Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: opsæt CRT projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 04 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har lige købt en vidikron tgs-550.
Jeg aner ikke hvordan man manuelt kan sætte den op?
Altså den er ikke hængt op i loftet og den skal give et billede på 100"
.
Er der nogen der har en vejledning til hvordan man skal indstille sådanne en sag?
Har haft en med auto Convergens, men det her med manuel Convergens er svært.
forslag? hvor skal jeg starte`???´


__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 04 August 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Først finder du ud af, hvor stort et billede du vil have.

Det bliver ca. 2m bredt, ved 3m fra linser til lærred.

Hernæst må du sikre at alle tre rør kan vise gittermønster, på så stor en del af CRT-fladen som muligt, og så centreret som muligt.

Kanonerne skal fokuseres, så gittermønsteret står klart, og rettes ind, ved at løsne boltene der sidder øverst på metalrammen, og holder det blå og det røde rør.

Der er kun tale om én enkelt bolt der skal løsnes, pr. rør, og ikke det grønne rør.

Tjeck herefter at keystoneknappen står omtrent i midterstilling, før du begynder at justere.

Hvis du ikke kan lave de midterste gitterlinier vandrette, skal der drejes på nogle papringe, der sidder bagerst på rørene. Pas på her, at du ikke får stød, da der er højspænding på.

Herefter kan du så få de tre gittermønstre til at overlappe hinanden, så resultatet bliver et hvidt gitter. Det kræver noget øvelse.

Start med at justere det grønne rør, så det står perfekt, med så god udnyttelse af CRT-fladen som muligt.
Er du det mindste usikker, på at arbejde med låget af, så tilkald en anden som har prøvet det før.
Højspænding er livsfarligt - så pas på! 

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 04 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

<hmm Okay
Jeg forstår det til dels...
Skal bare lige vide hvor man får det der mønster frem???



__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 04 August 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Der er på de fleste en switch hvor du kan slå dette test pattern til/fra. Nu kender jeg dog ikke lige den omtalte desværre.

Har du ikke manualen til den?

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted
 
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 04 August 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

nårrh Okay.
hmm jeg må bare prøve mig lidt frem !
taak får svaret !


__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes