Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 23 September 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Har læst lidt omkring dette mærke, men håber nu alligvel jeg kan få lidt flere svar. Så(læste) at bruger zerocool har haft dette mærke indenfor døren, men byttede det igen pga noget lidt for teknisk til mig!

Jeg overvejer stærkt AlfaView37 DeLuxe LC D og var inde og se på det igår. Som altid står disse tv med DvD film på og der stod det rigtigt lækkert, men jeg skal jo også se alm. tv på dette, og dette kunne de ikke fremvise.

Ved film bruger jeg primært min pc og derfor er det vigtigt at skærm og pc kan fungere godt sammen. De pluser der er ved tvét er helt klart 2 tunere og designet, men jeg ved ikke med billedkvaliten??? Er Contrast Ratio : 500:1 ikke lavt i forhold til andre mærker ?

Har kigget både på Phillips (pixel plus2 model 9830, minus ved det er prisen) og samsung desværre kun 32´tomemr som også får ros af mange i dette forum, så jeg vil høre om jeg skal holde med til disse eller er alfaview godt i henhold til alm tv kiggeri og film fra pc??

Zerocool fik du set lidt alm tv da du havde det ??

Mvh T

P.s Syntes det er klasse at der gives nogen gode svar fra folk som har styr på det og som kan hjælpe os andre newbies

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper

lahan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 23 September 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Underligt du ikke kunne se et TV signal.
På frb i alfaview kan man godt se et tv signal, så prøv at tage derind.

Alfaview og Philips 9830 kan på ingen måde sammelignes.

Til top Vis lahan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lahan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammerat der har dette tv. Det er aldeles rædselsfuldt!

Sort er gråt, alt tv bliver pixeliseret og farverne er unaturlige. Det virker tilmed uskarpt.

Nu er jeg ikke fan af LCD tv generelt, og har som sådan ikke undersøgt markedet. Jeg kan kun håbe at den nye meget positivt omtalte Samsung (som jeg tiggede ham om at købe istedet), er meget bedre. Det har i det mindste en kontrast på 3000:1, så det burde i hvert fald der være markant bedre.

Det der ærgrer mig mest er, at han havde et godt Sony 32" CRT 100 Hz tv, som blev foræret væk. Det er stadig det bedste tv der kan fås. Men han har valgt Alfa View pga. designet, og synes billedkvaliteten er fin!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 September 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

lahan skrev:

Underligt du ikke kunne se et TV signal.
På frb i alfaview kan man godt se et tv signal, så prøv at tage derind.

Alfaview og Philips 9830 kan på ingen måde sammelignes.

det var da rart at høre, at der er mindst en butik der er villige til at vise hvad deres skærme kan.
I odense hedder det sig, at den tegnefilm "monsters inc" bliver vist fordi, "tegnefilm er noget af sværeste at gengive" .. Jeg har været derinde 3 gange, ingen af gangene har jeg kunnet få lov til at se andet end Monsters Inc.

og det er egentlig synd, for deres skærme (i slukket tilstand) ligner noget jeg bestemt ikke ville skamme mig over, at have hængende. De er godt nok lækre, i deres børstede stål.
Det eneste jeg har kunnet se på deres skærme, indtil videre. Er at alle deres LCD skærme har problemer med flimmer i øverste ventre hjørne, og jeg mener at der var et enkelt af deres plasma, der så ud til at være ok. både sortniveau og andet man kunne få øje på, med den tegnefilm kørende.

Jeg må en tur forbi alfaview på frb, næste gang jeg kommer den vej forbi.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det der ærgrer mig mest er, at han havde et godt Sony 32" CRT 100 Hz tv, som blev foræret væk. Det er stadig det bedste tv der kan fås. Men han har valgt Alfa View pga. designet, og synes billedkvaliteten er fin!

...mon ikke en mentalundersøgelse er påkrævet til kammersjukken ?

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

lahan skrev: Alfaview og Philips 9830 kan på ingen måde sammelignes.

Dette er jeg klar over, og det skyldes jo nok også at du betaler det dobbelte. Spørgsmålet er så om kvailiten på alm tv kan ses ved at du giver de ekstra penge eller er det kun ved DVD hvor kvaliteten lyser frem !

Jeg vil bare høre fra folk om de kan give nogen pluser og minuser ved dette tv (mærke).??  Er 600:1 ikke et minus i forhold til andre mærker som kører fra 3000:1 og opefter ??

Kan se at jeg ikke er den eneste som kun kunne se tegnefilm på dette tv i deres butik.

Vil se efter det med flimmeren i venstre hjørne og spørge til det hvis jeg ser det når jeg igen vil besøge en af deres butikker!

Jeg har lige nu et Phillips Crt 32" 100 hz og dette er jeg bestemt træt af og sælger der gerne hvis du vil købe det..!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Jeg har lige nu et Phillips Crt 32" 100 hz og dette er jeg bestemt træt af og sælger der gerne hvis du vil købe det..!

På hvilken måde? Hvis det er bare af en rimelig kvalitet, får du ikke et LCD tv der overgår det i billedkvalitet.

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/avudstyr/fjernsyn1/test s/479/?no_cache=1&testdb_searchQuery=&testdb_sortby= 31544

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål:På hvilken måde? Hvis det er bare af en rimelig kvalitet, får du ikke et LCD tv der overgår det i billedkvalitet.

Svar:Jeg er træt af det gamle fordi det er for stort !! Vil gerne have 2 tunere, samt dvi indgang på det nye plus at det kan hænge på væggen!!

LIge et side hop. Hvordan laver man en boks som man viser hva andre har skrevet ??

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 24 September 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Du trykker på " Citér " knappen i øverste højre hjørne, af det indlæg du vil citere.

Jeg må indrømme, at jeg personligt osse synes at man kun skal købe en fladslærm hvis man har pengene til et der har et bare acceptabelt billede. Ellers er den gammeldaws CRT efter min mening den eneste mulighed.

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:

Jeg må indrømme, at jeg personligt osse synes at man kun skal købe en fladslærm hvis man har pengene til et der har et bare acceptabelt billede. Ellers er den gammeldaws CRT efter min mening den eneste mulighed.

Hehe har da pengene men vil jo ikke købe noget, som man har lyst til at smide ud efter 1 år !! Jeg ved godt at det meget afhænger af ens tv signal når man skal bedømme kvaliteten på alm tv, og på mit tv nu står det hele fint, men derfor kunne det jo godt være at med LCD og det alfaview jeg har kigget på vil jeg ikke kunne holde ud at se alm tv på, pga dårlig kvalitet.. Derfor ville jeg meget gerne høre fra andre og deres erafringer med dette tv !!

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Jeg overvejer stærkt AlfaView37 DeLuxe LC D og var inde og se på det igår. Som altid står disse tv med DvD film på og der stod det rigtigt lækkert, men jeg skal jo også se alm. tv på dette, og dette kunne de ikke fremvise.

Ved film bruger jeg primært min pc og derfor er det vigtigt at skærm og pc kan fungere godt sammen. De pluser der er ved tvét er helt klart 2 tunere og designet, men jeg ved ikke med billedkvaliten??? Er Contrast Ratio : 500:1 ikke lavt i forhold til andre mærker ?

Har kigget både på Phillips (pixel plus2 model 9830, minus ved det er prisen) og samsung desværre kun 32´tomemr som også får ros af mange i dette forum, så jeg vil høre om jeg skal holde med til disse eller er alfaview godt i henhold til alm tv kiggeri og film fra pc??

Verørende brug af PC (HTPC) i sammenhæng med LCD-Tv, bør du læse denne tråd - Ultimative LCD-TV til HTPC. Her er al' den info du behøves i den relation.
Man kan selvfølgelig godt bruge VGA-indgang og opnå et uskaleret billede, men det er jo ikke helt ideelt. Ikke mindst da Windows Vista, som kommer i 2006, har inbygget HDCP-decoder og tilslutning derfor skal foregå digitalt.
Ingen af Alfa View-, Philips-, Sony- osv. modellerne evner, at levere et uscaleret billede via digital input og er derfor, efter min mening, på ingen måde velegnede i PC-sammenhæng. 

Kontrastratio og andre specifikationer skal du ta' med et gran salt. Der er mange måder at måle kontrastratio på og i det mindste vælger Alfa View den mest ærlige, men samtidig også den mindst smigrende. Samsung'et, Svend P omtaler, har en kontrast på 800:1, hvis man måler det på samme måde som Alfa View'et. Når Samsung så hævder at der er tale om 3000:1 så er det som sagt en sandhed med modifikationer. Det er en dynamisk angivelse og noget man "snyder" sig til.

topper skrev:

Zerocool fik du set lidt alm tv da du havde det ??

Ja - omend kun via Selector -, og det var faktisk nogenlunde... Efter mange timers indstilling.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes