Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo z4 og Vogel’s Evolution EPC4010 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightowl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er igang med en hjemmebio og har indkøbt en Sanyo z4 projektor og fik anbefalet at købe et Vogel's Evolution EPC4010 ophæng dertil. Jeg synes dog at de medfølgende skruer til ophænget er for små til hullerne i projektoren. Samtidigt ved jeg at der er nogen her på forummet der har samme løsning.

Hvordan har I gjort?

Jeg har desuden købt et quality screen greyline 94" lærred hertil og er faktisk rigtig godt tilfreds, så en film igår og det var en super positiv oplevelse. Har læst at Sanyoen kan optimeres så billedet bliver endnu bedre, nogen der har nogle tips hertil?

/Brian 

Til top Vis Nightowl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightowl

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Nightowl skrev:

Jeg har desuden købt et quality screen greyline 94" lærred hertil og er faktisk rigtig godt tilfreds, så en film igår og det var en super positiv oplevelse. Har læst at Sanyoen kan optimeres så billedet bliver endnu bedre, nogen der har nogle tips hertil?

/Brian 

Jeg kan anbefale at købe et filter til projektoren, så du får bedre kontrast. Jeg har skrevet om det flere gange, bl.a. i denne tråd :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33061

Jeg vil anbefale at bruge Creative Cinema indstillingen sammen med filteret. Den har det bedste kompromis med hensyn til brug af den dynamiske iris. Efter monteringen af filteret skal der blot justeres en smule med den blå farve. Filteret er nok den største forbedring man kan opnå for ca. 150 kr.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Nightowl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Det var ikke meget feedback jeg fik på indlende spørgsmål, så jeg fandt en løsning selv.

Jeg købte nogle skruer i stil med dem der var med vogel ophænget, men lidt større så de passer til Sanyo Z4'eren. Derefter sleb jeg, med min boremaskine og et lille bor, hullerne i Vogel "armene" større så skruerne kunne gå igennem og vupti, nu hænger min projektor som den skal.

Til top Vis Nightowl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightowl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes