Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony hs60 vs. Sanyo Z4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej

I denne jungle af projektorer er jeg kommet frem til disse 2. Det er begrænset hvad jeg kan finde af HS60 reviews på nette, men der sikkert et par stykker herinde der har erfaringer med den.

Jeg er mest interesseret i følgende:

- Hvorfor valgte du HS60 frem for "de andre" sanyo, panasonic etc.

- Er der noget om snakken med tydelig screendoor effect på sony hs60? På Z4 siger Cine4Home.de at pixels er tydelige og Sony HS60 skulle have mørkere mellemrum mellem de enkelte pixels deraf tydeligere screendoor effekt.
Mit lærred (hvidt) hænger ca. 3,8m fra projektoren og er netop 2m bredt, så det burde vel være i orden.

Begge 2 er helt sikkert super gode projektorer, men har sonyen lige det der retfærdigør prisforskellen? For så skal jeg sgu ha den!

Jesper

Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

chrhall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

tryk søg. skriv z4 i feltet.

Så får du ikke mere hjælp.
Til top Vis chrhall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhall

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:
Begge 2 er helt sikkert super gode projektorer, men har sonyen lige det der retfærdigør prisforskellen? For så skal jeg sgu ha den!

Forskellen er først og fremmest bedre kontrast på HS60 i praksis. Om det er merprisen værd er vel individuelt, men forskellen er i hvert fald mærkbar. Til gengæld vil jeg sige at forskellen i screendoor er på absolut flueknepper-niveau, og ikke en forskel der gør nogen som helst forskel i praksis når man ikke lige A/B tester (hvilket man jo sjældent gør i stuen).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

ok, takker Otto. Jeg må se om jeg kan komme forbi i Århus og se dem i aktion. HS60 ender det nok at blive. Kan ligeså godt gøre det ordenligt nu det skal gøres

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været inde og kikke på HS60, jeg havede læst en masse godt om den her på siden, samt på andre sider, jeg sad ca. 30 minutter og så forskellige klip på HS60, den har et rigtig godt billede.

Vi prøvede også med Z4, og den gav efter min mening et mere naturligt billede samt bedre farver, sort niveauet på Z4 var måske en lille smule til det blå, men det var meget lidt.

Der var flere gange hvor jeg bemærkede at på HS60 var det ligesom man kunne se vandrette streger i billede, når der blev skiftet mellem et meget lyst og mørkt billede, specielt i en scene i Ringenes Herre 1. Det bemærkede jeg ikke på Z4.

Vi sad en time ekstra og fik skiftet mellem Z4 & HS60, og jeg syntes hver gang at billede på Z4 var bedst,

Jeg har næsten lige været ved øjenlæge, og mit syn lå på 100%, så det er ikke briller jeg mangler Jeg bliver nød til at tage ind og kikke igen en dag, for at lave en ny A/B test.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

Jeg har lige været inde og kikke på HS60, jeg havede læst en masse godt om den her på siden, samt på andre sider, jeg sad ca. 30 minutter og så forskellige klip på HS60, den har et rigtig godt billede.

Vi prøvede også med Z4, og den gav efter min mening et mere naturligt billede samt bedre farver, sort niveauet på Z4 var måske en lille smule til det blå, men det var meget lidt.

Der var flere gange hvor jeg bemærkede at på HS60 var det ligesom man kunne se vandrette streger i billede, når der blev skiftet mellem et meget lyst og mørkt billede, specielt i en scene i Ringenes Herre 1. Det bemærkede jeg ikke på Z4.

Vi sad en time ekstra og fik skiftet mellem Z4 & HS60, og jeg syntes hver gang at billede på Z4 var bedst,

Jeg har næsten lige været ved øjenlæge, og mit syn lå på 100%, så det er ikke briller jeg mangler Jeg bliver nød til at tage ind og kikke igen en dag, for at lave en ny A/B test.

Lyder godt. Tak for at dele dine erfaringer!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

Der behøver nu ikke være noget galt for at nå den konklusion - det er primært et spørgsmål om forskellig vægtning af de forskellige parametre i billedet. Z4 HAR et meget lækkert, "rigtigt" billede, hvilket for nogle kan opveje dét at sort-niveauet er bedre på HS60.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Sortniveauet på Z4 afhænger af hvilken indstilling man har valgt. Med pure cinema indstillingen bruger Z4 slet ikke den automatiske iris og sortniveauet er derfor ikke ret godt. Hvilken indstilling bruges i Tapeconnection?

Jeg bruger Z4 i creative cinema sammen med et filter til 150 kr. og opnår derved et bedre sortniveau og en væsentligt bedre kontrast. Creative cinema bruger den automatiske iris i moderat omfang så man næsten aldrig bemærker dens funktion. Filteret gør samtidig at farverne stadig er korrekte og sort bliver mere sort end blåt.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Nesdam >> Hvilket filter bruger du?
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Det er et Cokin 81D P035 fra http://www.cokin-online.co.uk/lst33.htm

Jeg har skrevet mere om det i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33061

Jeg er ret sikker på at Sony har indbygget et lignende filter i HS60 for at opnå et bedre sortniveau. HS60 bruger samme type lampe som Z4 så der må nødvendigvis være en form for filter som dæmper lampens overskud af blåt lys.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes