| Forfatter |
|
PippiBOB Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hvis ens projektor bruges et par dage om ugen, er det så bedst helt at cutte strømmen eller skal den blive på standby? og koster standby pærertid?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
PippiBOB skrev:
| Hvis ens projektor bruges et par dage om ugen, er det så bedst helt at cutte strømmen eller skal den blive på standby? og koster standby pærertid? |
|
|
Standby koster ikke pæretid. Hvorvidt projektoren står på standby eller er slukket er generelt ikke vigtigt, det vigtige er at projektoren får lov til at stå på standby indtil den er kølet ned. Du må med andre ord _ikke_ cutte strømmen helt, før blæseren er holdt op med at køre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og det gider man ikke vente på, så jeg vil da anbefale dig at sætte den på stand by. 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
...og det gider man ikke vente på, så jeg vil da anbefale dig at sætte den på stand by. 
|
|
|
Min z3 er ikke mange øjeblikke om at køle af og slukke for blæseren (i omegnen af 30-45 sek), så jeg slukker altid på strømmen når den er kølet af.
Husk på, at et helt husalter fyldt med teknik snildt kan løbe op i en pæn sjat penge på årsbasis i standby strøm - alt dette kan spares ved blot at slukke på kontakten. Det er da smart Pengene kunne jo passende ligges tilside på månedsbasis til en ny pære 
- BR
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
Min z3 er ikke mange øjeblikke om at køle af og slukke for blæseren (i omegnen af 30-45 sek), så jeg slukker altid på strømmen når den er kølet af.
Husk på, at et helt husalter fyldt med teknik snildt kan løbe op i en pæn sjat penge på årsbasis i standby strøm - alt dette kan spares ved blot at slukke på kontakten. Det er da smart Pengene kunne jo passende ligges tilside på månedsbasis til en ny pære 
- BR |
|
|
Ja, jeg er en utålmpdig person. Når jeg har set film (på Panasonic PT-AE700) så skal jeg gerne i seng og gider ikke vente på afkøling, men der er da helt klart noget om det med strømforbruget...
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B-> Jeg ville ellers anbefale dig at lade PJ køle ned inden du slukker for den, jeg har nemlig også altid bare taget hovedafbryderen før i tiden, min første pære holdte kun 442 timer . Og det er en dyr fornøjelse, en ny pære til min SP 4800 koster lige over 2 Kkr i tyskland, det svarer ca. til 5kr/timen.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
bare vent til pæren bliver noget mere slidt.. min tager op til 2-3 minutter for at køle ned. men ok den har også kørt knap 3000timer so far..
og ja filteret er renset.. bliver det efter ca 100timer (som der står i manualen)
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
|
L.B-> Jeg ville ellers anbefale dig at lade PJ køle ned inden du slukker for den, jeg har nemlig også altid bare taget hovedafbryderen før i tiden, min første pære holdte kun 442 timer . Og det er en dyr fornøjelse, en ny pære til min SP 4800 koster lige over 2 Kkr i tyskland, det svarer ca. til 5kr/timen.
Dief
|
|
|
Tror du skal forstå det på den måde at han lader den køle ned, hopper i seng og lader den stå på standby.
Og ikke sluk, ikke standby og i seng, hvis du forstår.
Sådan læser jeg det i hvert fald 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Dief skrev:
|
Dief
|
|
|
Tror du skal forstå det på den måde at han lader den køle ned, hopper i seng og lader den stå på standby.
Og ikke sluk, ikke standby og i seng, hvis du forstår.
Sådan læser jeg det i hvert fald 
|
|
|
Ja nemli'. Jeg sætter den på stand by og hopper i dynerne. Jeg slukker aldrig på hovedafbryderen, selvom nogle på AVS forum har anbefalet af AE700 slukkes på afbryderen som et eller andet magisk tweak 
|
| Til top |
|
| |
PippiBOB Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok :-) Mange tak for jeres inputs.
|
| Til top |
|
| |
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Ja nemli'. Jeg sætter den på stand by og hopper i dynerne. Jeg slukker aldrig på hovedafbryderen, selvom nogle på AVS forum har anbefalet af AE700 slukkes på afbryderen som et eller andet magisk tweak 
|
|
|
Ja, jeg har også set det anbefalet flere steder som et middel mod VB (vertical banding) - personligt er jeg lidt skeptisk (og lader min AE500 stå på standby...) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for det, ville jeg da altid slukke helt for projektoren. Det sparer strøm, og er mere sikkert mht. brandfare.
Min hænger desværre i loftet, så jeg kan ikke komme op til den uden at stå på en stol. Den får lov til at stå stand-by hele tiden
|
| Til top |
|
| |