Forfatter |
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa... overskriften siger næsten det hele. Jeg leder efter et beslag der passer til en Optoma HD72i (skal have 4 skruer af typen M3), og som ikke koster spidsen af en jetjager. Nogen bud?  /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder også, men jeg ender nok med at lave et selv 
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
...jeg er igang  - jeg forsøger mig i hvertfald. Meeen jeg tror jeg køber et senere - kommer an på min egen løsning. Har kigget på følgende: http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=2197 62&gruppe=112 http://www.klik1stik.dk/product.asp?product=378&sub=0&am p;page=1 Jeg ringede til Klik1stik: han fortalte, at beslaget overholdte "VESA" standarden (hvad det så betyder), og han mente at skruerne (der følger 2 forskellige sæt med) var 3-mm. Hold mig lige opdateret med din løsning - uanset om du køber eller bygger. Jeg gør det samme.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har set på det tidligere i dag - men selv hvis jeg sælger min højre nyre, så kan jeg ikke skrabe 1150 kr sammen.  Det er sløje tider.....sagde ham der lige havde købt for 20k udstyr.  Noget helt andet - jeg synes generelt der er dårlig info på nettet i forbindelse med de enkelte beslag. Jeg mangler at se nogle mål - både på beslaget, skruerne, m.m. /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - så har jeg konstrueret et DIY beslag - det er dog ikke en løsning der så nemt lader sig beskrive på skrift. I al sin besværlighed er opskriften; 8 cm af et gammelt metalbordben, en 12*22 cm sømplade, 12cm 10mm gevindstang, to 10mm skiver, to 10mm møtrikker, 4 M3-skruer uden hoved, 8 M3-møtrikker - og til slut en hjemme-drejet messingcylinder. 30 min i værkstedet ved sveddrypende temperatur og beslaget er klar til montering. 
Beslaget er stærkt nok til at holde et træk på 40-50 kg - det svageste punkt er de 4 M3-skruer, og det kan jeg næppe ændre på.
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bellini
Vi har vist lavet vores beslag nogenlunde ens 
Jeg poster lige nogle billeder, så andre kan hente inspiration, hvis de selv ønsker at lave et ophæng.

__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - de er så godt som identiske (men jeg kom først... ).
Din 10-mm bolt - er den genemgående i bordbenet (med en skive og møstrik nedfældet i træpladen)?
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Ja - de er så godt som identiske (men jeg kom først... ).
Din 10-mm bolt - er den genemgående i bordbenet (med en skive og møstrik nedfældet i træpladen)?
/Bellini
|
|
|
Ja, du kom først 
Min 10 mm bolt er ikke gennemgående, men jeg satser på at projektoren alligevel bliver hængende 
Mit bordben er iøvrigt kun 10 cm, så min projektor hænger ret højt oppe. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha - jeg tror ikke du skal satse på, at den gummi-dut i enden bliver siddende.
Jeg har gjort det, at jeg har ladet bolten gå igennem bordbenet (mit er 8 cm)., med en skive og mørtik i hver ende. Den øvre møtrik har jeg så gjort plades til i loftet med et 5-6 mm dybt og 16-mm stort hul.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Uha - jeg tror ikke du skal satse på, at den gummi-dut i enden bliver siddende.
Jeg har gjort det, at jeg har ladet bolten gå igennem bordbenet (mit er 8 cm)., med en skive og mørtik i hver ende. Den øvre møtrik har jeg så gjort plades til i loftet med et 5-6 mm dybt og 16-mm stort hul.
|
|
|
Inden jeg monterede projektoren prøvede jeg selvfølgeligt om beslaget var stærkt nok, og selvom jeg rykkede temmeligt kraftigt, var jeg ikke i stand til at rykke gummi-dutten ud. Når det er sagt, så vil jeg også anbefale at man følger din fremgangsmåde. Man kan aldrig være forsigtig nok.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
...
Jeg ringede til Klik1stik: han fortalte, at beslaget overholdte "VESA" standarden (hvad det så betyder)
/Bellini
|
|
|
Det betyder såmænd bare at producenterne af beslag, skærme og projektor bruger de samme mål, størelser osv. Så hvis man køber en projektor og skal bruge et beslag til denne, kan man være ret sikker på at de to ting passer sammen. Altså så længe begge overholder VESA standard.  __________________ Hilsen Bajads
|
Til top |
|
|