Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 17:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z2 vs Z3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Har nogen erfaring med Sanyo Z2 vs Z3? Jeg overvejer at købe en projektor og havde oprindeligt tænkt mig en Panasonic AE500 (nu AE700), men det lader til at Sanyo's Z2 og Z3 er bedre. Bl.a. fordi Panasonic åbenbart har problemer med vertical banding.

En Z2'er kan i tyskland købes for ca. 8800kr mens en Z3'er er ca. 4000-5000kr dyrere. Jeg er godt klar over at Z3'eren er bedre på flere område, men er forskellen virkelig så stor at det retfærdiggør de ekstra penge?

Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Er du villig til at give de ekstra penge for z3'eren. Z2'eren er klart den bedste projektor under 10 kilo, og z3 er den bedste under 15000 kr.
Ingen tvivl om at z3'eren er bedre. z2'eren har dog også vb problemer, hvilket slet ikke i mine øjne er så stort et problem som folk gør det til

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved, er Z3 den eneste af dem, du nævner, der ikke er plaget af vertical banding, og det synes jeg er de flere penge værd.

Desuden har den ligesom AE700 forbedret kontrast ift den tidligere generation

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

smølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 November 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Min erfaring med Z2, er at den er ganske god. den laver et godt billed i low mode. er meget støjsvag i forhold til andre ( har haft panasonic) .men den har del problemmer med støv, og rensing af den kræver at man ved lidt og projektore og elektronik. den skal skilles helt ad og ud med board, flad kabeler osv.

På Z3 har gjordt det sådan, at man tage hele panelet ud og rense det uden at skille den ad. dels er den også blevet 1 dB mere støjsvag. (23Db).

jeg ville godt give de 5k mere også være fri for blå og gule prikker i billedet. ellers tror jeg det er småting man får for Z3eren kontra Z2.

mvh simon

Til top Vis smølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af smølf

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

smølf skrev:

Hej.

Min erfaring med Z2, er at den er ganske god. den laver et godt billed i low mode. er meget støjsvag i forhold til andre ( har haft panasonic) .men den har del problemmer med støv, og rensing af den kræver at man ved lidt og projektore og elektronik. den skal skilles helt ad og ud med board, flad kabeler osv.

På Z3 har gjordt det sådan, at man tage hele panelet ud og rense det uden at skille den ad. dels er den også blevet 1 dB mere støjsvag. (23Db).

jeg ville godt give de 5k mere også være fri for blå og gule prikker i billedet. ellers tror jeg det er småting man får for Z3eren kontra Z2.

mvh simon

Hørt!

Z2 har godt billede, er støjsvag og super fleksibel lense shift. Støvpletter på panelerne er en byld i røven.

Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

smølf skrev:

På Z3 har gjordt det sådan, at man tage hele panelet ud og rense det uden at skille den ad.

Så vidt jeg ved tager du ikke panelerne ud, men du blæser luft ind over dem via nogle kanaler, som er skjult bag nogle gummidæksler. Der følger vist nok en lille pumpe med til formålet. Simpelt men forhåbenligt effektivt.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Er det kun Sanyo der har støvproblemer eller er det et generelt "problem" for LCD projektorer?
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Tech Show
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Vil da gerne knytte mig til per_zk og spørge om Pana 700 også har problemer med pletter på billedet, grundet støv?

Sorry for OT

Morten Ford
Technical Designer
Til top Vis Tech Show's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tech Show

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 November 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

smølf skrev:

Enig... Jeg har selv en Z2'er og jeg er ikke det mindste fristet til at skifte. Jeg ser kun to afgørende forbedringer:

1. Panelerne kan som nævnt nemmere renses.
  2. HDMI ingang istedet for DVI, det at man kan transportere lyd er selvfølgelig fuldstændigt ligegyldigt, men at man kan trække 15m kabel er et kæmpe plus for en projektor!

Skulle jeg købe (min første projektor) i dag ville jeg nok tage Z3'eren

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Der er vel ikke nogen med en Z2'er eller 3'er, der bor i omegnen af Thisted eller Mors?

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 14 November 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Z2, og har set en Z3 og en ae700 live. VB er out the box rigtig god på Z3 og der er kommet indstillinger i menuen til at fjerne den sidste rest. Z2 skal der justeres i servicemenuen, men så kan det også blive rigtig godt. AE700 er dårligere end Z2 når det gælder VB.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes