| Forfatter |
|
Maniac Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle!
Jeg overvejer at købe nyt 32" fjernsyn, formentlig Sony KV32-FX68 eller KV32-FQ70.
Jeg var tæt på at købe det førstnævnte i El-giganten i sidste uge til 6999, men mistede modet da sælgeren prøvede at presse mig til at købe en philips model i stedet. Kan desuden også nævne at Sony'en så mystisk mudret ud i billedkvaliteten, af den DVD-film som kørte på alle skærmene i butikken, når selv det billigste fjernsyn ved siden af stod meget skarpere, sælgeren påstod hårdnakket det var fordi det var sony's billigste model, og at det havde en svag tuner?! Har på fornemmelsen at jeg var offer for meget luskede salgs-kneb, hvad synes i?
Jeg havde sat mig lidt ind det på forhånd, og kunne konstatere at 68'eren havde fået rigtig gode anmeldelser , så det er jeg selvfølgelig uforstående overfor. Men jeg fik alligevel kolde fødder, og tænkte at de nok ville have samme tilbud i næste uge.
Men skæbnen ville det at fjernsynet koster 8800 i denne uge i elgiganten, så jeg er begyndt at se mig om efter andre muligheder, og jeg er åben for alt inkl. bestilling over nettet fra udlandet, og evt. køb af FQ70 modellen, hvis det rigtige tilbud dukker op.
Her er links til de anmeldelser af de 2 fjernsyn jeg har læst:
Sony-KV32FX68:
http://www.whatvideotv.com/testbench/frame.html?http://www.whatvideotv.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3013
Sony-KV32FQ70:
http://www.whatvideotv.com/testbench/frame.html?http://www.whatvideotv.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=2978
Er der nogen derude som kender til en god pris/leverandør på en af disse to modeller?
Mvh,
Niels
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot til info, hold dig mindst til FQ70'eren, glem FX68'eren, da 68'erens 100 Hz filter ikke er særlig godt. Hvis du vil forkøle dig selv lidt mere, så bør du kigge på den FQ85, der er FQ80'erens afløser, og som vejl. ligger på 15.000,- men som godt kan fremskaffes i tyskland til knap 10.500,-. Det er et fremragende fjernsyn med en skarphed og farvedybde man normalt skal lede længe efter.
Jeg kan ikke se hvad en svag tuner har med billedekvaliteten af en DVD der går igennem et Scart stik på et fjernsyn. Det er så typisk dansk sægler-snak så det gør helt ondt ind til rygmarven. Stol iøvrigt aldrig på indstilningerne på fjnersyn i en butik, forlang at få remoten i hånden og indstil selv!
Jeg har selv en FQ70 og en FQ80'er Så at Bilka havde FQ70 til 8.995,- i sidste uge.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ElGigantens sælgere må kun sælge 25% annoncevarer, resten skal helst være ikke annoncerede varer (der tjenes jo ikke noget på udsalgsvarer). Derfor kan sælgeren nu godt have lidt ret. Jeg har selv solgt både phillips og sony, og vil til enhver tid foretrække phillips da sony's 100 Hz ikke plejer at være for god (gælder for de billigere modeller).
Personligt ville jeg ofre de sidste få tusinde og købe et bedre TV. Thomson har lavet en ny model med kontrastskærm og det bedste 100 Hz jeg endnu har set (dog kunne tuneren være bedre, men til prisen - helt fint) og så har den component input.
Prisen er 13000 i hifiklubben inklusiv bord (mener den fås uden bord til omkring 10-11000 kr.)
|
| Til top |
|
| |
Deaster Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at kigge på Philips 8818 det har Digital Natural Motion det er der ikke nogle af hverken FX69 eller FQ70 der har. Jeg var ihvertfald ret skuffet over billedkvaliteten på en af mine venners FQ70.
__________________ Mvh
Deaster
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
men du kan under alle omstændigheder finde det hele billigere på www.guenstiger.de
Jeg mener at have set FX68'eren til 5700 kr der
|
| Til top |
|
| |
trylledej Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil gerne lige advare folk om at købe fjernsyn i udlandet - ikke fordi jeg har nogen særlig sympati for danske forhandlere, men fordi mange fjersyn har fejl, og nogen er ret alvorlige. Hvis man læser ovre på avforums.com får man det indtryk at det er ret risikablet at købe især de store fjersyn. Det er ikke unormalt at folk bytter 1-3 gange for at få et fejlfrit sæt, og så er det ikke skide smart at have købt det i tyskland uden at have testet det.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Trylledej,
Er der tralvt i børnehaven i dag? 
Da det er Sony han har i tankerne er der ikke meget at betænke sig over. Sony har en EU garanti, det vil sige at han kan ringe til et Sony Servicecenter herhjemme og få udført producentgaranti på Sony's regning. Og det er ligemeget om han har købt sit apparat i England, Tysklan, Spaninen eller et andet EU land. Garantien er der og den er gældende. Der er ikke noget fjernsyn der skal sendes retur til Tyskland. Det er måske den historie som mange danske forhandlere "synger" hver gang de får skudt i skoen at de ikke er dygtige nok hvad prisen angår.
Ovenstående kan bekræftes af Sony Danmark eller ved at læse betingelserne i den internationale (EU i dette tilfælde) garantifolder.
|
| Til top |
|
| |
Maniac Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I elgiganten var alle fjersyn sat på et fælles antenne-anlæg via alm. antennekabel, så det bestyrkede min mistanke om at der var pillet ved det for at det skulle stå dårligere.
Mvh,
Niels
|
| Til top |
|
| |
Maniac Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt FQ70'eren hos www.go2navigation.de til 919 Euro, men fandt så ud af at de skulle have ekstra pga dansk moms, som jo umiddelbart lyder ret mystisk. lidt ærgerligt, eftersom man kunne se de havde gjort sig umage for at hjælpe udenlandske brugere med engelsk brugerflade og en god faq, bare underligt de ikke er up to date med toldreglerne...
Er der nogen der kender en god forhandler der har dette fjersyn til en favorabel pris?
|
| Til top |
|
| |
hejfejs Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Hallo Trylledej,
Er der tralvt i børnehaven i dag? 
Da det er Sony han har i tankerne er der ikke meget at betænke sig over. Sony har en EU garanti, det vil sige at han kan ringe til et Sony Servicecenter herhjemme og få udført producentgaranti på Sony's regning. Og det er ligemeget om han har købt sit apparat i England, Tysklan, Spaninen eller et andet EU land. Garantien er der og den er gældende. Der er ikke noget fjernsyn der skal sendes retur til Tyskland. Det er måske den historie som mange danske forhandlere "synger" hver gang de får skudt i skoen at de ikke er dygtige nok hvad prisen angår.
Ovenstående kan bekræftes af Sony Danmark eller ved at læse betingelserne i den internationale (EU i dette tilfælde) garantifolder.
|
|
|
Ét er reklamationsret/garanti, noget andet er returret!
At der er returret og kort vej til forhandler, betyder at man ikke er pisket til at gå ind i en diskussion med forhandleren/producenten om hvorvidt en mangel eller fejl ligger inden for det acceptable eller ej. Jeg har selv returneret 2 fjersyn, købt hos Elgiganten, inden udløb af returretsfristen på 1 måned, med den begrundelse at de ikke levede op til mine forventninger. Med små transportomkostninger. Efter min mening, baseret på hundredevis af besøg i diverse elektronikbutikker, er det ikke muligt at vurdere et TV endeligt før det har været opstillet i ens hjem under de forhold som man vil anvende det under. Jeg kan i hvert fald ikke!
|
| Til top |
|
| |