amerikanere. vi har jo også alm. tv som ref. alligevel er Z3, en high end her hjemme, men low end i USA. og den er jo ikke meget billigere end i dk eller tyskland.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
BuhlSvenne skrev:
|
De kører vel 110 volt der ovre, eller kan den tage begge dele? eller skulle du have brugt en adapter?
|
|
|
langt de fleste tager alt fra 110v til 230, 50-60hz. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil vel også være optimistisk at forvente at billedkvaliteten skulle kunne konkurrere med et tv der:
- Koster 2-3 gange mere
- Vejer 32 gange mere
- Fylder uendeligt meget mere
- Har et billede der er 9 gange mindre (ca. areal)
Baseret lidt på ideen om, at man kan optimere nogle egenskaber, men at det altid har en pris... Med andre ord "Træerne vokser ikke ind i himlen"
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 03:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Vil du ikke være rar at beskrive mere præcist, hvad det var du ikke kunne lide ved billedkvaliteten. Det ville være meget informativt.
- Farvemætning?
- Kontrast?
- Sortniveau?
- Regnbuer?
- Opløsning?
- Andet?
Mvh. Boye
|
|
|
Farverne virkede ikke naturlige. Specielt den grønne farve var way-off; næsten neonagtig.
Hmm...sort...jeg ville næsten hellere sige mørkegrå. Ej, spøg til side, men der var i hvert fald ikke tale om kul sort, eller noget der kom tæt på...
Kontrasten var heller ikke imponerende!
Regnbuer var der rigtig, rigtig mange af. 
Og som en sidste ting; støjen ville jeg også få svært ved at vænne mig til.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
jdg1 skrev:
|
kommer jo an på hvem der definerer "gode". Faktum er at kvaliteten på denne projektor ligger langt under et godt billedrørs tv eller crt/gode dlp projektorer.
|
|
|
ja, jo
men i dk ser vi vel ikke ringere en amerikanere. vi har jo også alm. tv som ref. alligevel er Z3, en high end her hjemme, men low end i USA. og den er jo ikke meget billigere end i dk eller tyskland.
|
|
|
Jeg tror måske at hele hjemmebio-"trenden" er mere udviklet herovre. Desuden er der væsentligt flere folk med penge her, end der hjemme.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 04:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Det vil vel også være optimistisk at forvente at billedkvaliteten skulle kunne konkurrere med et tv der:
- Koster 2-3 gange mere
- Vejer 32 gange mere
- Fylder uendeligt meget mere
- Har et billede der er 9 gange mindre (ca. areal)
Baseret lidt på ideen om, at man kan optimere nogle egenskaber, men at det altid har en pris... Med andre ord "Træerne vokser ikke ind i himlen"
|
|
|
Enig!
Dette var ikke ment som en nedgørelse af projektoren. Den er sikkert fin value til prisen. Lige som så meget andet er; Bilka-eksemplet.
Men bare fordi noget er godt til prisen, er jo ikke ensbetydende med at det er "godt" i en bredere sammenhæng. I hvert fald ikke "godt" nok til mig 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
3DX skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
ja, jo
|
|
|
Jeg tror måske at hele hjemmebio-"trenden" er mere udviklet herovre. Desuden er der væsentligt flere folk med penge her, end der hjemme.
|
|
|
det er nok det. bare sjovt at en "high-end" projektor som en z3'er i DK, er low end i USA  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |